Witam serdecznie.
Proszę o radę chce kupić motorower tyle że kompletnie się na tym nie znam,
mianowicie mam do wyboru Barton sprint rs, Barton Fighter eco i Romet Zetka
Dodatkowo chcę zapytać czy warto do tych modeli wkładać silnik o większej mocy gdyż taką ofertę dostałem od sprzedawcy No i czy jak wymieni mi silnik to czy nie będzie problemów z rejestracją i przeglądem dodam ze papiery wystawi na pojemność 50.
Proszę o odpowiedzi dziękuję
nie chcesz problemów to zostaw silniki w spokoju. przeróbka jest nielegalna (chyba że oprócz mocy zostanie ci ograniczenie do 45km/h i fabryczna pojemność) i nikt ci nie zagwarantuje że nie bedzie żadnych konsekwencji
Romet Zetka ma wygląd poważniejszej maszyny - tzn. przypomina motocykl - jest całkiem spora i masywna, pionowy cylinder lepiej wygląda jak poziomy i nie ma tej wieeelkiej pustej dziury między bakiem a silnikiem. Po za tym rama ma dodatkową rurę z przodu co bardziej usztywnia całość, i jest do czego gmole montować. Jakościowo wszystko podobnie, osiągi również zbliżone. minusy zetki - centralka z plasteliny , po jakimś czasie moto będzie stać na kołach
Silnik ( kartery ) z gównolitu zrobiony, ale mechanicznie w środku wszystko solidne , jak nie katujesz to kilka lat bezawaryjnie pojedzie. Mój ma przebieg 8,5 tyś. tymczasem i ograniczam się do zmiany oleju i regulacji…
Polecam zestaw zwiększający pojemność do 72ccm , i zmianę zębatek. Moto jest przystosowane i spokojnie wytrzyma ( seryjnie przecież siedzą w niej też 125ccm i większe ) . Po zmianie duuża różnica na plus. Prędkość 70-80km/h przy 8 tyś RPM - więc nie katuje się silnika. Oczywiście nie polecam jeździć nieprzepisowo, w końcu to motorower i ma ograniczenia nie bez powodu. Ale pod górkę na 4 biegu da radę, bez widocznego spadku prędkości ( a ważę 90kg )