Witam, mam pewien problem odnośnie kupna motoroweru. Tata chce mi kupić motorower i ja znalazłem 4 które mi się podobają najbardziej :
1 Romet Router WS 50
2 Romet Zetka 50
3 Romet RR 50
4 Romet RS 50
i mam pytanie który polecacie najbardziej z tych chodzi mi tu o między innymi osiągi cenę części jak często się psują i który najładniej brzmi.
(proszę aby wypowiadali sie ci którzy są doświadczenia a nie idioci którzy w internecie poszperają a nie mają nic pojęcia)
Wszystkie mają te same silniki;),
prędkości będą różnicować się miedzy 5-10km/h +|- .
Co do cen jak to chińczyki wszystko tanie..
A który się rzadziej psuje i do którego części są tańsze i ostatnie pytanko ile poszczególny wyciągnie po zdjęciu blokady ale bez tuningu
RR i RS sobie odpuść bo to pseudo ścigacze one nie jadą tylko przy tej wadze się toczą :D Zetka ma pionowy silnik do którego części są mniej dostępne a przez to droższe. Na twoim miejscu brałbym WS, będzie najlepszą opcją. Co do osiągów to RR i RS będą wolniejsze (większa waga), silnik wszędzie ten sam.
A jeździłeś nimi że piszesz takie opinie ? RR po odblokowaniu idzie gdzieś tak 75 km/h a z górki ok. 80. A WS po odblokowaniu 70 km/h a z góry ok. 75. Wiem bo z kolegą mierzyliśmy samochodem.
Bierz RR bo w RS tylko kolor inny no ale jak kto lubi :P RR i RS to to samo pamiętaj. Chociaż RS ma wagę ponoć większą nie wiem czemu :P
Pozdr.
sylwek62 napisał:
A jeździłeś nimi że piszesz takie opinie ? RR po odblokowaniu idzie gdzieś tak 75 km/h a z górki ok. 80. A WS po odblokowaniu 70 km/h a z góry ok. 75. Wiem bo z kolegą mierzyliśmy samochodem.
To chyba RR z przepaści:D fakt większa masa to też szybciej spadał;P
W przepaść i z wiatrem! Będzie jeszcze szybciej :-)
Tak tak. Nawet nim nie jeździliście a mówicie kozaki.
sylwek62 napisał:
Tak tak. Nawet nim nie jeździliście a mówicie kozaki.
To nie ma sensu bo nikt nie mówi o kozakach:DDDDDDDDDD
Większa masa (nawet o 30%) wcale nie musi powodować zmniejszenia prędkości maksymalnej. Ważne są opory toczenia a te mniejsze ma o dziwo RR 50 ponieważ jest bardziej opływowy i mniejszy od WS50. W RR dodatkowo lądują lepsze opony.
Zetka jest dobrym pomysłem, ma z tego co wiem lepiej (jakościowo) wykonany silnik i jeździ dobrze, części tuningowe zaczynają się trochę pojawiać na allegro itp (droższe, podobno ta sama lub lepsza jakość co oryginał). Ja bym brał Zetkę jeśli chcesz jakości a nie zależy Ci na zwiększaniu pojemności silnika do 72 cm3.
Dzięki za radę zastanowię się nad zetką i routerem ale chyba wezmę routera ponieważ mój kuzyn ma też takiego i on mu bez blokady czego byłem świadkiem wyciągnął 80 km/h i miał tylko filtr wymieniony na stożkowy, a co do RR i RS to raczej z nich zrezygnuję bo skoro ciągnął tyle samo to wolę te dwa tańsze niż wyrzucać 4 tys. na ten sam silnik i trochę inny wygląd.
Co do klosza myślę, że na Alledrogo za kilka złotych byś znalazła, a serwisowi łatwiej wcisnąć całą lampę jak mają niż ją rozparcelować na kawałki bo co potem z tym co zostanie? :)
W sumie to jeśli dysponujesz takim budżetem że zastanawiałeś się nad RR i RS to może kup np. Kymco Nexxon nówkę prosto z salonu i będzie na pewno lepsza niż te wszystkie romety
Wiesz, na Kymco Nexxonie pojeździł by kilkanaście sezonów, nawinął by kilkaset tysięcy kilometrów bezawaryjnie - spalanie 2L/100km
Ale młodemu nie o taką jazdę chodzi.
On kupi ściga na dwa, góra trzy sezony (potem na szrot, albo tablica.pl), po to by w czasie gdy maszyna nie będzie stała w serwisie, lansować się na mieście.
Ja mam 14 lat i tak bym wybrał Nexxona (markowy to jednak markowy)
chociaż lans to jednak na takim ścigu większy
Ale u mnie na wsi każdy na motorowerze (nieważne jakiej firmy) bardziej się lansuje np. kolega ma Aprilie (skuter) a drugi motorynke w której z 2 na luz samo może spaść i trzeba trzymać nogą :D ale on jeździ na czymś z biegami a tamten na "kiblu" i wtym układzie motorynka rządzi ;P
Można by powiedzieć, że motorower, to taki trochę mniejszy motocykl. Jazda na skuterze to niestety nie to samo co na motocyklu.
Kręcenie jedynie manetką gazu jest dla ludzi... No właśnie, jacy ludzie wybierają skutery zamiast motorowerów?
benekpe napisał:
Wiesz, na Kymco Nexxonie pojeździł by kilkanaście sezonów, nawinął by kilkaset tysięcy kilometrów bezawaryjnie - spalanie 2L/100km
Ale młodemu nie o taką jazdę chodzi.
On kupi ściga na dwa, góra trzy sezony (potem na szrot, albo tablica.pl), po to by w czasie gdy maszyna nie będzie stała w serwisie, lansować się na mieście.
Benek już kilkukrotnie piszesz że skuterem Kymco zrobisz kilkaset tysięcy kilometrów.To nic osobistego,ale z całą świadomością piszę że piszesz głupoty jakich mało.Fakt faktem że skutery Kymco są dobre i niezawodne,ale żadem nie wytrzyma 300 tyś km,nie wytrzymią łożyska,tłok,pierścienie i cylinder się po prostu zużyją.Inaczej to wygląda w pojazdach które wał mają ułożyskowany na panewkach,gdy silnik chłodzony jest płynem a nie powietrzem.Benek gdzie się naczytałeś takich bredni ?.Trudno powiedzieć ile km jest silnik w stanie wytrzymać,nie ma na to reguły.Jeden wytrzyma 50 tyś,inny byc może 70 tyś,jeszcze inny być może 100 tyś o ile właścicielowi nie będzie przeszkadzać to że skuter jest słaby z powodu zużycia silnika.Ja celuję że przy bardzo sprzyjających warunkach można najwyżej zrobić 60-70 tyś,potem trzeba robić remont silnika.Chyba nawet trochę zawyżyłem ten przebieg,ale jestem skłonny w to uwierzyć - przy dobrych układach.
W Nexxonie jest ten sam silnik co w legendarnej Hondzie Cub.
Te silniki są nie do zajechania.
Inną kwestią jest to, że ludziska do tych silników wpychają badziewne chińskie zestawy tuningowe, które rzeczywiście nie dorównują oryginałowi.
Dla takiego oryginalnego silnika 200-300tys. kilometrów to pikuś...
Szkoda tylko że te silniki były składane na łożyskach a nie na panewkach które najpewniej tyle właśnie by wytrzymały... Łożyska wału padną dużo przed 200 tys km nawet jeżdżąc bardzo łagodnie.
To chyba wezmę routera bo mi zależy i na prędkości i na tym żeby motor wytrzymał dużo mam zamiar kupić go na minimum 3 lata i chodzi mi o to też aby części nie kosztowały dużo. A propo jak nazywa się ten motor który proponowaliście (napiszcie pełną nazwę)