Witam Mam pytanie odnośnie odblokowanych modułów.Mianowicie czy możecie mi coś polecić jakiś do 50-100zł odblokowany moduł do silnika 125cc. Szukam po allegro ale są tylko do 50cc lub do quadów a ja zbytnio się nie znam. Mój skuter to Keeway Outlook 125cc
Jak NIE jak tak jest i ogranicza obroty do 8 tys. Dowiadywałem się że ceny są około 60-100zł ale myślałem że ktoś z was miał doczynienia z czymś takim. POZDRO...
Nie. (Jeżeli się mylę to mnie poprawcie) Warto by było poszukać czegoś bardziej markowego typu 'Tec' 'Stage6' ale nic takiego mi się 'nie obiło o monitor'.. :)
a po czorta chcesz zwiększać obroty ? maks moc masz przy 7500rpm i nie ma najmniejszego sensu zwiększać tej wartości bez grubszej ingerencji w konstrukcję silnika.
to potrzebujesz moment obrotowy a nie moc najprostszym sposobem na więcej momentu jest wymiana cylindra na większy. z mocą jest trochę bardziej skomplikowana sprawa sam moduł nic nie zmieni bo powyżej 7500rpm silnik słabnie, chcesz to zmienić to trzeba się zaopatrzyć w moduł z regulowanym odcięciem zapłonu, rozwiercić kanały w głowicy, spolerować zawory, wymienić wałek na ostrzejszy, przekonstruować układ wydechowy i ssący, zaopatrzyć się w dobry gaźnik z płaską przepustnicą i może coś się z tego wykrzesa konkretnego
polecam zapoznać się z dowolnym wykresem z hamowni
Chińskie silnik 50, 72 125 i 150 cm3 do skuterów są tak zrobione i zestrojone żeby moc maksymalna narastała możliwie płasko i równo w zakresie od 4500 rpm do 8000 rpm. I właśnie po to jest ten moduł żeby ograniczył maksymalne obroty do momentu gdzie moc jest największa. Bo jeśli teraz zwiększymy obroty z 8000 rpm do 9000 rpm wariator ściśnie mocniej pasek, przełożenie się zwiększy, przez chwilę prędkość będzie wzrastać a potem spadnie przez większe opory powietrza, obroty również spadną, moc się zwiększy i znów przyspieszymy trochę. Idealną sytuacją dla nas jest moment w którym wariator jest już ściśnięty na maksa a do mocy maksymalnej brakuje 1500 rpm. Wtedy mamy szybki skuter i dużą prędkość maksymalną. Jeśli wariator jest ściśnięty na maksa przy wyższych obrotach jest problem z osiągnięciem i utrzymaniem wysokiej prędkości.
Dodatkowo trzeba obliczyć jaką prędkość możemy rozwinąć naszym skuterem na podstawie mocy maksymalnej silnika, wagi skutera i jego oporów aerodynamicznych a potem dopiero dobrać do tego przełożenie i charakterystykę wariatora. Tak produkuje się markowe skutery i dlatego często zmiany w ich napędzie wcale nie powodują poprawy bez zwiększenia mocy.