Tak,to znowu ja.Od jakiegoś czasu mam problem(a w sumie 2),który polega na tym,że jak stoję w miejscu(na luzie),to silnik ma bardzo niskie obroty.Ustawiałem gaźnik w obie strony nieraz i zawsze było dobrze,ale tylko wtedy,kiedy to regulowałem.Potem zawsze na luzie obroty schodzą do minimum(czasem silnik gaśnie jak mu nie pomogę).I nie ważne,czy śrubka jest obrócona o ćwierć lub połowę obrotu od poprzedniego położenia.Druga sprawa to to,że podczas szybszego wkręcania się na obroty silnik w pewnym momencie jakby przerywa(coś jakby odcięcie zapłonu).Najczęściej pojawia się przy ruszaniu, jeździe na dwójce przy szybkim przyspieszaniu i redukcji z 3 na 2 i odkręceniu manetki po zredukowaniu.Pojawia się to też,gdy silnik jest na luzie i odkręcę manetkę.Nie zawsze,ale pojawia się. Myslałem,że to może być wina zużytej świecy,ale po zmianie na nową nic się nie zmieniło.Pomyślałem więc,że to zawory,więc pojechałem do serwisu je wyregulować,ale też niewiele(albo nic) to nie dało.Co to może być?macie jakieś pomysły?
PS:Zapomniałem dodać-motorower to Junak 901 rs
Pierwsza spawa, to blokada. Oryginalnie motorowery są blokowane na module i czasem jeszcze w kilku innych miejscach. Blokada modułu działa na zasadzie odcięcia zapłonu przy przekroczeniu pewnych obrotów. Kolejna sprawa, to sam gaźnik. Występują w nim dwie śrubki. Pierwsza z nich, którą opisujesz służy do ustawiania składu mieszanki paliwowo powietrznej. Druga natomiast, powinna znajdować się w okolicy połączenia linki gazu z przepustnicą i odpowiada za wolne obroty. Także wpierw ustaw wolne obroty, tak, by na zimnym silniku motorek nie gasł (z włączonymi światłami) a następnie zabierz się za śrubę mieszanki. Tu masz poradnik, jak ustawić gaźnik: http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/
O blokadzie na module nie ma mowy,bo wyciąga ponad 60km/h(GPS'owe,nie licznikowe),a to się dzieje przy każdych obrotach,albo niskich bardziej,a nie przy wysokich,kiedy by osiągał maksymalną prędkość.
Ty nie opisujesz czasem gaźnika do skutera?Ja zapomniałem dodać,że to nie skuter-Junak 901rs
EDIT: A!I jeszcze jedno-to nie jest takie przerywanie,że dalej nie wzrosną obroty,tylko przestają wzrastać przez jakąś niecałą sekundę,do dwóch maksymalnie.To przeszkadza-tym bardziej przy ruszaniu,gdzie potrzebna jest pełna moc od razu,a jak zwolnią obroty to ciężko jest potem ruszyć i trzeba od nowa.
Tak, opisałem Ci gaźnik, o czym nawet poinformowałem. Blokad mówisz, że nie masz, ale czy wszystkich? Poza tym, to widzę, że masz biegówkę. Zgaduję, że cylinder i zębatka zdawcza jest oryginalna?
Tak,oryginał.A gaźnik skutera nie różni się czymś od tego ze zwykłego motorowera?Czy mi się wydaje?
Gaźnik to gaźnik. Skuter, motocykl, kosiarka - zasada ta sama. Jedna śruba to skład mieszanki, druga odpowiada za to, na jakiej wysokości staje przepustnica po puszczeniu manetki, a co za tym idzie za wolne obroty. I tyle.
Skoro masz wszystkie części fabryczne, to odpowiednia regulacja gaźnika rozwiąże problem gaśnięcia. Jednakże na słabą moc i przyśpieszenie pomoże jedynie zmiana zębatki zdawczej i cylindra na większy. 50cc jest zbyt słabą jednostką, zwłaszcza pod górkę i to jeszcze na manualnej skrzyni.
Nie chodzi mi o to,że jest po prostu za słaby,tylko przerywanie zaczęło się niedawno,a mam już przejechane 11tyś.Zobaczę ten gaźnik za parę dni.
Ostatnio też regulowałem gaźnik, żeby wyregulować spalanie benzyny, bo trochę za dużo palił jak na mój skuterek.
Kiedy gaźnik ma zbyt dokręconą śrubkę mieszanki, dostaje za mało powietrza i się dusi, również może się dusić przy większych obrotach, tak jak w twoim przypadku. Może też być tak, że śrubka mieszanki na sprężynce się za bardzo odkręciła przez drgania i gaźnik zalewa Ci silnik.
Mam inny motorek, ale w 50cc gaźniki nie wiele się różnią, więc proponuję zakręcić mieszankę i potem odkręcić śrubkę na 1 i 3/4. Potem regulujesz obroty, żeby nie gasnął na luzie i znowu dokręcasz mieszankę o 1/4 i tak aż do momentu aż wyczujesz podczas jazdy, że wszystko gra. Oczywiście regulacja gaźnika na rozgrzanym silniku.
Warto też przeczyścić filtr powietrza co jakiś czas
kolego 60kmh na silnikiu fmb [adaptowany przez chinczyków z hondy dax] masz blokady i to jakie czeka cie roboty;komin,gaznik,kruciec dolotu i zmież dolot w głowicy moduł ma blokade a i jak masz filtr storzkowy zamiast orginalu zalożony to tylko zwiekrzyles spalanie nie osiagi i cięzko go bedzie wyregulować jak opiszesz wymiary przelotuw w mm dziury krućca gaznka i dziury od glowicy to cie poprowadze dalej jego v-max po zdjeciu blokad to 90kmh +- pozdr mech