Dzisiaj w ramach walki z nudą kupiłem miernik kompresji i sprawdziłem jaką mam w moim skucie po przejechaniu prawie 13 tys km. Wynik to 11kg/cm. Z tego co się orientuję wzorcowy jest 11,8. Jaki jest margines dla kompresji. Czy to już czas na wymianę pierścieni czy nie?
Jednocześnie zastanawia mnie jedna rzecz. Na osłonie cylindra czyli tego plastikowego elementu który przykrywa cały cylinder jest plastikowy element przynitowany do tego większego. Ten większy ma jakby otwory wentylacyjne ale są zakryte przez tą właśnie zaślepkę. Przez te otwory widać tylko gąbkę. Do czego to jest?
Hej. Z kompresją sprawa moim zdaniem prosta - wzorzec utrzymuje sie tylko przez kilkaset kilometrów po dotarciu, potem już tylko równia pochyła. Jak na 13 000 to wynik jest niezły:) Na drugie pytanie nie umiem odpowiedzieć:)
Według mnie, po 13 tyś. km to taki wynik jest wręcz wzorowy. Jeśli skuter odpala się z łatwością i nie czujesz spadku osiągów to nie masz się o co martwić:)
Świeca to co jakieś 5000 km. A taka kompresja po takim przebiegu to super - uważam. A co do drugiej części to nie wiem więc nie chcę wprowadzać w błąd.