Jaka głowica do 4T?

Mam takie pytanie czy jak dam wiekszą głowice 72 na cylinder 50 cc nic sie nie stanie czy będzie normalnie zapalał?

będzie ok.

OK *specops*, może coś Ci tutaj podpowiem, bo po wpisach widzę, że walczysz z tym silnikiem 4T 139 QMB już od ponad miesiąca chyba. :(

Tutaj masz namiar jak prawidłowo poskładać to w całość i zgrać z rozrządem:
http://skuterdoktor.pl/knowelege%20base/instukcja%20montazu%20NARAKU.pdf

Założenie głowicy od 72 cm3 na cylinder 50 cm3 mija się z celem, spadnie stopień sprężania poniżej 10,5 (1,3 MPa), a tym samym generowana przez silnik moc i dalej będziesz... *siedział w malinach*. :(
Nie kombinuj tak bardzo, zakładaj to co jest dedykowane do danej pojemności i tyle. :D
Pamiętaj, aby po zakupie nowej kompletnej głowicy sprawdzić od razu jej szczelność (jeszcze przed montażem jej do silnika wkręć świecę, odwróć ją na stole, zalej benzyną komorę spalania i patrz czy nie cieknie przez zawory). Bywa naprawdę różnie z tą ich szczelnością, bo często są to tylko poskładane do kompletu części, ale zawory to już nie są dotarte z gniazdami do pełnej ich szczelności (dotarcie pastą zaworową z kroplą oleju).

Czym się różnią głowice 50 cm3 i 72 cm3 masz tutaj w moim opisie i przejrzyj też następne znajdujące się tam strony, coś tam sobie wydłubiesz dla siebie:
http://www.skuterowo.com/forums/topic/wszystko-o-router-bassa-opinie-porady-itd/page/54

Zajrzeć tutaj i pomyszkować też nie zaszkodzi:
http://serwisskutera.hpu.pl/readarticle.php?article_id=24

To też się może wcześniej lub później przydać:
http://www.sst.pun.pl/viewtopic.php?pid=40#p40

Pozdrawiam i działaj, ale działaj z głową *specops*. Powodzenia.

Dzieki Metros za wskazówki znalazłem na aukcji zestaw cylinder tłok pierscienie głowica 72 niby dotarta założe ten zestaw i zobacze co będzie działo ,mam nadzieje że stary wał mi sie tak szybko nierozleci ale przeciez bende musiał to dotrzec wiec nie bedzie mowy o szarzowaniu a jak to niepomoże to tylko mechanik.

No i dobra *specops*, może dzięki temu co zakupiłeś, Twoja modernizacja na właściwie dobranych częściach będzie przepustką do innego, lepszego świata, ze wszystkimi konsekwencjami takiego postępowania, ale spoko, jak dasz sobie z tym radę to wszystko będzie dobrze. :D

Przy składaniu wszystkiego w całość pamiętaj, że tłok ma być zamontowany napisem IN w stronę zaworu dolotowego (intake) i gaźnika, nie zapomnij też założyć 3 razy po 2 sztuki tulejek centrujących na szpilki ze starego zestawu (tulejki pozycjonujące uszczelki jak i wszystkie montowane elementy). Warto też przy 72 cm3 wsadzić nieco większą dyszę główną do gaźnika (gaźniki Jieli, te z czarną pokrywką i wkręconą weń do oporu śrubką tytułem pełnego odblokowania, dość dobrze funkcjonują na dyszach #85...90). Następny krok to już lepszy niż seria wariator, sprzęgło, wytrzymalszy pasek i np. dobieranie ciężaru rolek, twardości sprężyn sprzęgła i sprężyny centralnej. Słowem jak będziesz chciał dłubać, masz czas, chęci i parę złotych w kieszeni to wszystko przed Tobą. Jak już się ogarniesz z tym całym montażem i regulacją, to napisz chociaż parę zdań czy jesteś zadowolony z modyfikacji, może tym sposobem pomożesz też innym.

Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika na komputerze i korzystasz kiedy potrzebujesz.

Nie zaszkodzi jak sobie też tutaj poczytasz (ciekawe, co *Yox* tam z tym swoim sprzętem finalnie wykombinuje, bo też się trochę z nim zmaga, ale mu nie odpuszcza i walczy, oby zwycięsko):
http://www.skuterowo.com/forums/topic/router-city-line-spadek-mocy

Instrukcja serwisowa silnika 139 QMB 4T (w języku angielskim):
http://motor.mortch.com/support/techsupports.html

Szukaj... MANUAL for SCOOTER ENGINE of 4 STOKE 50cc 139QMB (PDF file)

Krótki wypis z tej instrukcji:
Zapłon sterowany przez CDI... 13 stopni przy 1700 obr/min,
28 stopni przy 3800 obr/min.
Świece: A7RTC, A7RC, CR7HSA (NGK), CR6HSA (NGK).
Przerwa na świecy: 0,6...0,7 mm.
Zawory: dolot (intake) 0,06 mm, wylot (exhaust) 0,08 mm.

No to szerokości i przyczepności życzę. :D