Witam mam chinczyka 4t sluzyl mi dobrze az do pewnego czasu dzis rozkrecilem zawory i cylinder problem jest taki ze urwal mi sie zawor i przyszlifowal tlok i glowice az wypalilo dziure w tloku,teraz mam takie pytanie chce do niego zalozyc wieksza pojemnosc czyli np jaka? bo chce zmienic cylinder tlok i glowica chce aby korbowod zostal ten sam do jakiej pojemnosci moge to zrobic? i czy gaznik tez musze wymieniac przy zwiekszaniu pojemnsci? prosze bardzo o odpowiedz i porady pozdro
Rozkręciłeś zawory i cylinder? Uuuu... ;-)))
tak a niby jak mialem sprawdzic to jak caly tlok mi wypalilo i urwalo zawor
Załóż do niego cylinder 80cc ( średnica tłoka 47mm) gaźnika nie musisz zakładać większego wystarczy , że założysz większa dysze.
A jak chcesz , żeby jeszcze więcej mocy miał to do tego jakiś sportowy wariator i tłumik jakiś odblokowany z allegro i poczujesz różnice. 72cc a 50cc to niebo a ziemia :D
ja chce aby zeby jezdzil ! wloze do niego 80 bo cena taka sama praktycznie jak 50 ale jakiej firmy kupic? i ktora dysze wymienic i na jaka moze jakies linki? a i jeszcze jedno bo mi dlok rozwalilo i byc moze jakies opilki sa w srodku w silniku jak je wyjac? sa jakies sposoby?
Jak chcesz kupywać firmowe to kup naraku , ale nie wiem czy ci się to opłaca bo to jest tylko chińczyk , a dysze wymienić będziesz musiał główną znajduje się ona pod gaźnikiem ( masz taki dekielek trzyma sie on na 3 śrubkach odkręcasz go i tam masz główną i pływaka ta większa to ta którą musisz wymienić na rozmiar 85 ) A co do tych części to możesz kupić coś tańszego na allegro i też pewnie troche ci pojeździ sam kiedyś jeździłem na takich częsciach i wszystko chodziło dobrze. A tu masz link do cylindra naraku http://www.scooterkingz.pl/cylinder-naraku-7 bez głowicy już cena jest dosyć spora , cały zestaw z głowicą itp będzie wachał się ok. 400-500zł także lepiej sobie poszukaj czegoś na allegro. A te opiłki to z tym nic nie zrobisz to samo ci wyleci jak założysz nowe części to lejesz nowy olej i przy jeździe na nowych częściach takie opiłki będą się wytwarzały , a po 300km jak będziesz wymieniał olej to wszystko ci zleci razem ze starym.
http://allegro.pl/skuter-gy6-4t-dysza-gaznika-tuning-80ccm-m4-85-i5957549379.html tu masz link do dyszy ;p
dziekuje :) bardzo mi pomogles masz racje nie oplaca sie zakladac tak drogiego zestawu wzialem firmu MCN podobno lepsza chinszczyzna powiedz mi jeszcze rozrzad ustawiam na magneto pozycja T i walek zakladam tak aby 2 dziurki byly rownolegle do silnika a trzecia u gory tak?
Dokładnie tak. NIe ma za co :)
ok powyjmowalem wszystkie opilki z silnika troche sie natrudzilem ale jest czysty o czyms powinienem pamietac podczas skladania nowego cylindra? czy nie powinno byc problemow?
Musisz pamiętać , żeby dobrze ustawić zawory , zawór ssący musi mieć 0,05mm-0,06 natomiast wydechowy tak samo tylko troche luźniej bo inaczej będzie ci strzelało z tłumika , zalecenia są aby oba ustawić na 0,05mm ale jak wydechowy ustawisz np. na 0,07-0,08 to też się nic nie stanie bo to 80cc. A składać wszystko musisz tak jak rozkładałeś tylko w odwrotnej kolejności. I pamiętaj , żeby dobrze założyc pierścienie na tłok na sama góre musisz założyć jasny pierścień , w środku czarny , a na samym dole pierścienie olejowe ( 2 cienkie i jeden failisty ). Przed ich montazem posmaruj pierścienie i tłok lekko olejem. Pierścienie na tłoku musza być ułożone w sekwencji 120 albo 180 stopni ( chodzi o odległość przerw pierścieni między sobą ) NIektórzy zalecaja 120 niektórzy 180 ja o ile się nie myle miałem założone co 120 stopni. Jak już masz dobrze ustawione to zamontuj tłok na wał , swórzeń i zabezpieczenia sworzenia.Nastepnie załóż cylinder ( jak masz to użyj zaciskacza do pierścieni , to dobrze utrzymasz dociśnięte pierścienie podczas zakładania cylindra i pamiętaj o posmarowaniu cylindra olejem ) Zamontuj prowadnicę łańcuszka , potem tuleje , głowice i przekreć magneto tak , żeby oznaczenia nałozyły się na siebie. Zamontuj wałek rozrządu , następnie tuleje , mostek mocujący , regulator naciagu łańcuszka rozrządu. Ustaw zawory tak jak pisałem wyzej , załóż pokrywe głowicy nastepnie kolektor i na koniec pokrywe wiatraka i wszystkie kable i po robocie ;) aaa i pamiętaj , żeby założyć uszczelki pod głowice itp :) Jak będziesz miał problem to pisz :)
ok dziekuje dzis przyszedl zestaw i odrazu zauwazylem ze w mojej starej pokrywie zaworow jest taka rurka (nie wiem jak to sie nazywa)a w nowej glowicy jest brak otworow na ta rurke i nie wiem co teraz robic czy ona jest potrzebna czy nie?https://www.google.pl/search?q=rurka+w+pokrywie+zaworow+skuter+4t&biw=1280&bih=589&tbm=isch&imgil=eJJKeQBGSE174M%253A%253BYvICLgL_IlJBcM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.motoskutery.pl%25252Fforum%25252Fviewtopic.php%25253Ft%2525253D69%25252526p%2525253D133&source=iu&pf=m&fir=eJJKeQBGSE174M%253A%252CYvICLgL_IlJBcM%252C_&usg=__xtvg60uFhqRgSK5Um6CMIvP8vjE%3D&dpr=1.5&ved=0ahUKEwiPs8-Iys_MAhUKVywKHYSCDCQQyjcIJg&ei=b90xV8-_E4qusQGEhbKgAg#imgrc=eJJKeQBGSE174M%3A
Jeśli w głowicy nie masz pasującego otworu do tej rurki, to nic się nie stanie. Możesz wszystko związane z tą rurką usunąć (albo zostawić). To tzw. SLS, jakieś tam *oczyszczanie* spalin.Bez tego też jeździ.
http://www.motoskutery.pl/forum/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=34 to jest to jakies odma odpowietrzajaca niby ?
Nie, tzw. odma to połączenie dekla głowicy z filtrem powietrza (taka rurka w deklu) a idzie wężykiem od dekla do wejścia filtra powietrza (strzałka na zdjęciu) :
A to co pokazałeś to właśnie SLS. Sprawdź tylko czy któryś z węży idący pod drodze od tej puszki nie wchodzi do filtra powietrza. Jeśli tak, odłącz ten wężyk i zaślep wejście do filtra żeby nie ciągnął zbędnego powietrza.
.
Pytanie: czy w nowej głowicy nie masz otworu do SLS? Czy jest zaślepione (nie wywiercone)?
No wlasnie identyczne jak na zdjeciach w nowej glowicy wlasnie nie ma otworu idziurek. Na sruby jest cala zaslepiona wiec co mam teraz zrobic co odpiac i gdzie szukac
Masz kilka wyjść:
1. Odkręcić tą srebrną wygiętą rurkę od puszki, a miejsce gdzie była przykręcona zaślepić jakąś zrobioną podkładką gumowa i blaszką (chodzi o to, by to uszczelnić)
2. *Przejść* cały układ od początku do samego końca. Koniec będzie znajdował się gdzieś przy wejściu do filtra powietrza. Odpinasz tamten wężyk i zaślepiasz to wejście do filtra powietrza.
3 .Zdemontować wszystko co jest od SLS a wszystkie otwory jakie pozostaną zaślepić.
.
Żeby dobrze pomóc, musiał byś obfotografować cały skuter wewnątrz żeby było widać z każdej strony wszystkie elementy silnika i owężykowania/orurowania. Można wtedy wskazać co i jak. Na ślepo nie widząc sprzętu nic nie doradzę. Ja u siebie SLS zdemontowałem - z tego samego powodu: brak otworu - , ale u mnie było to inaczej zrobione.
a nie wystarczy poprostu przymocowac to tak jak jest /? z tego co widze tam zaden waz nie dochodzi to tego sls jest tylko bezposrednio przy nim taki jak by mini filter powietrza (tz rureczka z gabka od spodu) takie cos SLS https://motor-x.pl/thumbs/600x600x1x1/images/33/bd62cec07851c62782f9e0ce41f7e0d5.jpg
Nie filter tylko filtr i można tak jak jest zamontować.