Jak zakładac cylinder 70cc - yarox

Witam ma pytania :

Kupił bym cylinder 70cc coś pokroju malossi sporta etc…
no i tu pytanie co trzeba zrobić by nic nie ukręcić czy zepsuć jak go zakładać w jakiej kolejności co trzeba robić z tłokiem jak wkładać chciałbym wiedzieć wszystko co i jak ma być nie mam pojęcia nigdy nie wymieniałem cylindra w skuterze i tu moja niewiedza

Pierwsze co to wymyj go dokładnie w okolicach cyla. najlepiej wyjąć silnik z ramy. Powiedzmy że masz silnik wyjęty z ramy umyty. Ściagasz osłony cylindra w AC. Odkręcasz po kolei powoli nakrętki głowicy. Ściągasz głowicę, cylinder z szplilek. jak ściągniesz cylinder zatkaj otwór jakimś papierem szmatką byle czystą. Potem musisz ściągnąć tłok z korbowodu w tym celu najlepiej użyć szczyp cy seger-a. po zdjęciu zabezpieczeń swożnia wysuwasz sworzeń tłoka płaski śrubokrętem powinien wyjść gładko. Po wysunięciu sworznia tłok jest już wolny.

Zakładanie nowego cyla:
usuń pozostałości starej uszczelki na karterze o ile istnieją
nałóż nową uszczelkę pod cylek
wsuń nowe łożysko igiełkowe z główkę korbowodu i nasmaruj olejem może ociekać olejem
weź tłok od nowego cylka nałóż pokolei pierścienie jeżeli są 2 rodzaje pierścieni chromowe i żeliwne to pierwszy czyli ten dolny idzie żeliwny a drugie ten górny idzie chromowany.
wpuść w rowek pierścieniowy na zamkach olej i przekręć pierścieniami 360 stopni.
nałóż tłok na korbowód wsuń sworzeń i zabezpiecz go zabezpieczeniami.
nasmaruje dokładnie tłok cylinder od środka ściśnij pierścienie na zamkach w rowkach pierścieniowych są takie wypustki na których mają zamknąć się pierścienie. Naprowadź zamki na te wypustki ściśnij pierścienie i załóż cylinder. Pamiętaj że tłok ma iść strzałka w stronę kanału wydechowego.
nasuń cylinder do końca załóż uszczelkę pod głowicę głowicę i skręcaj na krzyż z wyczuciem.

P.S Usuń tą szmatkę z karteru :wink:

Przemas92 co by się stało gdyby założył tłok odwrotnie? szczałką do góry.

Po to jest strzałka, żeby nią zakładać do wydechu… A nie odwrotnie. Wtedy nie będzie równo z oknami tłok.

Teraz odkręcając głowice muszę mieć nadzieje że założyłem dobrze :expressionless:

Dzieki przemas pisze wasze dośiadczenia a i będe jeszcze wymieniał łozyska na wale tylko nie wiem jak je wbić czy wybić no i co muszę zrobić by te łoyska stare wyciągnąć i wsadzić nowe ?

A ten olej to z dozownika najlepiej ?

A i jak by jeszcze ktoś wiedział o cylku stage6 street race coś bo mam okazję kupić za 350zł nówkę nie zakładaną nigdy ?

Mnie łożyska wyszły spokojnie z karterów, ale przy składaniu do jednego karteru musiałem wbić młotkiem (gumowym) a z drugiej strony normalnie zacząłem skręcać śrubami, ale później dość ciężko szedł wał to delikatnie walnąłem młotkiem z góry bo szedł po wskosie, olej taki jak do dozownika.

Kolego tu masz wszystko : http://jednoslad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=108:montaai-cylindra-krok-po-kroku&catid=13&Itemid=19 :roll:

Właśnie tego szukałem masz browara:-P
A i jak nabijać i zdejmowac łożyska bo bym musiał zmienić przy tym cylindrze

zdjąć to nie jestem pewien… ale chyba tak samo jak z zakładaniem… czyli musisz podgrzać łożysko żeby weszło … np. kładziesz na zapalona żarówkę jakąś mocniejszą i podgrzewasz przez +/- 5min i powinno bez problemów wejść… a jak zdejmować no to też trzeba jakoś je podgrzać albo po prostu siłą :roll:

Właśnie wszystko to nie jets takie proste jak się wydaje.
Bo ściagacz magneta to bym już kupił 25 i bez problemu by chyba zeszło :stuck_out_tongue:

Strzałka na na tłoku jest po to, ponieważ zamki pierścieni są rozmieszczone odpowiednio tak aby nie nachodziły na okna w cylindrze zakłądając tłok odwrtonie może się to skończyć wyłamanie pierścienia zniszczeniem toka i cylindra. Odwrotnie założenie tłoka zapewnia 100% awari ale nie wiadomo w jaki czasie.

Co do zakładania łożysk to najbezpieczniejszy jest ten sposób
tak nabite łożyska na wał wsadzamy w rozgrzane kartery można wał z łożyskami zamrozić przy nabijaniu zalecane urzyć WD-40 oleju itp byle tłuste było :wink:

metoda przemasa gwarantuje bezawaryjne działanie łożysk !!! nic z podgrzewaniem łożysk ludzie ;p w moim rox’ie za pierwszym razem jak skladalem silnik podgrzałem lozysko co spowodowalo przegranie materiału ( niebieskie kulki się zrobiły) i łożysko chyciło po 500km … nie polecam takiej metody , jedynie wbijanie łożysk ! udeżanie w wew. pierścień łozyska, między kołami zamachowymi wału klin wciśnięty i po krzyku, i działamy

JacoPL napisał:

nic z podgrzewaniem łożysk ludzie ;p w moim rox'ie za pierwszym razem jak skladalem silnik podgrzałem lozysko co spowodowalo przegranie materiału ( niebieskie kulki się zrobiły) i łożysko chyciło po 500km ... nie polecam takiej metody

to czym ty to podgrzałeś i jak!?

No to ja czegoś tu nie rozumiem

Wał i łożyska zamrozić na jaki czasą?

A kartery pogrzać ?

a i wszystko nasmarować olejem

A jakie mam wziąć łożyska ?

Najlepiej zrób tak… jak już będziesz miał łożysko to weź żarówkę jakąś mocniejszą i zapal ją… po cyzm połóż na niej to łożysko na ok. 5min a kartery jakoś zamroź … żeby były chłodne… możliwie jak najbardziej chłodne… później posmaruj WD-40 i zakładaj i będzie GIT! :roll:

Mam najechane 2tysk yaroxem i czy wymiana łożysk jest potrzebna ? wymienił bym tylko łożysko korby ?

do 70ccm pasowało by założyć wzmocnione bo na seryjnych daleko nie pociągniesz …

Adverion, pojebałeś trochę

Rozbieranie:

gdy mamy już wszystko zdjęte wario magneto iskrownik cylinder itd bierzemy suszarkę do włosów lub opalarkę i grzejemy karter ale staramy się nie dmuchać na łożysko. Ja rozpoławiam silnik uderzając gumowym młotkiem tak aby zeszła jedna część/polówka. Gdy jest dobrze rozgrzany to zejdzie po 2-3 uderzeniach. jak już zdejmiemy z jednej strony możemy się zabrać za drugą. tak samo nagrzewamy karter starając się nie nagrzać wału i łożyska i uderzamy wał aby wybić go (gumowym młotkiem!!)

Łożyska ja zdejmuje tak:

Mam malutka żarówkę o mocy 500W. Przykładam ja do łożyska na ok 1min tak aby nie dotykała wału podważam śrubokrętem płaskim i łożysko samo zeskakuje.

SKŁADANIE:

Łożyska i wał do zamrażarki na ok 1 godz :slight_smile:
Wyjmujemy z zamrażarki łożyska i lecimy do garażu kartery muszą być jucz wstępnie rozgrzane (żeby nie tracić czasu na grzanie ich od początku a w tym czasie nam się łożyska rozmrożą) łożyska powinny wejść same w gniazda bez żadnej pomocy jeśli jednak bd potrzeba to uderzamy delikatnie w ZEWNÊTRZNY pierścień łożyska i tak samo z drugim.

delikatnie rozgrzewamy kartery wraz z łożyskami żeby nie przypalić łożysk. NIE MOŻNA PRZEGRZAÆ!! Łożyska najlepiej posmarował olejem do mieszanki. Wał bić zgodnie ze schematem Przemasa92[/]. Gdy wał mamy już w jednej połówce nakładamy drugą też rozgrzaną i uderzamy przez jakaś rurkę i się ładnie schodzą. AHA WAŻNE POSMARUJ MIEJSCE Ł¡CZENIA KARTERÓW CIENIUTK¡ ALE SZCZELN¡ WARSTW¡ SYLIKONU DO SILNIKÓW JESZCZE PRZED ICH POŁ¡CZENIEM!!

Chyba o niczym nie zapomniałem :slight_smile:

siwy_fact, dobrze opisane ale przydatniejsze by bylo jakbys zalatwil fotki i napisal artykuł :slight_smile: