Silnik przed wymiana oleju powinien być rozgrzany,nie zimny
Piotr ma świętą racje, a to wszystko po to żeby stary olej spłynął w jak największej części- wiadomo ciepły olej lepiej spływa.
a olej przekladniowy jak sie zmienia?
U mnie w skuterze niema w tym miejsciu wlewu oleju i właśnie nie wiem gdie jest
jaki to skuter ?
Po pierwsze pod skuterem rozkładamy jakąś mate aby nie zalać olejem podłoża.
Pod kurek podkładamy stosowne pojemnościowo naczynie (może być miska).
Odkręcamy kurek w misce olejowej i spuszczamy olej do ostatniej kropli oraz zakręcamy kurek.
Odkręcamy kurek wlewu oleju, wlewamy preferowany przez producenta olej w zalecanej ilości, zakręcamy kurek.
I problem z głowy:)
P.S.
Pamiętajmy aby zutylizować stary olej wedle prawa ochrony środowiska.
Przepraszam, że odkopię, ale mam pewne pytania. 1. Czemu olej ZLEWAMY NA CIEPŁYM SILNIKU? Przecież na ciepłym silnik resztki oleju zostają w kanałach olejowych, i potrzebują trochę czasu aby spłynąć do miski. Po drugie aby zlać olej należy odkręcić śrubę spustową - logiczne. Jak wiadomo materiał pod wpływem ciepła się rozszerza. A więc odkręcając śrubę na CIEPŁYM SILNIKU jest ryzyko, że odkręcimy śrubę razem z gwintem. Po trzecie, nie rozumiem wypowiedzi użytkownika qazwsxedc “żeby stary olej spłynął w jak największej części- wiadomo ciepły olej lepiej spływa.”. Nie, nie wiadomo. To nie jest smar, który się topi pod wpływem temperatury. Może ten wpis miałby znaczenie kiedy zlewali byśmy olej w temperaturze rzędu -10C. Ale bez przesady! Olej (10w40) w temperaturze nawet 10C jest dość rzadki, że można go spokojnie zlewać. 2. Czemu na filmie pokazane jest zlewanie oleju przez filtr oleju??? Przecież do zlewania oleju jest odpowiedni otwór po lewej stronie silnika na klucz 17 pod napędem CVT. Otwór jest umiejscowiony na samym dole miski, czego nie można powiedzieć o otworze na filtr oleju, gdzie otwór w karterze środkowym łączony z karterem prawym jest mm powyżej dna miski olejowej. Nie rozumiem…