Jak sprawdzić zawór membranowy

Nie mam opcji zrobienia własnych fot , więc wszystko jest z googli

są dwa rodzaje zaworów membranowych , jedno i dwu płytkowe (znajdują się za króćem gaźnika)


2 płytkowy



1 płytkowy



jednopłytkowe znajdują się zazwyczaj przy cylindrach stojących


Pierwsze objawy psującego się zaworu:

strzelanie z wydechu , dławienie się skutera , może zacząć chodzić nawet troszkę głośniej , czasami z filtra powietrza leci paliwo,
Gdy brzydko mówiąc olejemy wymiane zaworu , któregoś razu skuter moze nam juz poprostu nie odpalić.


Ale jak sprawdźić czy nasz zawór jest sprawny

Owy posiada tak zwane płytki (patrz foto poniżej)

jeżeli owe odstają bądź są przeźroczyste , nasz zawór jest na śmiećtnik (można kupić same płytki ale z reguły jest to nie opłacalne odradzam równierz carbonowe płytki)

Czasem zawór wygląda w miare ok ale dla 100% pewnosci moża zaciągnąć powietrze od tyłu

i jeżli nie ma z byt dużych oporów , to równierz oznacza że nasz zawór do niczego się nie nadaje


POWYTYKAJCIE MI WSZYSTKIE BŁEDY BO NAPEWNO JAKIES ZROBIŁEM

Jakim kluczem wykręcić to gówno? :stuck_out_tongue: przynajmniej u mnie w Jet’cie jest jakaś śrubka niby gwiazdkowa (euro) ale z jakimś kółkiem w środku ; O

pokaż foto najlepiej bo nie za bardzo wiem o co chodzi:) , ale może być taka opcja ze jest tak specialnie , żeby pojechąc de serwisu… wrazie co natnij te śrube jakimś dremlem i odkręć płaskim

no jest o ile dobrze pamiętam na torx lub jets to po prostu plomba z którą należy postąpić tak jak napisał wrona :roll:

Sama końcówka membrany może odstawać do 0,2 mm. Powyżej membrana jest do wymiany.
Czasem nawet brakuje, któregoś z rogów membrany i silnik dalej działa, ale gorzej jak oderwie się trochę większy kawałek membrany i wpadnie do komory spalania.
Nie wolno zakładać membrany drugą stroną.