Jak sprawdzić stan głowicy motocykla?

Cześć, posiadam problem w swoim motocyklu iż od jakiegoś czasu słychać dziwne dźwięki przy głowicy (chyba najbardziej przypomina to grzechotanie). Co to mogłoby być? Czy jest możliwe sprawdzenie tego bez zdejmowania głowicy? Ostatnio wymieniany był cylinder, tłok oraz łańcuszek rozrządu (hałas już wtedy występował). Zawory były niedawno regulowane. Silnik 154FMI 125cm3.

nie sprawdzisz głowicy bez demontażu.
Sprawdza się szczelność zaworów jakims płynem lub na maszynie oraz sprawdza sie stan i jakość powierzchni uszczelki na stole traserskim

Czyli tak jak przypuszczałem. Gdy ją zdemontuje to na co musiałbym zwrócić uwagę? Co i jak sprawdzić?

sprawdzasz szczelnosc zaworów lejąc benzyne w kanał dolotowy i potem wylotowy - zamkniete zawory mają nie puszczać płynu.
sprawdzasz powierzchnie do której dolega uszczelka - jej stan (brak wżerów, wypaleń) i jej powierzchnie tzn czy jest płaska. robi sie to na stole traserskim.
Warto też rozbroic głowice z zaworów, sprawdzić czy są proste, czy nie mają luzów w prowadnicach i czy sprezyny są sprawne. Sprawdzić stan przylgni zaworowych - tzn czy jest to równo wypracowane…itd.
W sumie to kupa roboty a głowica do chińczyka kosztuje 80zł. To może lepiej taka kupić, zawory dotrzeć i z głowy.

Znalazłem na innym forum wpis, że przyczyną problemu może być zębatka bądź coś związane z nią. Mogłoby być to czy raczej nie ma to nic wspólnego (aktualnie nie mam jak tego sprawdzić więc pytam)?
Ps. Hałas jak na filmiku:
https://youtube.com/shorts/U0sAXhy5ads?feature=share

to jest zestaw pytań do wróżki.
Hałasować może każda z cześci w silniku bedąca w ruchu i współpracująca z inną. Można silnik osłuchać stetoskopem i jeżeli masz wprawne ucho to usłyszysz skąd hałas jest największy. Wtedy możesz zawęzić pole poszukiwań do elementów z tamtej okolicy.
Aż szkoda czasu żeby pisać że może to a może tamto bo to może być cokolwiek.
Trzeba to rozkładać powoli, sprawdzać luzy wszystkiego, szukać śladów dziwnego zużycia…itd

Gdy znajdę trochę czasu, zdejmę ją i sprawdzę. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowicy, ponieważ gdy odpalam go na zimnym w okolicy cylindra/głowicy słychać głośny dźwięk przypominający nagły wystrzał kompresji i tak przez jakiś czas dopóki się nie rozgrzeje(muszę dodać i trzymać przez chwilę obroty). Gdy nie dodam gazu usłyszę ten dźwięk i od razu gaśnie. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym hałasem a nie chcę zakładać nowego tematu. Co to może oznaczać? Zawory, rozrząd czy może coś z mieszanką paliwa?
Ps. Problem występuje tylko na zimnym silniku.

Cześć, dzisiaj znalazłem trochę czasu i zdemontowałem głowicę. Od razu usłyszałem moją uwagę zwrócił duży luz wałka. Mogę nim swobodnie ruszać w boki. Nie jestem znawcą, ale wydaje mi się, że tak nie powinno być. Sprawdziłem na starej głowicy innego pojazdu i takiego luzu nie ma. Jeżeli da się to naprawić to co bym musiał wymienić? Czy opłaca się w ogóle to naprawiać?
Wrzucam link do filmiku z tym luzem: https://www.youtube.com/watch?v=MGp1JyQTJRs&ab_channel=RedLitchOfficial (Wrzucam na YT bo nie znam innych opcji aby to udostępnić)

wymienić. kup komplet - głowice z wałkiem - juz spasowane