witam, mam problem z skuterem honda vision, pojazd ma juz swoje lata i humory, mianowicie jak jest zimny ( po nocce) to pali bez problemu i jeździ bez zarzutu a po przejechaniu niewielkiej odległości gaśnie ( daje mu gazu i on gaśnie) po ponownym uruchomieniu silnika nie wkręca si na obroty tylko gaśnie ale na wolnych obrotach chodzi. nie wiem co może byc tego przyczyna i jeszcze chciałbym dodać że pod koniec tamtego sezonu wymieniłem cały zapłon i moduł CDI, próbowałem też zmienić świece i czyścić gaźnik i to niestety tez nie pomogło.
jest u nas taki miejscowy dłubak( miał w swoim życiu wiele motorów róznego rodzaju i mówił mi że to może byc przegrzany cylinder) i nie weim co o tym mysleć bo jakoś nie wydaje m się że mogło do tego dojść
może być tłok złej jakości i puchnąć,
lub może regulacja gaźnika bo jak się nagrzeje ssanie się wyłącza no i gaśnie
Jak dla mnie to nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy i obejrzenia co tam jest w środku. Sądzę, na 90% że do wymiany będzie cylinder + tłok.
czemu od razy do wymiany cylek?
ale pierdolisz chlopcze ;) zacznij w tej kolejności:Adzi0 napisał:
Jak dla mnie to nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy i obejrzenia co tam jest w środku. Sądzę, na 90% że do wymiany będzie cylinder + tłok.
-umyj filtr powietrz
-wyczysc gaźnik
-wyreguluj gaźnik
-sprawdź ssanie czy się przypadkiem nie zawiesza
-wymien swiece
a jeśli to wszystko nic nie da to zajrzyj dopiero do cylka
gaźnik czysty tak jak i filtr powietrza, czyli sugerujecie że do wymiany jest cylinder+tłok? a da się to jakoś sprawdźić tak żebym miał pewność ze jak to wymienię to będzie chodził?
japierdole czysty, czysty…
a wyregulowany? ssanie w porządku?
ja z Danielem nie sugieruje że do wymiany jest tłok i cylek, posprawdzaj reszte co napisał to pogadamy.
poza tym nie trzeba od razu nowego cylka kupować, wystarczy szlif i tłok.
sprawdź najpierw to co ja mowie jeszcze membrany sprawdź. No i nie pierdol ze masz czysty. Moze jednak nie. Wez kompresorem pozadnie go przedmuchaj dokladnie tak jakbys ruchal jakas zajebista laske z taka sama dokladnoscia. I swiece wymien
Niby i racja Danielson. Wiem, że Ty masz większe doświadczenie ode mnie, więc chylę czoła:). Ale osobiście przy takich objawach najpierw bym zajrzał tam… Po co robić sobie tyle roboty…? Tfu. za szybko. Cylek do szlifu. W ten sposób
no właśnie po co cyla sprawdzać jak można inne rzeczy najpierw
wymienisz cyl i ci nic to nie da wiec posprawdzaj w mojej kolejności tak nas ucza na mechanice w szkole trzeba od najmniejszej pierdoly do najwiekszej pierdoly sprawdzac
ssanie chyba w porządku bo jak go odpalę to ma trochę wyższe obroty a po chwili maleją czyli się wyłącza ssanie, jeszcze po świętach pójdę do kumpla i przedmucham gaźnik sprężarką, dam znac to mi z tego wyszło
[ Dodano: 27-04-2011, 19:00 ]
gaźnik przedmuchałem, następnie ściągnąłem króciec i cylinder , w cylindrze był pęknięty dolny pierścień( ten cieńszy). czy to mogło być przyczyną ze nie chciał dobrze chodzić? po co jest taka powyginana blaszka pod cienkim pierścieniem? na tłoku zauważyłem lekkie wyszczerbienie w okolicach dolnego pierścienia(cienkiego) czy w takim wypadku tłok jest do wymiany?(w skuterze jest silnik 2T)
no to na pewno wina dolnegio pierscienia, musisz go wymienic, co do wymiany cylka, jeszcze chyba nie trza, nie widzac jek mocne ono jest nie można tego ustalic, i jaka blaszkaż Zrob fotki i wrzuc na neta
taka blaszka to wchodzi pod pierścień( jest w tym rowku na pierścień) podpytałem się tego znajomego to mówił ze ta blaszka ma zastosowanie w silnikach 4T i ona ma za zadanie docisnąć dolny pierścień aby uzyskac lepsze sprężanie i zgarnąć resztki oleju z cylindra bo jak wiadomo tam nie stosuje się mieszanki tylko czysta benzynę- tak mówił mi ten znajomy
moze i ma racje, co do tego ze w 4t jest tylko benzyna a nie mieszka to oczywiste, wiadomo jaka jest roznica tych silnikow, ale co do tej blaszki to pierwszy slysze i wiesz co do cylka i tloka to jak cos mocniejszego to szlif i wymiana tloka (albo wymiana na cos mosniejszego tzw. tuning) a jak nie to tylko sprawdź zeby się nic nie scieralo ze soba i zeby wyciekow nie bylo i zeby pierscien nie mial miejsca zeby wyleciec bo moze się skaczyc nie tylko wymiana cylka ale tez i walu znajac zywotnosc części chinskich…
poszukałem zestawu naprawczego (tłok pieścienie…) i zapytałem sprzedawce o ta blaszke i powiedział mi ze nie wie konkretnie po co to jest ale wie ze tak ma być;) ok wielkie dzieki wszystkim za pomoc!