Ello mam pytanie chcę przerobić światła by świeciły i po przekręceniu kluczyka już tzn energia szła prosto z aku By po przekręceniu kluczyka moża było mieć włączone świata.
A i nie piszcie mi że aku siądzie bo to wiem a i teraz tak robią w niektórych skuterach i jakoś jezdźą
wydaje mi się że wywalenie pstryczka od włączania świateł i połączeniu obu kabelków czyli pewnie kabelków + ze sobą i powinno świecić po przekręceniu kluczyka.
połączyć te kabelki ze sobą które idą do włącznika w skrócie ;p
połączyć te kabelki ze sobą które idą do włącznika w skrócie ;p
to wtedy będą cały czas włączone ale będzie zasilanie z prądnicy. Musisz znaleźć plus wychodzący ze stacyjki po włączeniu zapłonu, dać tam włącznik (chyba że chcesz żeby paliły się od razu po włączeniu zapłonu) i minus z żarówki normalnie do minusa do instalacji.
Chodzi mi o to by światła były zasilane z aku nie prosto z prądnicy poniewaz nie podoba mi się jak na wolnych obrotach gasną wygląda to tragicznie dla tego chce to przerobić a nie wiem jak
No to ci napisałem wyżej jak to zrobić. Znajdź kabel plusowy wychodzący ze stacyjki, zrób w nim wcinkę drugiego kabla taj na nim włącznik z włącznika do żarówki a drugi kabel z żarówki wepnij się w minusowy kabel instalacji albo do ramy.
Tylko mi nie chodzi o odzielny włacznik świateł chodzi mi aby postojówki i normalne drogowe działały przy przesunięciu włącznika(orginalnego) a nie na osobny włącznik
Red-raider, jejkuu…
jak zrobisz tak jak Marian, mówi to jak przekręcisz kluczyk (włączysz zapłon) ale nie uruchomisz silnika będziesz mógł włącznikiem który teraz jest od włączania świateł, będziesz mógł je również włączać i wyłączać tyle że na wyłączonym zapłonie wiec raczej to co Ty chciałeś.
Przynajmniej ja to tak zrozumiałem.
No włącznik wykorzystujesz ten co miałeś nie zakładasz nowego.
Marian napisał:
No to ci napisałem wyżej jak to zrobić. Znajdź kabel plusowy wychodzący ze stacyjki, zrób w nim wcinkę drugiego kabla taj na nim włącznik z włącznika do żarówki a drugi kabel z żarówki wepnij się w minusowy kabel instalacji albo do ramy.
Dajmy na to znalazłem kabel plusowy ma to być jeden kabel ? rozumiem ze mam się w niego wlutować pojedyńczym kablem ?
tym kablem poleciec do włącznika a tak jest pełno kabli postojówki , drogowe i lecieć do lampy tylko jednej poniewaz mam dwa reflektóry każdy jest zrobiony na jednej kostce z 3 pinami ??
I tego nie rozumiem :cry: :cry:
To tak. jak znalazłeś już ten kabel (wychdzący + ze stacyjki) i się w niego wlutowałeś to masz ten pojedyńczy kabel i nim mysić się wpiąć włąśnie do tego przełącznika co masz teraz zamiast tamtego co idzie od prądnicy. w skrucie musisz zastąpić kabel co idze z prądnicy do przełącznika kablem plusowym ze stacyjki.
Hmm tylko teraz będzie problem który to i jak to zbadać :-/
a to rozumiem że jak już znajde to po prostu mam go odłączyć i zostawić wolnego ? :-o i wtedy podpiąć ten od stacyjki ?
Poprawcie mnie jeśli źle to zrozumiałem
Foo znalazłem + ze stacyjki ale problem jest do którego ten kabel podłaczyć daje foto jeśl ktoś pomoże chętnie postawie Browara :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A i to ma iśc tylko jeden kabel ze stacyjki do przełacznika świateł?
tak dobrze zrozumiałeś ma iśc tylko ten jeden kabel (plus ze stacyjki) zamiast tego plusa z cewek. nie powiem ci dokładnie który to kabel bo ja mam inny przłącznik. ale możesz to barodz prosto sprawdzić po prostu wez sobie zarówke na 12v i jeden kabel daj do masy a 2 dotykaj tych kabli w przłącznki na odpalonym motorze. jak go znajdziesz to zgas moto i wtedy jeszcze raz daj do niego kabel od zarówki i wtedy będziesz pewny ze to ten. i tylko go zastąp tym ze stacyjki
Aha dzięki bo mnie to najbardziej irytuje to przygasanie świateł na wolnych obrotach i wogule w nowszych sqtach już jest zasilane z aku…
Dzięki za info
EDIT
znalazłem 2 kable na przełaczniku w których idzie prad po odpaleniu i tu problem który wybrać ?
W tych zaznaczonych strzałką
Prosze o szybkie info…