Jak w temacie, czy da się to zrobić w karzdym skuterze? Czy obrotomierze mają jakiś standard podłączeniowy? Gdzie wpiąć taki obrotomierz?
Można podłączyć do każdego silnika. Obrotomierz ma trzy przewody: zasilanie (+12V), masa (-12V) i impulsy które pobierane są z cewki WN. Sęk w tym, że obrotomierz MUSI być przystosowany do określonej ilości cylindrów i do silnika (2T, 4T). Inaczej będzie przekłamywał. W skuterze będzie pracował każdy obrotomierz z innego skutera. Czasami zewnętrzne obrotomierze mają przełącznik ilości cylindrów.
impulsy to są pobierane różnie - z cewki, z pętli dookoła przewodu WN, z wyjścia komputera
trzeba sie dopasować
Tzn, że mam wybór? czy z cewki, czy z pętli, czy z komputera? Czy to zależy od obrotomierza?
Bo jeśli chodzi o wyjście z komputera, to chyba sobie nie poradzę, bo nie mam kompletnie żadnych informacji, instrukcji serwisowych, schematu a i w necie nic nie znalazłem, więc wolał bym zastosować którąś z pozostałych dwuch metod.
to nie ty masz wybór to producent obrotomierza miał wybór :). ty muszisz tylko potem kupić właściwy.
teoretycznie zresztą ten RPM Signal co idzie na komputer powinien być impulsem z zasilania cewki ale nie zawsze jest.
czasem jest z czujnika na wale a czasem nawet obrotomierz wcale nie jest podpiety pod cewke lub inny czujnik tylko monitoruje prąd ładowania w instalacji i wyłapuje obroty prądnicy. jest dużo dziwnych patentów a im bardziej przekombinowany układ zapłonowy tym patenty dziwniejsze
Przeszukałem całe alleg… I tak naprawdę nie znalazłem nic co było by warte uwagi,a takie za 600zł mnie nie interesują chodź są bardzo ładne, może ktoś zna jakiś sklep gdzie dostanę jakiś fajny niedrogi cyfrowy obrotomierz, na analogowe też rzucę okiem jak coś
aliexpress