Witam. Mam do zainstalowania radio do motocykla, niestety Chińczyk nie opisał jednoznacznie instrukcji - diagramu, przynajmniej tak mi się wydaje i proszę o pomoc.
Jest wpisane:
connected to car wire anode (+) zakładam że jest to plus <u>akumulatora</u> ?
connected to black wire (ACC) czyżby to plus za stacyjką ?
connected to green wire battery (-) czyżby to minus akumulatora ?
Zgadza się. W kolejności plus, plus po zapłonie, minus.
OK. W takim razie drugie pytanie czy ten plus i minus od akumulatora to może być podłączone przez np przekaźnik sterowany plusem od stacyjki, czy muszą być bezpośrednio podłączone pod akumulator non stop aby np nie stracić zaprogramowanych stacji radiowych ? być może pamięć radiowa w motocyklu to EPROM, dawniej tak były zbudowane radia samochodowe gdzie do pamiętania stacji radiowych nie było potrzebne podtrzymywanie prądowe z akumulatora, można było go wyciągnąć całkiem a stacje i tak były pamiętane, nie rozumiem dlaczego w tych nowych radiach samochodowych tak nie jest.
Nie wiem jak jest zaprojektowane radio, myślę że są to tematy przemyślane przez konstruktorów ale pytam bo nie chcę aby była taka możliwość że coś kradnie z akumulatora prąd na postoju gdy ładowanie nie pracuje, samo podtrzymywanie stacji radiowych na pewno coś bierze ale zakładam że jest to bardzo znikomy prąd bez wpływu na rozładowanie akumulatora.
Jeszcze jedna rzecz, czy w Keeway Superlight 125 na ramie motocykla jest masa minus jak w aucie, czy rama motocykla nie jest podłączona do minusa akumulatora i kabel powrotny trzeba ciągnąć aż do źródła prądu z akumulatora.
rama to minus.
co do sposobu podtrzymania pamięci - jest róznie w róznych konstrukcjach. dowiesz sie jak ma jak sprawdzisz. tylko radio na podtrzymaniu bedzie strasznie żarło małe aku w skuterze. a jeszcze jak ma BT na stałym nasłuchu to masakra bedzie po 3 dniach czuwania.