Domyslam sie ze te srubki sluza do regulacji obrotow (1-paliwo ,2-powietrze) Czy moze mi ktos wrzucic jakis wav lub mp3 z prawidlowa praca silnika na wolnych? Generalnie jest chyba ok. Na prostej na pol manetki 40 jedzie, pod gore tak na 3/5 tez do 40 sie rozpedzi ale pali jak smok. Wiem ze na dotarciu pali wiecej ale 42km przejechane i zostalo mi 2/5 baku. Bak 6l. Jak tak dalej pojdzie to bedzie 8l/100km. Droga dedukcji :D doszedlem ze moze to byc wina za bogatej mieszanki. Jak dobrze wyregulowac gaznik? Prosze o jakies porady.
Na zdjeciu jest wezyk 3. Po jaka cholere on jest?? Czy nie wyplywa tedy nadmiar paliwa gdy podawane jest za duzo benzyny?
Witam. Mam podobny problem, dlatego chcialbym aby ktos wytlumaczyl mi jak mam wyregulowac ta druga srubke od mieszanki tzn. krecic w lewo czy prawo i jaki bedzie sklad mieszanki przy powyzszych ustawieniach? Pozdrawiam
P.S Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
Regulacja biegu jałowego (wolnych obrotów) Regulację przeprowadzamy na ciepłym silniku, rozgrzanym do normalnej temperatury pracy i z zamontowanym (czystym) filtrem powietrza. Do przeprowadzenia poprawnej regulacji najlepiej jest dysponować dość dokładnym obrotomierzem, który jest w stanie pokazać obroty z dokładnością do 50 obr/min (są różne najpopularniejsze to te z klamerką indukcyjną zaczepianą do przewodu wysokiego napięcia). Jeżeli nie posiadamy takiego urządzenia wykonujemy reg. na słuch. Wkręcamy do oporu (uwaga nie przesadzić z dokręcaniem, lekko na wyczucie) śrubę składu mieszanki. Uruchamiamy silnik, śrubą regulacji położenia przepustnicy ustalamy najniższe możliwie obroty silnika, by nie zgasł. Jeżeli nadal gaśnie, to wykręcamy nieznacznie śr. składu mieszanki, silnik pracuje nieregularnie (nierówno z tendencją do gaśnięcia). Należy stopniowo wykręcać śr. reg. składu mieszanki, co np.0,25 (1/4) obrotu, obserwując na obrotomierzu wzrost i większą stabilność obrotów (reakcja silnika na odkręcenie śruby nie musi być natychmiastowa, cierpliwości, jak uruchamiamy kompa też czekamy aż wskoczy system). Jeżeli w trakcie wykręcania śruba składu mieszanki zauważymy ogromny wzrost obrotów to przez wykręcenie śruby regulacji położenia przepustnicy zmniejszamy do możliwie stabilnych. Gdy w momencie kolejnego wykręcenia śruba regulacji składu mieszanki zauważymy na obrotomierzu spadek obrotów, lub brak ich wzrostu, powracamy do poprzedniego położenia i tak pozostawiamy (w przypadku gaźników, w których śruba regulacji składu mieszanki reguluje dostęp powietrza, przy dalszym wykręcaniu, możemy nie zauważyć spadku obrotów jedynie coraz większą nieregularność pracy silnika). Jeżeli nie dysponujemy obrotomierzem na pewno wykręcimy jeszcze dużo dalej śruba regulacji składu mieszanki, trzeba być bardzo ostrożnym i uważnie obserwować pracę silnika, powrócić do położenia w którym silnik najrówniej pracował. Następnie śruba regulacji przepustnicy ustalamy prędkość obrotową silnika na poziomie zalecanym przez producenta np. dla Yamahy Aerox wolne obroty to 1800 +/-200 obr/min. (tak współczesne motorowery i motocykle posiadają bardzo wysokie obroty jałowe). Dla sprawdzenia poprawności regulacji otwieramy manetkę gazu i sprawdzamy jak zachowuje się silnik. Jeżeli wkręca się na obroty i po odjęciu gazu schodzi z nich z taką samą łatwością oznacza że jest dobrze wyregulowany. Jeżeli po odjęciu gazu (uwaga w skuterach rozpędzone kolo zawsze ciągnie silnik za sobą, ja lekko przyhamowuję tylne kolo hamulcem) widzimy że obroty spadają bardzo wolno, bądź nie chcą zejść do ustalonych wcześniej wolnych obrotów, oznacza że mieszanka jest zbyt uboga. Należy skorygować przez dalsze wykręcenie śruba składu mieszanki. Jeżeli silnik szybciej schodzi z obrotów niż się na nie wkręcał, czasami widać na obrotomierzu, że zszedł poniżej wcześniej ustalonych i dopiero po czasie wyrównał obroty oznacza, że mieszanka jest za bogata – korekta śrubą regulacji składu mieszanki, wkręcić. W regulacji ogólnie przyjmuje się że śruba składu mieszanki ma skok od 0,5 do 2,5 obrotów wykręcenia (rzadko poza tym przedziałem). Jeżeli poprawna regulacja wymaga ustawienia śruby składu mieszanki przed 0,5 – oznacza, że powinniśmy wymienić dyszę wolnych obrotów, teraz uwaga w gaźnikach gdzie śruba mieszanki reguluje dopływ powietrza na większą, w innych gaźnikach na mniejszą. Odwrotnie wymieniamy, gdy śrubę przy poprawnej regulacji musimy ustawić w położenie poza 2,5 obr. Producenci często podają pozycję wykręcenia śruby regulacji składu mieszanki, dla sprawnego, nie uszkodzonego silnika i tak np. w Aerox-ie śruba ta powinna być wykręcona o 1,25 obrotu +/- 0,25. Dysza paliwowa wolnych obrotów oraz ustawienie śruba regulacji składu mieszanki mają pewien wpływ na płynność przejścia silnika z wolnych do szybkich obrotów przy nagłym otwarciu przepustnicy. Zbyt uboga regulacja mieszanki, za mała dysza, nadmiernie odkręcona śruba składu mieszanki, powodować może skłonność do gaśnięcia silnika przy szybkim otwarciu gazu oraz znaczne trudności uzyskania pracy zimnego silnika na wolnych obrotach.
jeżeli chodzi o obroty to u mnie [na dotarciu wstępnym jeszcze] na wolnym dosyć dziwnie to wygląda... na ciepłym silniku spadają tak do lekko ponad 2000... gdy stoje na światłach to potrafi sobie czasami spaść do 1500[po dość dłuższym tym postoju na światłach]... a po chwili sobie wrócić na te 2000 lub nawet więcej... normalna sprawa czy coś go boli?
Jeżeli silnik szybciej schodzi z obrotów niż się na nie wkręcał, czasami widać na obrotomierzu, że zszedł poniżej wcześniej ustalonych i dopiero po czasie wyrównał obroty oznacza, że mieszanka jest za bogata – korekta śrubą regulacji składu mieszanki, wkręcić.
Mam problem!! Byłem 2 dni temu w serwisie bo streetka ciezko chopdzola wymienili swiece, ale po tych 2 dniach zaczał gasnąc, więc według mnie to bedzie świeca i zle ustawiona mieszanka paliwowo-powietrzna.Jest tylko jeden problem niewiem jak ta mieszanke ustawić.PROSZE O POMOC