Niedawno zakupiłem skuter Inca Lambros, niestety, nie wszystko w nim jest tak jak mi się podoba, ale zawsze można to zmienić.
Z ciekawych rozwiązań jakie możemy znaleźć seryjnie w tym skuterze to:
- elektroniczne liczniki z analogowym obrotomierzem
- diodowe światła pozycyjne z przodu wbudowane w przednią lampę
- diodowe kierunkowskazy z przodu i tyłu
Chwilowo mam problemy z robieniem zdjęć, ale w ciągu 2 dni powinno się to zmienić i wstawię już oryginalne fotki.
Skuter kupiłem po to, aby mieć ubaw podczas jazdy i jak najmniejszym kosztem zrobić w miarę szybki skuter.
Obecnie jest to totalna seria, ze wszystkimi blokadami, ale plany są wielkie.
Co planuję?
Wizualnie to oklejenie elementów srebrnych i czerwonych a pozostawienie czarnych.
Ma to być stickerbomb, ale inny niż te popularnie spotykane. Chcę wybrać z:
Do tego na tych naklejkach chciałbym czerwony napis: "Anti-traffic machine" :)
Mina mijanych osób w korku na pewno będzie ciekawa
Który Waszym zdaniem najlepiej pasuje z tych czterech? A może jeszcze jakieś inne propozycje?
Technicznie również będzie to projekt - ciekawostka. Postanowiłem kupować tylko najtańsze części do tuningu i je montować, a po każdej modyfikacji wpisywać wyniki "przed i po".
Zakupiłem już pudło z częściami do tego skutera na podmianę. Są to:
- odblokowany tłumik "sportowy"
- wariator "tuning" WM Motors + rolki 3.5g - 5.5g - 7.0g
- tuningowy dzwon sprzęgła
- odblokowany moduł zapłonowy
- szczęki tylnego sprzęgła "tuning" z czerwonymi sprężynkami
I to tyle, zapewne w czasie realizowania projektu coś jeszcze dokupię, o wszystkim będę informował na bieżąco.
W obecnej konfiguracji skuter posiada 2 blokady. Jedna to moduł zapłonowy a druga to tulejka na wariatorze.
Obecnie skuter rozpędza się do licznikowych 48km/h.
Plan pracy po kolei to (po każdej modyfikacji będę dodawał info co dały poszczególne zmiany):
1) zdjęcie tulei z wariatora
2) montaż odblokowanego modułu CDI
3) montaż tłumika "tuning"
4) montaż szczęk sprzęgła + dzwon sprzęgła
5) montaż wariatora "tuning" WM Motors + testy na rolkach
A na koniec po przeprowadzeniu tych modyfikacji zmienię cylinder na 70ccm (47mm) oraz dyszę w gaźniku na właściwą.
Po wszystkim jeśli skuter będzie hulał - przedstawię kosztorys :)
Wszelkie sugestie na temat tuningu mile widziane, może lepiej któreś modyfikacje dokonywać w innej kolejności? Albo dodać jeszcze coś, o czym zapomniałem?