Inca Lambros 2T - moduł zapłonowy AC/DC?

Zastanawiam się jak sprawdzić, czy moduł zapłonowy, który posiadam w Ince jest AC czy DC? Czy po jego wyjęciu będzie gdzieś ta informacja? Czy muszę kupować "w ciemno"? A może miernikiem da się to sprawdzić?
W każdym razie w tej chwili kiedy nie ma akumulatora lub jest do końca rozładowany to skuter nie chce odpalić, ani z przycisku (co zrozumiałe) ani z kopki. Natomiast wystarczy podłączyć skuter pod akumulator samochodowy i od razu pięknie startuje. Tak samo z innym, naładowanym akumulatorem od skutera.

Jeżeli masz moduł DC to bez akumulatora nie odpalisz, AC odpalisz z kopki bez akumulatora, różnica jeden jest na prąd stały a drugi na zmienny, (chyba że się mylę)

andrzej2310 napisał:

Jeżeli masz moduł DC to bez akumulatora nie odpalisz, AC odpalisz z kopki bez akumulatora, różnica jeden jest na prąd stały a drugi na zmienny, (chyba że się mylę)

Czyli wychodzi na to, że mam DC, bo bez akumulatora nie startuje nawet z kopki. A czy można przerobić DC na AC czy mija się to z celem?

klekocix nie przerobisz. Zalecam kupic nowy moduł bo ten co masz jest na 100% nie jest do inci

KrzysiekP napisał:

klekocix nie przerobisz. Zalecam kupic nowy moduł bo ten co masz jest na 100% nie jest do inci

No i nabyłem moduł do swojej Inci na prąd stały DC. Niestety, na tym module skuter nie odpala :( Kręci bardzo szybko rozrusznikiem, ale nie startuje...

Na moim "starym" module jest napisane:

GIANTCO Genuine Perts
parts name: c.d.i ver:12-154
parts no. HY50QT2-D1000A00A
manufacturing date: 2009-3-13

Sprawdziłem i jest to oryginalna część do tego skutera, z tym, że z blokadą obrotów na 8 tyś bodajże.
Nie da się tego jakoś "rozbroić" żeby można było wyżej kręcić silnik?

Seryjny odblokowany Lambros kręci 7500-8000max obr. Wiem co pisze bo posiadam :).

Mystek napisał:

Seryjny odblokowany Lambros kręci 7500-8000max obr. Wiem co pisze bo posiadam :).

Po przewertowaniu lektury forum znalazłem:
Cyt:
"Moduły HY50QT4-D100400 i HY50QT4-D100400A są modułami dedykowanymi do sprinta i mają taką samą wtyczkę, więc oczywiście będą pasować do
skutera INCA Sprint."

Ale też gdzie indziej znalazłem info, że moduł z końcówką "A" jest blokowany a ten bez końcówki "A" jest odblokowany.

A Sprint i Lambros mają te same moduły.

Lambros przy tych obrotach osiąga w zależności czy na prostej czy z górki 75-85km/h. Po co komu więcej? :D. Do czego dążysz? ;)

A ile pod górkę Mystek?

nie wiem po co odswierzenie po 2 miesiacach ;o

pod gorke 55/60 w zaleznosci od wiatru. max 8tys obrotow?

zobacz ze ja przy 73km/h mialem 8.5tys obrotow, a to nie bylo nawet z gorki.. to moze masz jakis lipny domul? bo zablokowany kreci do 8tys.

http://www.youtube.com/watch?v=cv_0UKhKtOw

Witaj.
Ja mam inca spartan(Czyli to samo).Też się męczyłem z tym modułem i mozzna przerobi z dc na ac(sam sobie przerobiłem)jezeli masz jakies pytania napisz na forum lub na maila:

konrad6336@wp.pl

http://btelectronic.sweb.cz/cdi.htm
Tam jest moduł dc cdi odblokowany do samego złozenia

odczepienie jednego kabelka nic nie da bo to jest moduł 4pin jedynie go zepsujesz. Przyznaje się do własnej głupoty musiałem kupić nowy jak najszybciej więc mam ciągle seryjny. ale mi jedzie 75 na prostym i 60-65 pod górkę

Jeżeli znasz się trochę na elektronice to zrób sobie moduł ac
a jeżeli nie to kup
inka zastosowała moduły DC(bateryjne ponieważ są wydajniejsze i lepsze.
Ja w swoje przerobiłem na ac
wystarczy ze kupisz stator na 6 kabli i moduł na 6 to ci wytłumacze jak to podłaczyc


to jest rozrysowane w razie pytań pisać.
Fota na wrzuta

Czyli, że w końcu jak to jest, bo nie rozumiem. Są te blokady czy ich nie ma ? Moj Lambros Se ma blokade 46 km/h czyli wystarczy kupić odblokowany moduł AC ? I czy moduł DC bedzie miał lepsze osiągi ? A różnica jest tylko w odpalaniu ze DC bez aku ani rusz ?

Ja w Street'ce mam moduł od Kymco ZX i osiągam vmax z górki 75 km/h (na równym 70 - 72 km/h) => wszystkie prędkości według licznika. Ciekawy jestem jakie maksymalne obroty osiągam... Czy 8000 jak wcześniej pisaliście?

a ten moduł od kymco jest lepszy od zwykłego odblokowanego lub chińskiego sportowego? normalnie pasował,czy trzeba było przerabiać kostki? odblokowany moduł w zico simpli osiąga 9000rpm, chiński sportowy też coś koło tego, podobno naraku dodaje prędkość i przyspieszenie, ale jest troche drogi

Po prostu niby moduł DC jest stabilniejszy ale moim zdaniem niema sensu inwestować w DC ja napisałem jak przerobiłem w swojej inci Spartan i na seri po załozeniu modułu ac szedł mi 85 km/h.Teraz sam sobie zrobiłem moduł taki :

i osiągi się poprawił i chodzi jak DC. mój kolega ma w sym-ie i chodzi tak samo.

masz blokadę na wariatorze i module wiem do ściagałem :)