Witam, jestem nowy na skuterowo.com Kupiłem hondę tact AF16 (1991r) Mam kilka pytań do tych, którzy znają ten konkretny model 1. gdzie znajdują się blokady ograniczające prędkość maksymalną 2. Skuter ma oryginalną naklejkę obok wlewu paliwa informującą, by tankowac paliwo 100oktanów. Jak to się ma do oficjalnych porad, by nie tankować do skutera 98, tylko 95? 3. Czy przedni amortyzator się regeneruje czy lepiej kupić nowy?
Proszę o konkretne odpowiedzi tylko osoby zorientowane w materii. "gdybania" już czytałem, bo korzystam z google. Pozdrawiam
1.Standardowo poszukaj: wydech, wario, moduł itd 2.Pierwsze słyszę, że trzeba lać do tak starego pojazdu 100 oktanów.Ja mam w sumie podobną Hondę Pax i leję 95 i śmiga. 3.Jak olejowy (w co wątpię) to zmień olej, sprężynowy jest raczej-jak się da jakoś zregenerować to ja bym tak zrobił, nowego raczej nie dorwiesz do niego.
Witam, Temat z Hondą powraca. Tym razem na tapetę wziąłem napęd. Wszystko działa w nim jak należy a prędkość maksymalna wynosi 45km/h. Chcąc to zmienić rozkręciłem obudowę napędu, dostałem się do paska, oddzieliłem przeciwtalerz od wariatora. Spodziewałem się, że na tym drugim będzie ogranicznik, nic jednak nie było. Sfotografowałem sytuację w której przeciwtalerz styka się z wariartorem a pasek napędu tkwi głęboko między nimi, a powinien być przy ich górnych(zewnętrznych) krawędziach. Dodam, że wyraźnie widać, że pasek nie przemieszcza się po całym zakresie oferowanym przez zarówno przeciwtalerz jak i wariator. Moje pytanie brzmi: dlaczego pasek nie dochodzi do konca? Czy mam rozumieć, że winnym niskiej prędkości jest JEDYNIE ów ścięty pasek i to, że jest już za wąski? Skuter zdaje się mieć moc i do 45 rozpędza się całkiem żwawo. Czy do uzyskania wyższych prędkości niezbędny jest sportowy wariator? czym on się różni od seryjnego? Obecny ma średnicę 87mm. Tuningowy, znaleziony na allegro..88mm. O co więc chodzi, w czym rzecz? Proszę o pomoc, jestem nieco zdezorientowany tym, co zobaczyłem. Spodziewałem się blokady.. a tu blokady nie ma.