Witam . Posiadam skuter Honda PS125i rok prod. 2009 podobny do modelu SH125i . Podczas jazdy gdy silnik się rozgrzeje i stoję powiedzmy na światłach na wolnych obrotach to silnik potrafi sam zgasnąć i nie chce się ponownie uruchomić . Po godzinnym ostygnięciu silnika odpala normalnie i można kontynuować jazdę . Może ktoś miał podobny problem i podpowie co trzeba sprawdzić lub wymienić żeby ciepły silnik odpalał .
automat wolnych obrotów, czujniki temperatury - od tego trzeba zacząć.
FI się zapala czy nie przy takich akcjach?
FI się zapala słychać jak pompa podaje paliwo , rozrusznik kręci a nie pali . Dziś mechanik wymienił wtrysk i pompę paliwa i troszkę pomogło tzn. za którymś razem odpali pochodzi trochę ale obroty troszkę falują i po chwili gaśnie . Mechanik powiedział że silnik musi przez noc ostygnąć i jutro na zimnym jeszcze wyreguluje zawory żeby skasować falowanie i w tedy musi być dobrze .
powiem szczerze że niekoniecznie.
Ale to FI się zapala jak przekręcasz kluczyk i gaśnie po chwili (autotest) czy też zapala się i się świeci cały czas lub zapala i zostaje podczas jazdy?
Bo jeżeli to drugie to znaczy że PGM-FI wciąż widzi przyczynę błędu i raczej bez jej usunięcia stan się nie zmieni
Tylko przekręceniu kluczyka FI się zapala i po chwili gaśnie w tym samym czasie co słychać pompę paliwa . Więcej ani razu się nie zapala .
to może faktycznie regulacja zaworów wystarczy ale niepokojące jest to że gaśnie
Naprawione . Okazało się że to wina przepustnicy . Od razu też ustawione zawory i Honda śmiga jak ta lala .