Honda NSR 125 nie odpala

Witam wszystkich

Mam problem z moją hondą mianowicie przestała mi odpalać, poprzedzone to było tym że nie można było jej wkręcić na wysokie obroty, bo po dodaniu gazu gasła, sprawdziłem iskrę wydawała mi się słaba dodatkowo przeskakiwala nie miedzy elektrodami tylko między elektrodą masową a masą motocykla więc zmieniłem <u>świece</u> niestety na nowej tak samo sprawdziłem iskrę na samym przewodzie i miała około 2mm więc dość mało, zmieniłem cewke przewod i fajke nadal to samo paliwo do gaznika dochodzi próbowałem też odpalić plakiem w <u>filtr</u> ale to też nie dało żadnego efektu. Co jeszcze mogę sprawdzić?

może to fajka a nie świece. skoro przewód masz ok, świece masz ok to zostaje fajka

Przy odkręconej fajce z przewodu wysokiego napięcia jest iskra do masy silnika maksymalnie 2 mm i zanika? Sprawdź rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy i rezystancję impulsatora.

Fajke też wymieniłem na nową. Czy zanika ciężko ocenić bo ciężko idealnie w jednym miejscu utrzymać przewód, ale raczej jest cały czas tylko słaba, a co do rezystancji to zmierzę rano, ale mam pytanie jak sprawdzić która cewka zasila moduł zaplonowy? Bo u mnie jest 9 cewek, 7 mniejszych i 2 większe

Czarne, większe zasilają moduł zapłonowy. Zmierz rezystancję przewodu biegnącego do zasilania modułu CDI względem masy statora. Później rezystancja impulsatora, czyli przewód od impulsatora względem jego masy. Pozostałymi przewodami się nie przejmuj, jeśli ładowanie/światła działały w porządku.

Wyniki podaj tutaj lub zweryfikuj sobie z serwisówką.

Impulsator wzgledem masy nie ma wogóle przejścia natomiast pomiędzy przewodami jest 235ohm, 2 cewki te duże są połączone w jeden przewod i jest to czymś zalane więc nie da się zmierzyć cewek osobno, a na przewodzie jest 69.5ohm. Serwisówki nie mam więc prosiłbym o zweryfikowanie tego

Impulsator - przewód w kostce do masy impulsatora.

Czyli wychodzi na to że cewki są uszkodzone, a czym różni się cewka typu R od cewki typu F? A co do naprawy słyszałem że można dać cewki do przewinienia czy to dobry pomysł czy lepiej szukać używanego bo nowego to chyba nawet się nie dostanie nigdzie jeśli już to w kosmicznych pieniądzach chyba że się mylę

Mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat takiej naprawy i tych różnic?

Przecież to kwestia indywidualna. Znajdziesz kogoś co Ci to ogarnie z głową to będzie chodzić. Znajdziesz kogoś co mu się będzie wydawać, że ogarnie to z głową to nie będzie chodzić.

Typ F i R to nie typ cewek, a samego motocykla.

Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam :wink: