Honda hornet 600 grzeje się

Cześć wszystkim,

3 dni temu zakupiłem od osoby fizycznej motocykl Honda Hornet 600, 2002 r.

Podczas oględzin i jazdy próbnej sprzedawca zarzekał się, że wszystko jest w porządku. Ja także nie zauważyłem żadnej usterki.

Niestety wczoraj, po przejechaniu około 20 km zorientowałem się, że coś jest nie tak, bo przy wolnej jeździe motocykl przegrzał się na całą skalę.

  • Zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego - pusty.

  • Zajrzałem do chłodnicy - pusta - na korku płyn w kolorze brązowym.

Celem odnalezienia ewentualnego przecieku dolałem do chłodnicy i zbiorniczka wody - weszło tylko 500ml, czyli coś było.

Po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem kilka kropel jasnobrązowego płynu (mało tłusty). Miejsca pojawienia się zaznaczyłem na zdjęciu.

https://pics.tinypic.pl/i/01012/l45lpmgv2bmv.jpg

Bardzo proszę o poradę co to może być? Jeżeli coś mało poważnego, to nie zdecyduje się na zwrot, bo motocykl działa jak należy.

P.S: chłodnica praktycznie od razu po uruchomieniu silnika, wentylator załącza się powyżej połowy skali, ale mocno huczy.
Kolor oleju ok, pachnie benzyną.

To co zaznaczyłeś na zdjęciu to napinacz łańcucha rozrządu. Jeżeli już coś miałoby spod niego wyciek to jedynie olej silnikowy.

Jedyne rozsądne wyjście to uzupełnienie i odpowietrzenie układu chłodniczego. Potem albo obserwacja, czy płynu chłodniczego ubywa, czy są jakieś ślady wycieków, albo sprawdzenie szczelności układu odpowiednim przyrządem.

Olej silnikowy nie powinien zalatywać mocno benzyną. Wiadomo, że zawsze jakieś niewielkie ilości mogą do niego przesiąknąć, ale zbyt duża ilość powoduje utratę parametrów.

badanie płynu chlodniczego na obecność spalin i sprawdzenie czy w oleju nie ma “masła” od płynu chłodniczego.
Określenie czy płyn znika czy gotuje sie w zbiorniczku wyrównawczym i go wywala przelew

Tak troche te twoje usterki pachną wywaloną uszczelką pod głowica lub pęknietym cylindrem