Witam! Mam honde Bali 100cc. Kubilem ja nie dawno bo tania (mieszkam w Barcelonie tu wszystko jest drogie :). Palila od dotyku, kopa miala, to czemu nie :)
Do rzeczy: - Po rzejechaniu 100 km okazalo sie ze spala jakies hmmm 8 litrow na 100km - Honda miala jeszcze jeden mankament: przy ruszaniu i do 10km/h- 15km/h gorzej pracowal silnik : szarpal, parskal i sie dusil (jak sie dobrze rozgrzal to juz lepiej ale dalej dawalo sie to odczuc) - * Zakupilem narzedzia jakie moglem i: * wyczyscilem gaznik * wymienilem filt powietrza * sprawdzilem czy nie lapie lewego powietrza * cisnienie w ogumieniu jak w instrukcji * sprawdzilem automat ssania ( nie jestem do konca przekonany czy dziala poprawnie: dostaje prad rozgrzewa sie bimetal ale na wyjetym urzadzeniu nie widziem zeby jakos ta iglica sie wysuwala czekalem ze 2 min)
- Po zlozeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu miala takie spore pie**lniecie... * przyregulowalem gaznik
efekt jest taki: pali 5,5 L i dalej sie dusi tylko pomiedzy 20km/h a 25km/h.
Co zrobic zeby to zlikfidowac i zeby palila mniej? Honda nawet po wkreceniu sruby na max od skladu mieszanki nie gasnie. na wkreconej na max srubie pracuje gorzej wiadomo. W miare wyrecania polepsza sie i efekt duszenia da sie przesunac na coraz wyzsza predkosc. Czyli jak wykrece bardziej to dusi sie przy 30-35km/h.
Zastanawiam sie czy ssanie nie dokonca sprawnie dziala. Bo po wkreceniu sruby na max nie gasnie i nawet jakos tam jedzie...
Jak sprawdzic dokladnie to automatyczne ssanie??( rozgrzewa sie bimetal ale nie widze zeby dzialo sie cos z iglica)
Może być takie http://moto.allegro.pl/naraku-ssanie-automat-ssania-2t-keeway-cpi-aprilia-i2710052631.html lub http://moto.allegro.pl/gaznik-elektrozawor-ssanie-ssania-skuter-2t-i2711477247.html lub http://moto.allegro.pl/elektro-ssanie-aprilia-honda-gilera-malaguti-i2687520675.html tutaj musisz sam sprawdzić jakie jest u ciebie porównać z tym co oni sprzedają ,zadzwonić i powiedzieć co potrzebujesz i do jakiego skutera
*ssanie dzial poprawnie wysuwa sie * iglica byla ustawiona na srodku *przestawilen na jeden poziom wyzej (iglica bardziej w dol)
Efekty sa takie jak poprzednio, mianowicie: - dlawi sie przy niskich obrotach jak dadam mocniej gazu to wkreca sie super (zawsze czy mieszanka mniej czy bardziej uboga) - Donerwujace to troche wiec odkrecilem mu bardziej mieszanke i efekt duszenia sie i dlawienia na niskich obrotach stanowczo zmalal.
- Teraz jest wmiare ok tylko na zimnym jest tragedia, no ale jak sie rozgrzeje jest w miare ok.
Jak jest zimny to wydaje mi sie ze dostaje za duzo paliwa, wiec na zimnym przed odpaleniem zakrecilem srube od mieszanki na maxa i w efekcie lepiej mu szla jazda na zimnym. (wczesniej nie mial mocy parskal i kopcil na zimnym)
No ale jak sie rozgrzeje to jest juz za malo mieszanki i na wolnych obrotach przy ok 20- 25km/h dusi sie i nie rowno pracuje. No to odkrecam srube o jakies 0,7 obrotu i jest w miare ok. Czyli jest power i nie szarpie przy malej predkosci.
HGW o co mu chodzi. Pewnie teraz znow bedzie mi duzo palil.
Jak poznac czy dysza albo iglica jest do wymiany ?
Ciężko powiedzieć nie wiadomo co poprzedni właściciel w tym skuterze robił może jakiś tuning ,trzeba sprawdzić szczelność czy nie pobiera lewego powietrza może w gazniku jest za mała dysza lub za duża