Czy w nowym skuterze hamulce też muszą się dotrzeć ? Bo trochę słabo mi hamują , czay może to jest kwestia regulacji ?
W nowych maszynach wszystko musi ułożyć się i dopasować, określenie "słabo hamują" może być subiektywne, tzn. może Ci się wydawać, że ich skuteczność jest niższa, bo masz odniesienie do innego skutera. A jaki skuter użytkujesz?
Romet City Line 50 . Może dla tego takie odnosze wrażenie bo wcześniej dużo jeździlem na kolegi 'YAmaszce' Aerox a tam są dwa tarczowe hamulce ..
Ale to chyba też kwestia regulacji bo żeby co kolwiek zahamować to muszę klamkę hamulca prawie do manetki dociągnąc :0
odnośnie hamulców też mam pytania...
1. tylny hamulec... czy na suchej nawierzchni idealnej do jazdy po wciśnięciu tylnego na maxa powinny się koła blokować?
2. w moim kingway'u było napisane, że posiada system abs[mógł tak sobie ktoś napisać] oraz przy przednik kole na plastiku jest wyraźny napis ABS... czy ten ABS działa tak jak w autach? bo próbowałem na piaszczystej blokować przednie koło i żaden ABS się nie włączał... to że glebe prawie zaliczyłem to inna sprawa... ale ja zawszem uszę sprawdzić :)
1.Czy powinny blokować ? Raczej tak jeśli chcesz skutecznie hamować :twisted: Jak nie chcesz,aby koło się zablokowało to klamkę hamulca po prostu wciskasz np do połowy z wyczuciem.A nie do oporu,no a to że ci blokuje koło tylko świadczy o tym iż masz dobry hamulec z tyłu :wink:
2.Ten ABS w skuterze to jest raczej lekki pic na wodę.Aczkolwiek działający.Co prawda na piasku ci się koło zablokuje,a to ma chyba bardziej zastosowanie na asfalcie.Miałem kiedyś keeway'a z abs'em z przodu i nawet po bardzo mocnym wciśnięciu skuterek po prostu mocno zwalniał.A kolega miał większy model bez tego abs'u i na światłach nie raz hamował stając na przednim kole :wink:
Filip1990, jasne, że skuter z dwoma tarczowymi hamulcami wykazuje lepszą skuteczność hamowania od skutera z jednym tarczowym i jednym bębnowym. Z mojego doświadczenia i widzy wynika, że zawsze lepiej hamować przednim hamulcem, tarczowym, jeśli mówisz, że musisz wcisnąć manetkę do końca i jest to włącznik hamulaca tylniego to raczej jest to normalne w tym modelu. Jeśli to nowy skuter to raczej hamulce można regulować, ale po moim zdaniem 200, 300 przejechanych km. Okładziny, mechanizm musi ułożyć się. Niech jeszcze inni wypowiedzą się w tym temacie.
Oczywiście chodziło mi o klamkę nie o manetkę, ups... :mrgreen:
Należy sprawdzić dwie rzeczy. Poziom płynu hamulcowego, oraz prawidłowe ułożenie zacisków. podniesz koło, sprawdź czy swobodnie się ono kręci.
W trzeciej kolejności powinno się jeszcze sprawdzić odpowietrzenie układu.
W moim skuterze było to samo. Wystarczy że troche pojezdzisz i samo przejdzie.
Hamulce powinny osiągnąć pełną sprawność po ok 100-200 km zakładając że ich używasz. Jeżeli jeździsz bardzo delikatnie i tylko muskasz hamulce to potrzebują więcej czasu.
Jak miałem Zippa to hamulce takie właśnie były, ale dało się jeździć. Potem w Kymco byłem zaskoczony skutecznością hamulców w porównaniu do Zippa i myślałem że już skuteczniejsze być nie mogą do czasu kiedy zasiadłem na Derbi, tam to dopiero żyleta.
Nigdy skuteczność hamulców w Twoim skuterze nie będzie taka jak w Yamaha.
Trzeba jeszcze dodać,że yamaha w aeroxie montuje hamulce firmy "brembo" :twisted:
Normalna rzecz, że w nowym skuterze i nie tylko w skuterze, hamulce muszą się dotrzeć.filip1990 napisał:
Czy w nowym skuterze hamulce też muszą się dotrzeć ? Bo trochę słabo mi hamują , czay może to jest kwestia regulacji ?
ponowie...
odnośnie hamulców też mam pytania...
1. tylny hamulec... czy na suchej nawierzchni idealnej do jazdy po wciśnięciu tylnego na maxa powinny się koła blokować?
2. w moim kingway'u było napisane, że posiada system abs[mógł tak sobie ktoś napisać] oraz przy przednik kole na plastiku jest wyraźny napis ABS... czy ten ABS działa tak jak w autach? bo próbowałem na piaszczystej blokować przednie koło i żaden ABS się nie włączał... to że glebe prawie zaliczyłem to inna sprawa... ale ja zawszem uszę sprawdzić [:)]
Jak masz na tyle tarczę, to normalne że zablokuje.
Ten chiński ABS jest tylko z nazwy, w rzeczywistości, to tylko zawór obniżający ciśnienie w układzie hamowania.CzechuXX napisał:
ponowie...
odnośnie hamulców też mam pytania...
1. tylny hamulec... czy na suchej nawierzchni idealnej do jazdy po wciśnięciu tylnego na maxa powinny się koła blokować?
2. w moim kingway'u było napisane, że posiada system abs[mógł tak sobie ktoś napisać] oraz przy przednik kole na plastiku jest wyraźny napis ABS... czy ten ABS działa tak jak w autach? bo próbowałem na piaszczystej blokować przednie koło i żaden ABS się nie włączał... to że glebe prawie zaliczyłem to inna sprawa... ale ja zawszem uszę sprawdzić [:)]
A na czym ten system polega?
To taki bajer...
Chwyt marketingowy ? ;)
Oczywiście,że chwyt :D
chwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwyt
sorry poniosło mnie