Gwint na wale=Co? I jak?

Witam

Ostanio zabrałem się za przywrócenie do życia mojego crackera i otóż mam takie pytania:

1.Kiedyś podczas zakręcania wyrobił mi się gwint na wale a akurat był to dzień przed zakończeniem seoznu, tak więc o 12 w nocy z kuzyn zrobilismy nowy ale szeroki a powinien być drobny, zauważyłem że jest krzywo i chcę zrobić nowy. Tak więc jak to zrobić bo jestem lewy, aha i ten gwint nowy jest tego samego rozmiaru co seryjny.

2.Wał niema luzów i przeciwtalerz zatacza ósemki ? Dlaczego tak jest ?

zatacza ósemki ponieważ źle nakręciłeś nakretke i nie dociska równo z każdej strony :}

A co z tym gwintem, jak go przegwintować itp. Jestem w tym ciemny

najprościej byłoby oddać to komuś kto się tym zajmuje, jak nie masz o tym pojęcia to lepiej się za to nie bierz. Nie wiem czy da się zrobić już taki sam gwint, czy nie trzeba zrobić mniejszego,

Takiego samego to na bank nie zrobisz. Musisz mniejszy zrobić niestety …

Jak jestes w tym ciemny to się za to nie bierz. Ja to robilem tak:
1 Szlifierką kontową weszlifowalem pozostalosci po starym gwincie
2 Polem trochę oleju na miejsce gdzie ma byc gwint
3 Narzynką 10mm(serujny 12mm) z drobnym gwintem(nie wiem dokladnie jaki to jest symbol) powoli nakrecalem na wał pamietajac ze co 2-3 obroty trzeba się cofnąc zeby gwint wyszedl rownomierny i ładny.
4 Kupujesz nakretke i to by było na tyle :stuck_out_tongue:

A może wiecie gdzie takie coś robią ? Może w serwisie samochodowym ?