a wiec mam do was pytanie czy glowica z 50 ccm moze byc do cylindraa 70 ccm, tzn mam na mysli aby tym sposobem zwiekszyc tylko nie wiem jak bedzie wtedy z spalaniem..
Napisz jaki silnik bo nie każdy pamięta to i jaki proponujesz cylinder i tłok.
no tak sory.
Motor keeway hurricane 2t
Aktualnie mam cylinder i glowice 72 ccm
Jeśli chodzi o skręcenie całości to jest to wykonalne, uszczelka pod głowice musi być oczywiście od 70 cm3. Najlepiej po złożeniu i skręceniu śrub tyle ile powinny być skręcone lekko przyciśnij kopniak. Jeśli wał się obraca wsadź przez otwór świecy cynowy drucik o średnicy co najmniej 0,5 mm tak by jego koniec dostał się do krawędzi głowicy. Tak sprawdzisz czy odległość tłoka od głowicy nie jest za mała, powinno być co najmniej właśnie te 0,5 mm, idealnie 0,75 mm. Jeśli tłok go lekko dotknie i lekko przygniecie przydała by się grubsza uszczelka pod cylindrem. Ale będzie całkiem sprawnie jeździł nawet jeśli będzie tam 0,3 mm.
Ze sie da skrecic to wiem tylko co z tym spalaniem wszyatko bedzie ok? Bo wiecie te glowice do 70 po cos sa:-D
Na przykład jak starą wymieniasz po dużym przebiegu, aluminium jak i jego stopy nie są odporne na tzw. "zmęczenie" i o kila procent mogą zmniejszać sprężanie. Dodatkowo robią się wżery gdy ktoś jeździ na złej mieszance, czasami się krzywią przez złe odkręcanie a czasem ktoś zwyczajnie zakręci świecę za mocno i musi dokupić głowicę przy okazji kupi cylinder większy.
ale mi chodzi czy mieszanka paliwowo powietrzna bedzie dobrze spalana.
stara glowica ma przebieg 5 000 km
Jeśli ten wymiar o którym pisałem będzie dopasowany to tak.
No ok przetestuje w praktyce i dam znac