witam orientuje sie ktos moze gdzie w tym skuterku są blokady, jazda 45 km/h jest troche uciążliwa i chciałbym jak najwięcej z niego wyciągnąć
2T czy 4T?
Zasadniczo patrz na zwężki przepływu powietrza w filtrze powietrza.
Choć to nie zawsze jest taki krytyczny problem, bo jak masz akurat mniejszą dyszę to potrzebujesz też mniej powietrza, więc zwężka powinna pozostać.
Czasem są podkładki jakieś pod sprężynę iglicy przez co nie unosi się na maks (mniejszy napływ paliwa), mniejsze dysze główne (standard dla 50cc to dysza ~75), zwężki gardzieli.
Ostatnie miejsce to może być przekładnia, czyli blokada w postaci jakichś pierścieni na wałkach. Rolki nie mają tutaj funkcji blokującej bo jeśli silnik rozkręca się do pełni swoich możliwości to będzie jechać całkiem przyzwoicie zarówno na zbyt lekkich jak i zbyt ciężkich.
Tylko uważaj, bo możesz też się przypadkiem pozbyć podkładki pod wariator co nie zawsze jest dobre jeśli tam w ogóle występowała.
Czasem pojawiają się też zwężki albo zawirowywacze spalin w wydechu.
Posprawdzaj dokładnie wszystkie komponenty, porównaj z jakimiś ilustracjami z książki albo zdjęciami, czy masz coś ekstra i dobrze się zastanów nad funkcjami tych rzeczy żebyś czasem nie usunął czegoś co jednak jest potrzebne.
Ja mam skuta z 2013/2014 i nie miał nigdy blokad. Przy odpowiedniej dyszy piłuje ponad licznikowe 80km/h bez najmniejszych problemów.