Nie powaliło Ci się coś?Wg pkt 4 i 8.Wg tego wykręcając dajesz więcej wahy, co jest nieprawdą.Co do 8, jeżeli zbyt jasna, to znaczy że ma za dużo powietrza, czyli trzeba wkręcić.
Do Kosika, Mam Incę Street i przejechałam zaledwie 100 km. Patrząc na gażnik, która śróbka jest od mieszanki a która od obrotów? Czy po prawej stronie (chowająca się) jest od mieszanki a po lewej (z większym moletowanym łebkiem, gdzie można palcami ją wkręcać) od obrotów? Muszę wyregulować gaźnik bo mam trudności z uruchomieniem. Po nabraniu wyższych obrotów dławi się i gaśnie. Trzeba ten manewr przeprowadzać ze trzy razy żeby spokojnie zaczął pracować a gdy zaczną się chłody to strach pomyśleć. pzdr kaja
Lipa straszna poradnik. Chaotycznie, niesprecyzowane, informacje, brak zdjęć gaźników do 4T i 2T z zaznaczonymi śrubkami np A i B. Koloru świecy nie ogląda się po pracy na wolnych obrotach ani na stopce, silnik musi być pod normalnym obciążeniem. Kaja zostaw to serwisowi, na pierwszym przeglądzie Ci wyregulują.
Jest wszystko dobrze, coś tam pomoże laikom, po za tym ja to oddałem do podgladu BARDZO DAWNO myślałem, że to się nei pojawi już o_0
może coś Leszek pozmieniał bez mojej wiedzy, musze zobaczyc oryginalna wersje…tylko, że jej nie mam.
br3w, regulację 4T można zobaczyć u mnie w artykule o czyszczeniu gaźnika Będę jeszcze musiał foty ogarnąć do 2T
kaja chowająca się od mieszanki, wystająca od obrotów na wolnych.
Dziękuję hiroshima. Muszę próbować regulacji bo do przeglądu jeszcze trochę a ja muszę jeżdzić, a mieszkam na wsi.pzdr Kaja
I nie ma co ustawiać za ubogiej mieszanki, bo pali za dużo. Najlepiej bogatszą (ale bez przesadyzmu), wtedy dostaje tyle benzyny ile potrzebuje i nie trzeba tak manetki rozkręcać. Wiem po swoim przykładzie, że zubażając od pewnego momentu wcale mnie zmniejszy się spalania. No i właśnie też mi się wydawało, że wkręcając śrubę regulacji mieszanki wzbogacamy ją, a nie zubażamy.
Kisiu1981 na zbyt ubogiej mogą być lepsze osiągi, ale rośnie też temperatura i może się wypalić dziura w tłoku. Zbyt bogata mieszanka też nie jest dobra dla silnika.
br3w a co do sprawdzania koloru świecy to przydatne jest to przy tuningu. Przejeżdżamy trasę ok. 10-15km aby świeca się wypaliła, jadąc jak najwięcej na najwyższych obrotach, przed końcem szczególnie unikając wolnych obrotów i gasimy skuter. Po ostygnięciu silnika wykręcamy świecę i widzimy, czy mamy dobrze dobraną dyszę główną. Ma to zastosowanie w przypadku odblokowywania skutera jeśli zmniejszony był dolot powietrza lub dysza, alby gdy ktoś zakłada stożek alby wymienia cylinder. Przy regulacji mieszanki od wolnych i średnich obrotów nie sprawdza się świecy.
Wiem, wiem. Całe szczęście teraz jakoś wyregulowałem i na razie jest dobrze tylko zimny po zejściu ssania mi sie dławi po dodaniu gazu.
mam pytanie bo reguluję gaźnik i mam coś takiego czyli , nie widzę dymów jak gazuję (w miejscu) i hmm szybko się grzeje wydech po przejechaniu ok 1km nie da rady go dotknąć . Przejeździłem 15km i to samo . Czy przy regulacji tak aby mniej spalał powinny iść dymy czy nie ?
a zapomniałem po przejechaniu 15km świeca sucha , oraz po zmianie jak by trochę stracił mocy …
Zdecydujcie sie w koncu kiedy jest mieszanka bogata kiedy uboga, jeden pisze ze jak zakrecisz na maxa to masz bogata a inny ze odwrotnie !!!
No właśnie. Czy wykręcamy śrubę mieszanki aby ją wzbogacić ?
Witam. Od paru dni zauważyłem pewną anomalię w moim t4.Wyjeżdżając rano do pracy wszystko jest ok, ale powrót to gehenna.W trakcie jazdy jest nagły spadek obrotów i gaśnie. Po około 5min odpalam normalnie i nic już się nie dzieje wracam bez problemów.Jeszcze zanim zgaśnie jest gwałtowne szarpnięcie jakby ktoś złapał mnie za bagażnik aż mnie przesuwa na siedzeniu.Czy ewentualnie może mi ktoś doradzić jaka jest przyczyna? Pozdrawiam mariank1958
Proponuję regulować za pomocą świecy diagnostycznej
Punkt nr 8 jest ŹLE opisany. Jest właśnie odwrotnie mechaniory z wkręcaniem/ wykręcaniem śruby składu mieszanki w stosunku do wyglądu świecy. Śruba ta reguluje ILOŚĆ POWIETRZA i pamiętajmy o tym. Poprawcie ten błąd, bo ktoś tu daje plamę. http://www.eaglets.pl/news.php
A właśnie, że nie. W gaźnikach do 2T rzeczywiście reguluje ona powietrze do benzyny, lecz w gaźnikach PODCIŚNIENIOWYCH stosowanych w 4T to powietrze jest stałe, a śrubką ODKRĘCAJĄC ZWIĘKSZAMY BENZYNĘ w stosunku do powietrza. Jest jeszcze taki bajer jak regulacja za pomocą zmiany dyszy, lub podniesienia/opuszczenia iglicy. To też jest regulacja, o której najczęściej zapominają serwisy skuterów. Nie ma tak łatwo.