Gaźnik i dysze po zmianie pojemności

Zmieniłem wał (seryjnie 50cc), cylinder, głowicę i tłok (72cc) na zestaw 110cc.
Silnik odpala, lecz pomimo regulacji śrubkami chodzi nierówno, sam się wkręca na dość duże obroty a potem gaśnie.
Gaźnik miałem przeznaczony pod pojemność 72cc, lecz rzekomo nadaje się on także pod 110cc, w co wątpię, bo śrubka mieszanki jest wkręcona na maksa, bo gdy się ją wykręci silnik nawet nie “próbuje” odpalić.
Moje pytanie jest takie, czy zmieniać cały gaźnik czy może jedynie dysze? A jeśli dysze - to na jakie?

Pozdrawiam! :slight_smile:

a jaki masz ten gaźnik jaki masz silnik i jakie masz teraz dysze w tym gaźniku?

Silnik 139FMB przerobiony na 100cc.
Gaźnik mam dość budżetowy: https://allegro.pl/oferta/ns-gaznik-4t-139fmb-70-72-tuning-jh70-romet-junak-7491174154
i nie wiem jakie są w nim dysze.

110cc*
Dysze nie mają oznaczeń, typowe jest to dla chińskich gaźników.

jeżeli to 19mm gaźnik to wyregulujesz to na dyszy 75-90mm, dużo zależy jaka tam jest dysza od jałowych, króciec i konkretny cylinder.

https://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=10308

https://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=12989

zaacznij od jakiejś środkowej wartości ~82

Wykręciłem dyszę, mam takie coś:
Jest tam oznaczenie " 8/6 "

to raczej dysza (edit): wolnych

taka (nr 7) :
dfdf
wyjasnienie
http://www.vespaclub.org.pl/component/content/featured

A dysza wolnych to nie jest ta mniejsza?

No i wykręciłem w dyszy ssania tą dyszę główną.
Ma ona oznaczenia 8/6.

Na pierwszej focie faktycznie jest dysza ale razem z tuleją iglicy. Wykręć dyszę z tej tulei :slight_smile: Jeżeli dobrze widzę to jest to dysza E70. Złap kluczem tuleję i śrubokrętem odkręć dyszę :slight_smile:

heeh :), faktycznie to dysza główna razem z tuleją.

Dyszę wykręciłem lecz zapomniałem wrzucić jej zdjęcie.
Zaraz wrzucę :slight_smile:

z oznaczeniem (nie jestem pewien) 8/6 bądź B76 :]

Na start załóż dyszę 75, jeżeli będzie lipa to 80. Przy 70ccm i dyszy 70-75 bywa ok ale to jest 100 ccm więc zapewne 80 i więcej. Pytanie czy będziesz w stanie wyregulować ten gaźnik. Ja za gaźnik płaciłem prawie 300 zł. Z tego co widzę masz dyszę 70 więc nie dziwne bo nie ma paliwa. Pierwsza liczba to 7 a druga to 0 ale mniejsze od 7, ot taki wymysł chinoli. Kup sobie dysze 75,80,85,90 i 95/100. Zacznij od 80 i wtedy zobacz. Objawy, o których mówisz to skutek bardzo ubogiej mieszanki.

Kupiłem właśnie dysze 75,80,85,90,95. Wyjeżdżam pojutrze na ferie a więc do motoru wrócę jakoś za tydzień.
Liczę że dam radę wyregulować ten gaźnik na odpowiedniej dyszy, jeśli nie to muszę zakupić nowy gaźnik.
A dysza od jałowych ma zostać taka sama? :slight_smile:

najpierw ustawiaj na takiej co masz. Jak beda problemy to sie bedziesz martwił.