Witam wszystkich, mam problem z gaźnikiem do typowego chinola 4t- chciałem ożywić gaźnik 18mm, kupiłem zestaw naprawczy, wymieniłem dysze i membranę i niestety pracuje tylko na wolnych obrotach, przygazówka to albo gaśnie albo strzela i gaśnie. Jak odkręce pokrywę iglicy i zapalę to ładnie pracuje, manetką dodaje gazu i jednocześnie podniosę ręką membrane z iglicą to momentalnie wchodzi na obroty. Co może być ni tak?
może brak tego czynnika co normalnie podnosi membrane
Membrana reaguje na podciśnienie- unosi się wraz z iglicą ale czego sie nie unosi? Podcisnienie chyba jest skoro silnik pracuje, ale nowy zestaw naprawczy założony i kicha. W sumie nie wiem czy kiedykolwiek pracował na tym gaźniku bo to jest taki jakby rezerwowy. Mam gaźnik jeszcze z przepustnicą 16mm i na nim chodził tylko zaczęło lać z niego paliwem do filtra a i w sumie chciałem założyć z wiekszą przepustnicą bo mam cylinder 80mm. No nie wiem czego go dusi a nie wchodzi na obroty.
Tak na odległość to sobie możemy… nadiagnozować. Zależy jak to poskładałeś. * https://www.jednoslad.pl/skuter-i-technika-gaznik/
A ja się podepnę bo mam problem w stylu:Motor na stopkach koło w powietrzu i niezależnie czy dam 3/4 czy cały gaz o on ma tą samą odcinę.Sprawa zablokowanego modułu czy coś z gaźnikiem ? świeca brąz
Moduł bym wykluczył chyba że zawsze tak było i nie wiesz jaki jest założony, ja mam dwa skutery, te same cylindry, wariatory, sprzegła, moduły i gaźniki przekladałem i tak ten na kołach 10 jedzie 60 max a tamten na kołach 12 zamyka spokojnie licznik czyli licznikowe ponad 80 spokojnie. Nie wiem dlaczego już zgupiałem. A co do skręcenia gaźnika to jak można coś spitolić? Dysze membrana przedmuchany i tyle.
Można bardzo wiele rzeczy łatwo spitloić chociażby lekko zgiąć iglicę,źle założyć zaworek iglicowy albo jakaś część wypadła i nie będzie chodzić jak trzeba.
Nie no ludzie jak ktoś skrzywia iglice jak skręca gaźnik to lepiej niech sie zajmie czyjmś innym, przecież ona sama wchodzi bez pomocy siły! Wracając do tematu gaźnika przełożyłem z tej 18 co nie chodziła prawie wszystko do 16 gaźnika i skuter chodzi, ładnie się zbiera i zamyka licznik czyli ponad 80(taki licznik). Tylko jeden malutki szczegół- jak zimny to po zapaleniu ma bardzo niskie obroty a powinien mieć do rozgrzania wyższe, ssanie działa. Regulacja śrubką składu mieszanki nie zmienia na wyższe obroty. Zastanawiam sie nad wymianą dyszy wolnych obrotów tylko na jaką?
U mnie w serii siedzi 34
Ciężko stwierdzić u mnie co jest bo stara i nowa ze zestawu naprawczego jest bez opisu, ale dysza wolnych obrotów ma wpływ na obroty na zimnym silniku?
Tak i dodatkowo ma wpływ czy będzie muł przy nagłym otwarciu przepustnicy.
Czyli jeżeli mam takie niskie obroty to dyszę założyć wiekszą czy mniejszą? I jeszcze- dysza mniejsza to ta która ma widoczne mniejsze otwory dookoła? Pytam sie bo to chinol a tu może być wszystko
Tak, trzeba dać większą.Wygląda ona dokładnie tak https://www.google.com/search?q=dysza+wolnych+4t&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjtz9mMoK3iAhVBy6QKHUfSCNsQ_AUIDigB&biw=1280&bih=888#imgrc=h9WXPPN6Rk6k3M: A jeśli już szukasz dysz rozmiarowych to niestety ale udało mi się znaleźć takie tylko na mielochu.https://sklep.mieloch.pl/produkt/dysza-wolnych-obrotow-do-keihin-pwk-motoforce-polini-stage6-tec-050.html?gclid=Cj0KCQjww47nBRDlARIsAEJ34bneI0wfssjc3KShIQ7m25xpAmzjQwbnFj8psUzV7tt-J5QuajZhfFoaAqXqEALw_wcB