Hej :) Posiadam Kymco nexxon i nawinąłem już ponad 1000km jednak w kwestiach mechaniki czuję się początkujący gdyż do tej pory nie miałem wielu okazji grzebania przy nim. Mam zatem kilka pytań: - Gdzie znajduje się filtr powietrza i jak mogę go zidentyfikować? - Jak podłączyć żarówkę H4? Mam 3 Kable: niebieski, zielony i brązowy. Obecne podłączenie (nieb kabel na poprzecznym) sprawiło że przełącznik świateł mijania włącza długie i na odwrót - czy da się jakoś zwiększyć osiągi nie ingerując w pojemność?
filtr powietrza idzie do gaźnika z reguły łatwo go rozpoznać to dość duży element w skuterach znajduje się nad przekładnią. jest to po prostu duża plastikowa puszka Kymco nexxon ma silnik 4T do nieprzerabianego silnika możesz wstawić: sportowy wałek rozrządu moduł programowalny (sam ustawiasz kąty wyprzedzenia zapłonu to daje wyższe obroty silnika) można dać większą dyszę w gaźniku lub splanować głowicę jak chcesz szybciej jeździć kup inne zębatki
filtr powietrza idzie do gaźnika z reguły łatwo go rozpoznać to dość duży element w skuterach znajduje się nad przekładnią. jest to po prostu duża plastikowa puszka Kymco nexxon ma silnik 4T do nieprzerabianego silnika możesz wstawić: sportowy wałek rozrządu moduł programowalny (sam ustawiasz kąty wyprzedzenia zapłonu to daje wyższe obroty silnika) można dać większą dyszę w gaźniku lub splanować głowicę jak chcesz szybciej jeździć kup inne zębatki
Lukario - chłopak jeszcze nie jest ogarnięty z mechaniki, a ty każesz mu testować nowe katy wyprzedzenia zapłonu na każdym tysiącu obrotów? To chyba nie jest dobry pomysł...
chodziło mi o to że w ten sposób da się podnieść moc silnika o kilka procent napisałem to dlatego że i tak nie kupi tego modułu (nie ma ich nigdzie teraz) jak ktoś chce na 50cc powariować to bez wiedzy nic nie zrobi, bo o wiele łatwiej jest wstawić "siedemdziesiątke" dać dysze większą i cieszyć się lepszym przyspieszeniem i prędkośćią , ale zrobić coś z niczego czyli z cylindra 50 to jest sztuka i trzeba mieć troche pojęcia o tym
ok ze światłami sobie poradziłem wystarczyło zmienić podłączenie kabelków do żarówki. Czy w nexxonie w wydechu jest jakiś DB killer? Jak można zwiększyć jego głośność?
Przecież Nexxon ma fajne brzmienie - takie basowe, jak w rasowym motorze - po co to zmieniać? Pomyśl jednak o zmianie cylindra i głowicy (tylko kup coś tajwańskiego - odpuść sobie chińszczyznę) - na forum jest cały długi wątek poświęcony tuningowi Nexxona. Od razu zmień zębatkę zdawczą większą o te dwa zęby. Oryginalna dysza wystarczy. Będziesz wtedy miał bardzo dynamiczny i szybki motorek. Będziesz ruszał od razu z drugiego biegu - śmigać będziesz pod 90km/h :-)
Teoretycznie jeżeli złapią Cię jak będziesz jechał szybciej niż ustawa przewiduje, bądź gdy będą mieli uzasadnione podejrzenia, że skuter posiada większą niż dozwolona pojemność. W praktyce wystarczy nie śmigać niebieskim 80km/h przed maską to nie powinni się czepiać. Często nawet jak zatrzymają na większej prędkości to nie robią problemów chyba, że trafisz na służbistów :) Wiadomo, że wiąże się to z ryzykiem no ale coś za coś.
Ja raczej należę do tych, którzy nie szaleją. Przyznam że brakuje mu mocy i nie mogę swobodnie ruszać razem z samochodami bo zostaję w tyle. Jedyne czego potrzebuję to lepszego przyspieszenia. Prędkość max ok 60km mi wystarcza a spalanie 1,8? hmm chyba nie trzeba komentować O jeździe w 2 osoby nie ma mowy (tak, próbowałem). Tylko obawiam się co w razie kolizji czy wypadku, jak duże jest ryzyko. Może lepiej zrobić A2 i przerejestrować go na motocykl jeśli jest taka możliwość?
Zupełnie szczerze jak chcesz robić a2 to lepiej go po prostu sprzedać i kupić coś fabrycznie mocniejszego :) A na a2 wybór już dość spory więc coś dla siebie znajdziesz. Cod o ruszania to jest to chyba największa wada 50. bo o ile prędkość jest nawet ok tak te ruszanie powoduje, że poruszanie się po mieście zmienia się w koszmar. Jedynym pojazdem który rusza wolniej niż ja jest autobus :D W razie kolizji nie. Wypadku już chyba trochę większe :) Ale z tego co mi wiadomo to też nie jest to jakoś szczególnie często sprawdzane. Znam ludzi którzy kolizje na przerabianych mieli i było bez problemów nie wiem jak ma się to w kwestii wypadków? Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie, bo sam chętnie się dowiem :)