Filtr Powietrza

Witam serdecznie wszystkich zmotoryzowanych! Jestem tutaj nowy więc postaram się jak najlepiej opisywać swoje problemy i służyć pomocą innym (życzę sobie i wam aby było ich jak najmniej).
Od 2008 posiadam skuter 4T (chińczyk) przebieg w granicach 15.000 km. Do tej pory wymieniłem w nim sprzęgło, wario, pasek napędowy i 3 x filtr paliwa (przypada tak 1 na rok) i oczywiście olej średnio co 1.000 - 1.500 km. Skłamałbym pisząc że nie dbam o niego.
Nie interesuje mnie, bynajmniej na razie, tuning mechaniczny lecz optyczny bo skuterek spokojnie zamyka licznik (60 km/h) a z wiatrem i ponad 70 pójdzie (nie dużo ale mi wystarcza). Ostatnio zamontowałem filtr powietrza - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd59f3a4136a6458.html - (siateczka zewnętrzna + gąbka + siateczka od środka) i każdy z was już się domyślił w tym miejscu z czym mam problem.Darujcie sobie komentarze - po co ci to gów… albo zmień na orginalny jaki był. Zrobię to dopiero wtedy gdy uznam , że nie ma innego wyjścia. Po co to robię? bo podoba mi się wizualnie i ten basik - miodzio.
Skuter stawiam na nóżki i pali na dotyk ale gdy ssanie się wyłączy i schodzi na wolne obroty to po 1-2 min. gaśnie.
Śruba od mieszanki ustawiona na 1,2 obrotu (niespełna półtora) Odpalam 2 raz pochodzi trochę i gaśnie. Dziś po 2 bądz 3 odpaleniu przejechałem kilka metrów i zatrzymałem skuter - 2 razy lekko strzelił z rury i zdechł!
Na trasie 10 km jechał bez najmniejszych problemów (z górki i z wiatrem licznika nie starczyło…:slight_smile: ).
Na koniec dodam tylko , że wcześniej na tym samym filtrze miałem ustawiony 1 obrót mieszanki i było ok (ale teraz już się tak nie da)
miał co prawda słabszego kopa na starcie a teraz szybciej się zbiera. Gaznik czyszczony dysza 85.Prosze o pomoc i pozdrawiam!

no jak ssanie się wyłącza i zdycha to znaczy że za mało pali, więc teraz byś się musiał jeszcze z regulacją bardziej pobawić a może dysze nawet będzie trzeba

musisz dać większą dysze, nie wiem, 95 lub 100 i twój problem powinien zniknąć, bo tu zwykła regulacja podnoszenia/opuszczania iglicy nie wystarcz…

Jak strzelił z wydechu to znaczy że dostaje za dużo paliwa.

No ale jeżeli skuter ci chodzi tą minute-dwie to nie jest źle sama regulacja gaźnika wystarczy. Pokombinuj z iglicą, i dawka powietrza i musisz to wyregulować bo 4t nie jest tak czuły na te stożkowe filtry jak silniki 2t
jak normalnie nie wyregulujesz to w ostateczności zmień dysze ale na moje oko taco masz powinna być ok.


A i jeszcze tak dla jasności, zaworki regulowałeś na tyle przebiegu? :wink:

Ostatnie dwie odpowiedzi na mój problem uważam za najbardziej sensowne.
Dlaczego wszyscy narzekają na filtr stożkowy? Wystarczy dobrze pokombinować i wiem, że da rade się z tym jezdzić.
Dziś postanowiłem zrobić mały test i w stożek wsadziłem cieńką gąbke by ograniczyć dopływ powietrza. I co się stało? No bystrzaki, jak myślicie? :slight_smile:

aa no tak bo to 4T :!: :573:
Zawory lukaj i to prędko :!: :roll:

dziubass napisał:

Dziś postanowiłem zrobić mały test i w stożek wsadziłem cieńką gąbke by ograniczyć dopływ powietrza. I co się stało? No bystrzaki, jak myślicie? :)


też tak dawniej zrobiłem, chodził lepiej tylko uważaj bo ci może wessać tą gąbkę do gaźnika ;P

Po włożeniu gąbki sprawdźiły się moje przypuszczenia - skuter pali na początku ładnie i nie gaśnie ale gdy ssanie się wyłączyło i dodałem lekko gazu to wkręca się na obroty po czym dławi się, szarpie i gaśnie - wniosek prosty - zbyt mało powietrza.
gąbka wyjęta , gaźnik ustawiony na 1,5 obrotu i na razie cyka

nie czytam całego tematu bo mi się nie chce , ale jeździsz bez gąbki fitraż?

no to mówiłem że wystarczy wystarczy wyregulować gaźnik :stuck_out_tongue:

A ja bym wpieprzyl dysze 100 i iglice na srodku i regulacja i musi chodzic :slight_smile:
Te chinole najlatwiej się reguluje tak:
-wykrecasz srubke mieszanki o pol obrotu i patrzysz jak chodzi, a raczej jezdzisz ze srubokretem w kieszeni i odkrecasz po pol obrotu az będzie dobrze mniej więcej.
Potem pol obrotu wkrecasz, ustawiasz wolne obroty i powinno dzialac.

Oczywiscie przed wszystkim wyregulowane zawory, czysty gaźnik i rozgrzany silnik :slight_smile:


Poza tym zly dzial, przenosze.

A wronie chyba znowu dam warna :lol: :564:

KruczeK napisał:

A wronie chyba znowu dam warna :lol:



ja ciebie też :**


:*