Witam Was, mam problem z elektryką w skuterze. Otóż, od paru miesięcy mam problem z ładowaniem akumulatora i spada mi jego żywotność, myślałem że to aku, ale teraz się wkurzyłem i kupiłem nowy, już po paru przejazdach padł mi i napięcie do 5V. Teraz właśnie doładowałem go i wziąłem miernik. Po wsadzeniu aku mam 11,9V, po odpaleniu 12,5-13V czyli chyba dobrze, ale już po zaświeceniu kierunków, lampy przedniej i tylnej jest około 8V. Czy to jest normalne czy gdzieś ulatnia mi się prąd?
a sprawdziles ladowanie przy wlaczonych swiatlach i na "pełnym" gazie?
Nie jest dobrze. Pod obciążeniem może spaść napięcie, ale nie do tak niskiej wartości jak 8V. Natomiast prawidłowy prąd ładowania akumulatora ołowiowego 12V to 14-14,4V, w twoim jest 12,5-13V czyli niski prąd ładowania.
Po testach, zauważyłem, że ładowanie w skuterze jest dobre, bo po podpięciu miernika pod skuter (bez aku) ukazało się 16V czyli dobrze, podłączyłem aku było pięknie 13-14V; włączyłem kierunki światło stopu było 12V czyli dobrze, ale kiedy podpiąłem przednie światła napięcie spadło do 8V.
Miałem podobny problem - INCA STREET - po wymianie żarówek postojowych przednich (2x5W), oświetlenia zegarów (2x3W), oświetlenia rejestracji (1x5W), tylnej postojówki i stopu (1x21/5W) na diodowe problem został rozwiązany - napięcie ładowania na światłach postojowych ze stopem - 14,2V, po dołączeniu świateł mijania (2x35W) - 14V. Światła mijania nie wpływają za bardzo, ponieważ są najprawdopodobniej zasilane prądem przemiennym z oddzielnej cewki. Przed wymianą trudno było przekroczyć 13V, a przy rozładowanym akumulatorze praktycznie nie było ładowania. Przy okazji wymieniłem też kontrolki kierunkowskazów i świateł drogowych na diody.
Pozdrawiam,
Wojtek M.
ja będę musiał prześledzić trasę kabelków do świateł mijania. a można wymienić na jakieś inne żarówki? np. led?