Elektryka od roxa do keeway, możliwe? jakie koszta a osiagi?

Witam,
Co by dało gdybym wsadził do keeway elektrykę od aeroxa, razem z cewką cdi i całą resztą?
Jest to w ogóle możliweź Jakie były by kosztaż I czy osiągi by się coś poprawiły? Bo mojego keeway po tuningu to już mało różni mechanicznie od yamahy, jedynie przełożenia i sprzęgło, gaźnik mam nawet 2mm większy niż seryjny yamahy a mimo to yamaha aerox z mniejszym tuningiem jedzie równo ze mną lub nawet szybciej.
Dlatego pytam, czy da się wymienić elektrykę na tą od roxaż Co by to dało?

Ps. czy wymiana seryjnej cewki w keeway na tą:
http://skuterdoktor.pl/product_info.php?products_id=4397
coś by dało na osiągach lub moczy? jest sens wydawać 100zł?

Musisz zmienić wał, na minarelli bo nie podejdzie ci magneto…

nie no to w gre nie wchodzi, wał już wymieniałem, poza tym ze zmianą wału musiałbym wymienić od razu też wario, przeciw talerz i sprzęgło rozrusznika, za dużo wydatków. A i jeszcze by tłok zły był bo ja mam zwożeń 12mm a minarelli 10mm.

ale to przez magneto jest taka różnica w osiągach?

Tzn jaka różnica ?

Yamaha ma lepsze wykonanie częsci kartery + cylinder i nie wiem jakie przelożenia są w kiłeju a w roxie

Najlepiej jakbys zalożyl zapłon i moduł od minarelli bo pasuje na seryjny wał tyle ze magneto od keeway bys musial zalozyć i do tego zrobić porting i osiagi zdecydowanie się poprawią. Tyle ze v-max nieduzo się zmini bo w keeway sa przelozenia do dupy, przydaly by się jakieś sportowe to wtedy 10-15km/h dadzą jak masz full sporta i wtedy bez problemu dorownasz roxowi z takim samym tuningiem.

Postrach napisał:

Yamaha ma lepsze wykonanie częsci kartery + cylek


A co kartery mają do osiągów?
Cylinder seryjny może i ok, ale ja mam tuningowy i wykonanie cylindra sportowego do keeway a do minarelli jest na tym samym poziomie więc to na pewno nie to.

SiWy,
Zapłon to ten:
http://allegro.pl/item462747574_stator_cewka_zaplon_yamaha_mbk_italjet.html
?? on jest seryjny od roxa, byłby dobry? I magneto do niego od keeway podejdzie bez problemów?
A modułu to znaleźć nie mogę ;/
On ma aż tak wielkie znaczenie jeśli chodzi o osiągiż mógłby być jakiś moduł do keeway odblokowany po prostu czy to nadal nie to samo? masz jakiegoś linka do modułu dobrego w miarę niskiej cenie lub seryjnego od yamahy? i czy z podłączeniem nie będzie problemów?

PS. Lub ten zapłon:
http://moto.allegro.pl/item456763991_zaplon_stator_minarelli_keeway_aprilia_malagutti.html
ew. ten: http://allegro.pl/item469089446_pradnica_iskrownik_do_yamahy_mbk_minareli.html
One by się nadały i coś dały na osiągach?

wwal modul oblokowany od keewaya pewnie ci salbo idzie bo maksymalnych obrotw nie kreci

Mafioz napisał:

Postrach napisał:

Yamaha ma lepsze wykonanie częsci kartery + cylek


A co kartery mają do osiągów?
Cylinder seryjny może i ok, ale ja mam tuningowy i wykonanie cylindra sportowego do keeway a do minarelli jest na tym samym poziomie więc to na pewno nie to.

SiWy,
Zapłon to ten:
http://allegro.pl/item462747574_stator_cewka_zaplon_yamaha_mbk_italjet.html
?? on jest seryjny od roxa, byłby dobry? I magneto do niego od keeway podejdzie bez problemów?
A modułu to znaleźć nie mogę ;/
On ma aż tak wielkie znaczenie jeśli chodzi o osiągiż mógłby być jakiś moduł do keeway odblokowany po prostu czy to nadal nie to samo? masz jakiegoś linka do modułu dobrego w miarę niskiej cenie lub seryjnego od yamahy? i czy z podłączeniem nie będzie problemów?

PS. Lub ten zapłon:
http://moto.allegro.pl/item456763991_zaplon_stator_minarelli_keeway_aprilia_malagutti.html
ew. ten: http://allegro.pl/item469089446_pradnica_iskrownik_do_yamahy_mbk_minareli.html
One by się nadały i coś dały na osiągach?



Co do zaplonu to najlepiej kup urzywany oryginalny z silnika minarelli bo te od na allegro to chinskie podróby, zaplon pasuje na wal od keeway bo moj znajomy ma silnik minarelli w keewayu i ma zaplon seryjny od keeway zalozony i magneto od minarelli, czyli ty zalozysz zaplon od minarelli i magneto zostawisz od keeway. Zaplon + modul na pewno poprawi trochę osiągi ale ja na twoim miejscu kupil bym przelozenia sportowe jeszcze

SiWy,
Właśnie chciałem już ostatnią rzecz z tuningu zrobić w nim, bo nie chce już tyle kasy w to pakować, chyba że ten moduł i zapłon faktycznie poprawi osiągi na tyle że mógłbym się z roxami mierzyć z podobnym tuningiem, przynajmniej na przyśpieszenie, wtedy może być coś jeszcze tuningował.
Mi tam na prędkości nawet aż tak nie zależy, tyle ile ciągnie teraz to by mi mogło wystarczyć, najbardziej chodzi o przyśpieszenie ;/

To według Ciebie opłaca się zmieniać ten zapłon gdybym miał okazje kupić oryginalny od roxaż I z modułem będzie trzeba przerabiać żeby pod pasować, i czy to dużo roboty będzie?

Nie mam pojecia czy poprawią się a tak osiagi ze będzie mogl do roxa dorównać. ODcina ci teraz zaplon ??? Bo jeśli tak to wsadz sam modul od minarelli i newpeno będzie lepiej jezdizl bo nie będzie odcinac. Bo teraz sobie tak myśle i jakos kolega ma w silniku minarelli zaplon od keeway i wcale osiagow nie pograsza mu :-?

No raczej nie odcina bo jak v-max jade to równo pracuje silnik.
No czyli zapłon i moduł od yamahy nic nie dadzą z tego co mówisz ;/
To ja nie wiem co te keeway’e jeszcze tak blokuje :frowning:

Moim zdaniem przełożenia … są za krótkie…

Mafioz napisał:

No raczej nie odcina bo jak v-max jade to równo pracuje silnik.



chyba jednak odcina bynajmniej mi odcina jak dostanie ful manete i obroty dojdą do 8tyś i wtedy spadną od 6.5do 7tyśi coś wtedy tak jakby pyrka a jak powoli się wkręca to może przyśpieszać cały czas

Moduł podobno przy 8,5tys odcina w keewayu na pewno madul od minarelli poprawi osiagi

No a moduł od mianrelli nie jest blokowany?
No i jak tak patrzyłem na moduły do minarelli to one mają do podłączenia kabelki, a w keeway jest taka wtyczka, ja na elektryce się nie znam za bardzo więc nie wiem czy dałbym rade to sam przerobić.
Może jakiś zwykły odblokowany moduł cdi do keeway wystarczy który nie będzie miał blokady na obroty moduły chyba się niczym innym nie różnią tylko tymi blokadamiż

wszystko się da podpiąć mój kumpel ma w matrixie moduł malossi od roxa i super mu chodzi ale jak podłączył to nie wiem i ten malossi jest blokowany do 16tyś. wiem tylko że podłączał metodą prób i błędów ale tylko obciął tą kostkę

zaplon duzo daje ale zakladajac od minarelli na to samo wyjdzie co masz chyba ze bys kupil sportowy uklad zaplonowy najlepiej z ustawieniem mapy zaplonowej :smiley: