Dziwny problem ze sprzegłem.

Witam, posiadam Kymco Grand Dink 50 i mam mały problem mianowicie chodzi o sprzęgło, zakupiłem sobie sprzęgło Polini i jak dokręcam dzwon sprzęgła to wgl skuter nie rusza i słychać pasek, muszę obluźnić śrubę by dzwon miał trochę luzu i skuter ruszył, co to może być? Również mam dodatkowe sprężyny zielone do sprzęgła nie wiem od czego one są co dają czy zryw czy jak. To raz dwa mam również Wariator Malossi po zmianie tych obu rzeczy skuter wolniej jedzie o ok 10km ale za to ma zryw, rolki 9g nie wiem czy wcześniej w chińskim wariatorze nie miałem rolek 6g przetarły się wiec nie mogę ustalić. Oprócz tego wszystkiego zauważyłem ze ciężko chodzi rozrusznik po wymianie tych obu rzeczy tzn szybciej jakby akumulator padał.

problem jest taki że kompletnie nie rozumiesz jak poszczególne rzeczy działają i co robisz.
Waga rolek w starym wariatorze ma sie nijak do wagi w innym wariatorze - bo sam wariator ma inna wage i inne parametry.

Co do sprzęgła - korektor z założonym sprzęgłem powinien sie mieścić na osi “akurat” pomiedzy obudową przekładni a dzwonem sprzęgła zamykającym oś. Jeżeli sie nie mieści to znaczy że korektor ze sprzęgłem pollini jest WYŻSZY niż z seryjnym. Najczęściej to ta duża nakrętka wystaje ponad swój gwint a ma być nie może. Jezeli wystaje to albo trzeba to złożyć jeszcze raz i poprawnie (np bardziej dokręcając) albo sprzęgło jest grubsze i trzeba kombinować z tą nakrętką - np lekko ją sciąć lub kupić niższą.
Ostatnia sprawa to sprężynki sprzęgła - co one dają? Powinienneś sobie wygooglać bo to by było prościej.
Sprężynki decydują o tym przy jakich obrotach korektora (a wiec i silnika z wariatorem) sprzęgło się otworzy i “złapie” koło. Na miękkich otworzy się wcześniej a na twardszych otworzy się później. Natomiast to jakie wtedy beda obroty silnika i przełożenie decyduje regulacja rolek i sprężyny centralnej.

Tylko ze ja kupilem sam zacisk hamulec sprzegla a dzwon i korektor sa kymco co do sprezynek sa wlozone czarne a dodatkowe mam zielone, dziwi mnie to ze jak srube ktora trzyma cale sprzegl (ta sruba przed dzwonem) to musze luzowac by lapalo kolo moze sprzeglo za bardzo dokrecilem do tego korektora i jak dokrecam srube od dzwonu to mi blokuje no nie wiem

kompletnie nic nie zrozumiałem z tego co napisałes

Kupilem takie cos
https://allegro.pl/sprzeglo-polini-107-aprilia-sr-50-factory-piaggio-i6779440017.html a mam korektor orginalny od kymco to moze nie pasuje ciezko mi okreslic bo sprzeglo wchodzi normalnie w dzwon, do tego kupilem wariator gdzie dostalem gratis sprezyne do sprzegla i sprezyna nie wchodzi w rowek w ktorym sprezyna sie trzyma tzn pol sprezyny wchodzi to nic z niej nie bedzie nie przyda mi sie sprezyna?

Dziwi mnie to ze na stary sprzegle to samo bylo ze nie mozna bylo dokrecic sruby bo chamowalo sprzeglo i skuter nie chcial ruszyc. Moze mi jakiejs podkladki gdzies prakuje gdyz ogolnie wszystko jest bez podkladek i nie wiem czy tak musi byc.

Właściwie, to mnie też interesuje, co zrobiłeś tam nie tak i dlaczego to teraz nie działa poprawnie. Kombinuj.

Udalo sie naprawic okazalo sie ze korektor momentu obrotowego mial dwa wciecia po ktorym poruszal sie gora dol, mialem inne sprzeglo co mialo trzy wciecia i zmienilem na nie, jednym slowem troche o te pol cm dluzszy korektor byl niz stary z dwoma wcieciami po ktorym sie poruszal, mam nadzieje ze zrozumiecie mnie o co chodzi.

nie rozumiem ale sie ciesze ze ogarniete