Witam świetnych mechaników. Mam problem przy składaniu góry silnika w Kymco ZX 50 a mianowicie w paczce z nowym cylindrem i tłokiem dostałem taki pierścień http://pokazywarka.pl/c88cl3/ jak i gdzie go zamontować ?
Co do gaźnika to nr 2 to odpowietrzenie komory pływakowej a nr 1 to króciec pompki oleju do paliwa. Co do tego dziwnego pierścienia jest to sprężynka, którą zakłada się pod dolny pierścień, żeby prościej było uruchomić zimny silnik
Pierścień pomocniczy przy montażu właściwego dolnego pierścienia. Zapobiega złamaniu pierścienia przy montażu. Nakładasz go na górny rowek tłoka, żeby łatwiej było “przeskoczyć” pierścieniem w dolny rowek tłoka. Później go ściągasz i montujesz górny pierścień tłokowy. Przed montażem sprawdź, czy pierścienie nie mają trapezowego profilu. Jeśli tak, to będą pasować do rowka tłoka tylko w jednym kierunku montażu. Zdjęcie gaźnika?: Nr 1 podłączenie dozownika oleju, Nr 2 odpowietrzenie komory pływakowej gaźnika.
Spoko dzieki wielkie za odpowiedzi i pomoc
Złożyłem już silnik odpaliłem i jest spoko, tylko zauważyłem jedna taka rzecz że nie raz silnik wydaje taki dziwny dźwięk jakby coś delikatnie rzęziło, dźwięk można porównać do potrząsania metalowym kubkiem w którym są małe śrubki nie jest to jakieś głośne, myślałem że pierścienie, ściągnąłem wydech aby zobaczyć co tam się dzieje i ruszałem magnetem lewo prawo, jest wyczuwalny luz na pierścieniach, przez okno wydechowe widać jak pierścienie mają mały luz góra dół względem tłoka, tak ma być ?
U mnie też luzu nie było a łożyska do wymiany. Zacznij od korbowodu. Zdejmij cylinder i tłok, ustaw wał tak aby korbowód był na maksa na górze, zablokuj wał, ciągnij za korbowód i jednocześnie uderz czymś w główkę korbowodu ale delikatnie. Jak zadzwoni to wał do wymiany. Luz na wale sprawdzasz na boki czy góra>dół ? A tak po za tym luz musi być na korbowodzie, dopuszczalny jest do 1 mm ale na boki a nie góra dół bo inaczej zatarłbyś korbowód gdyby luzu nie było. A sprawdź jeszcze czy nie dzwoni ci łożysko sworznia tłoka. Trzymaj magneto i poruszaj samym tłokiem góra>dół wzdłuż korbowodu i zobacz czy tam nie ma luzu (tłok na boki luz ma i tym się nie przejmuj).
Czyli po kolei korbowód wygląda okej bo nie ma takich rzeczy o których pisałeś luz na wale sprawdzam góra dół i nie ma ani troche, ale ogólnie wczoraj jak nim trochę pojeździłem to te stukanie ustało i nasiliło się huczenie dochodzące z silnika. Szczerze powiedziawszy to zazwyczaj robiłem przy enduro/cross i nie wiem ma jak ma pracować taki ślinik ze skutera i jak myślisz co to może huczeć ? Ewentualnie jak po kolei co sprawdzić ?
To nie jest żaden pierścień pomocniczy.On ma być założony pod dolny główny pierścień,tak jest w oryginale i w książce serwisowej.Bez tego dodatkowego pierścienia może być dzwonienie.