Dysza do 139QMB 50cm3 (rozmiary itp.)

Skuter to zwykły chinol z silnikiem 139QMB 50cm3. Jest odblokowany - ma ściągnięty kabelek od przekładni. Skuter jeździ 60km/h przy najwyższych obrotach, pali ponad 3 litry / 100km, oraz zalewa mi go podczas normalnej jazdy. (Jadę 50km/h, naglę buuu i zwalnia do 20km/h, potem stopniowo przyśpiesza), czasem zaleje podczas postoju na światłach. Iglica jest ustawiona na środkowy ząbek. Oryginalnie w gaźniku siedzi dysza "K 85", oraz śrubka od mieszanki paliwowa-powietrzna jest wykręcona o 3,25 obrotu. Sądzę, że dysza 85 jest za duża jak na serie, i chciałbym kupić mniejszą.
Chce aby skuter jeździł tak 65km/h (chociaż jak będzie więcej to nie pogardzę), palił max 2,5 litra /100km, oraz w miarę dobre miał osiągi. Jaką mam dokładnie dyszę mu zamontować? Bo na allegro są różne - M4,M5,M6,4mm,5mm,6mm. Najlepiej jak byście podali linka do aukcji. Po zamontowaniu nowej dyszy będę musiał wyregulować mu na nowo mieszankę tak? Trzeba będzie mu dać więcej paliwa, czy zmniejszyć mu paliwo? Ile gdzieś tak obrotów po wymianie dyszy muszę wykręcić mieszankę? 2?

Gwint 4mm czyli 4m. Dysza powinna być 80. Po zmianie raczej będziesz musiał wyregulować.

okej. Zamówiłem Dysze 72 m4 4mm, oraz dysze 80 m4 4mm.
Optymalna będzie ta 80? Jakie spalanie na niej będę miał tak około, i o ile obrotów w gaźniku wykręcić śrubkę regulacyjną skład mieszanki?

http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/ Tutaj masz wszystko opisane. Ja w swoim romecie mam 80 i śmiga :)

A więc tak.
Gaźnik wyczyszczony - bardzo dużo syfu żółtego w nim było, wymieniłem dyszę z 85 na 80, śrubkę paliwo-powietrze zakręciłem o 1 obrót, że ma teraz obrotów 2,25. Skuterek ciszej pracuje, obroty ma równe, nie gaśnie, nie zalewa, lepiej reaguje na gaz, ma LEPSZE PRZYŚPIESZENIE
Zatankowałem do pełna, przejechałem 5 km do domu, i zauważyłem, że mniej bierze benzyny - wtedy po 5 km poziom benzyny był przy metalowej blaszce przy korku w baku, teraz jest o wiele wyżej. Świeca mokra już nie jest. Przesyłam zdjęcia świecy, i oceńcie czy mieszanka jest dobrze ustawiona, czy jeszcze pokusić się o zakręcenie śrubki od benzyny mieszanki.







Z góry dziękuje!

odświeżam

Świeca jest OK

Wygląda na to, że jest ok. Sucha świeca i kolor kawy z mlekiem.

jak smiga to dobrze sprawdziles ile teraz pali???

Jeszcze nie, ale po zerknięciu w bak to o wiele mniej

ja bym tą 72 załorzył. nie wiem jaka jest u mnie ale wystarczy 1 obrót w lewo i jest dobrze. spalanie też malutkie nie wiem czy przekracza 2.5 bo nie liczę. raz tylko sprawdzałem to na jeździe eko przejechałem 320 km na baku(6 litrów) :D

Lukario napisał:

ja bym tą 72 załorzył. nie wiem jaka jest u mnie ale wystarczy 1 obrót w lewo i jest dobrze. spalanie też malutkie nie wiem czy przekracza 2.5 bo nie liczę. raz tylko sprawdzałem to na jeździe eko przejechałem 320 km na baku(6 litrów) :D

Mam prośbę - Jak by Ci się oczywiście chciało to mógłbyś sprawdzić jaka dysza w tym twoim coliberku siedzi, oraz o ile obrotów śrubeczka wykręcona?:) Wstawił bym tą 72, ale obawiam się, że to będzie za mała, i stracę dużo na v-maxie, i przyśpieszeniu.

Przy ostrej jeździe po moich modyfikacjach wyszło spalanie 2,70L/100KM.
Prędkość przelotowa ~65km/h

Myślicie, że to dobry wynik, jak na ten skuter? Może mu jeszcze trochę zakręcić tego paliwka?:)

dosc sporo jak na 4t ja mam vivencje 2t i pali 3.25 na 100km predkosc standardowa 75

zakręciłem mu jeszcze troszkę tą mieszankę, i więcej w nim dłubać nie będę. Zobaczymy przy następnym tankowaniu jaki będzie wynik. Mam nadzieje, że uda mi się zejść do 2,5L/100KM. Wtedy będzie fajnie. :D

dysza to nie wiem jaka jest u mnie , śrubka odkręcona na 0.75 obrotu. v max 70 km/h przyspieszenie dobre do 50 potem dziura i po przkroczeniu 60 znów wyrywa do przodu, lecz to nie wina gaźnika tylko napędu. załóż 72 jak będzie słabo to wrócisz do 80. ja bym tak zrobił, z drugiej strony przy ostrej jeździe 2.7/100 hmmm no nie wiem.. ja też pałuje ciągle max obroty ale spalanie to małe mimo wszystko. na jeździe eko robiłeś pomiary ?

nie, bo tam gdzie ja mieszkam nie da się jeździć eko. Min. 60km/h inaczej to śmierć na miejscu. Wydaje mi się, że ustawienie śrubki od regulacji jest zależne od sprężyny, która pod nią siedzi. Jak twarda sprężyna to takie twoje 0,75 obrotu to moje 2. Ustawiłem gaźnik na styk - elektroda bielsza, lecz jest kawa z mlekiem. Trochę bardziej zakręcę to już świeca jest biała, a więc jest dobrze ustawione. Zobaczymy jakie spalanie wyjdzie mi jutro na wycieczce z grupą maz.