Witam
Niestety zostałem “brutalnie odarty” z godnośći gdyż zapunktowałem i gamonie przytulili moje lejce na 3 m-ce…
Komunikacja miejska w mojej "metropolii to jakiś dramat, dlatego zjawiam się tutaj…
Jedyne rozsądne rozwiązanie to “pięćdziesiątal” i to na sterydach anabolicznych gdyż jestem giigantycznym trollem … 150 kg i dwa metry wzrostu.
Zdecydowałem i przeznaczam 3 tysiące na środek transportu.W następnym tygodniu mam zamiar przejść od słów o czynów, ide kupuje, własnoręcznie dłubie i chciałbym żeby to wszystko zadziałało.
Jestem mechanikiem, więc nie widze najmniejszych przeszkód w postępowaniu z mini motoryzacją jednakże moje doświadczenie w tym segmęcie jest praktycznie zerowe. Dlatego zakładam ten temat
Trrochę “suchych” danych odnośnie moich konkretnie potrzeb i jednocześnie perspektywa jak ja to “WIDZE”, (tutaj prośba do społeczności portalu i pomocc) jakakolwieek konstruktywna krrytyka, rada, uwaga jak najbardziej mile widziana…
A więc:
dzienny dystans do przejechania to jakieś 50-60 kilometdów
-Jakaś 50cm2, duża wiertareczka 4T z dobrym przeniesieeniem napędu dostosowana do Moretti 80cc
-stronię od chińszczyzny, więc jesteem w stanie mieć odrobinę elastyczne podejście do budżetu i priorytetów
-do 2 tysięcy pojazd i tysiąc na części
-koszy robocizny, spalania, nie mają żadnego znaczenia ( zrobię to sam, a nic nie chla więcej od mojej gwiazdki W140 5.0 kiedy się spiesze więc no problemo
To tak z grubsza tyle, myślałem o jakimś Peugeocie z zadbanym zawieszeniem i hamulcami i przeniesieniem napędu.Na drugim planie postawił bym stan samego agregaciku, gdyż kompresje reanimuje Moretti.Silniczek wywale na stół więc mógłbym też zająć się szczelnością całego klamociku, a nawet jakąś kapitalke…
Moje obawy to korba/tłok i ewentualne połączenie moc - napęd
Co o tym sądzicie, ma to sens, mogę działać i zmienić wizję w czyn ?
Sugestie, porady, krytyka, rozwiązania… mile widziane
Noo kolego dla Ciebie potrzeba jakiś konkretny sprzęt . Moretti raczej mało pomoże . Airsal ,tec albo naraku zdają egzamin. Napęd też trzeba porządnie wyregulować . A jaki skuter Ci tu polecić ??? Oto jest pytanie bo tylko chinole mają dużo większych skuterków. Popatrz Kymco . Niby china ale "markowa, . Wydaje mi się że speedfight nie spełni Twoich oczekiwań i trzeba będzie szukać zippów quantumów itp.
Hahaha tjaaaa … 80 centów to ja mam w udzie bez mała
Mi nie chodzi o burgmanowskie lektyki. Wiem, że mój przypadek jest beznadziejny , ale jeżeli 30 km w jedną mańke do roboty zrobie w godzine ( 50/50 miasto-trasa), siedząc na d…ie na dodatek, to wjeżdzam w temat w brudnych buciorach… ZDiTM u mnie to kompletny bezsens…
Mam na oku coś takiego jak beta ar50.Podniesiony piszą, to naprawde takie maleństwo? Widzkałem jak parki ujeżdzają we dwoje skutery i nie były fo burgmany, 150 kilo to w 2 osoby nie takie tabu…
Niech żłopie i 10 litrów, zalezy mi na kopniaku do powiedzmy 50km/h, później nie oczekuje nawet krztyny dynamizmu i emo
Taki Peugeot to ze 4 kucyki, 80 cc wydech i jakieś rozwiązanie żeby paliwoa nastarczyć podawać to ile to będzie… 7-8 stalionów ?
Swoją drogą to ide czym prędzej do jakiegoś handlarza.Musze sie przymierzyć do czegokolwiek, bo zdecydowanie nie mam pojęcia o czym mówie. To będzie mój debiut.
Tak patrze teraz na te z dużymi kołami… Coś jak Junak 905. Na zdjęciach toż to normalnie…MOTURRR!!!
Nie chodzi mi o przepisy, prawo… Mam to w głębokim… POWARZANIU…
Musi być 50cc rejestracja, bo lejce, a potem to już zero hamulców.Ile sie da najlepiej…
Jestem pod ścianą i potrzebuje jak najbardziaj sprawnego , osobistego środka transportu.
Szczerze powiem, jeden sezon i może być serdusio konające.Jeżeli spełni moje naprawde niewygórowane wymagania odnośnie komfortu, (byle możliwie w miare niezawodnie było) to kto wie…kapitalka w zime i dalsze mody…?
Jeźdze lochą, owszem wygoda, ale na korki nie ma lewara.Co z tego, że droga do pracy 27km ± , zamykam budzik V8 5.0L średnio 25-30% trasy jak sie śpiesze.Rano jestem praktycznie sam to mogę sobie pozwolic…Ale spowrotem… CODZIENNIE!!! 50 minut w plecy…
Taki skucio to taki HYC HYC hycny przyrządzik. Tu chodniczkiem, tam na przełaj i dziiida byle do przodu…
Ha No to bierz peugeota albotego junaka. Co chcesz . Tylko mądrze to stuninguj i będzie banglać
Jeśli byś wziął 2t np. Aprilię sr to tam bez modów byś 50 km\h wyciągnął. Tylko blokady zdjąć
No tak.Wiem na czym polega różnica 2T -4T , ale ten hałas…
Już widze jak startuje o 5 rano z blokowiska.
Ucholi sie znajdzie z tuzin zanim osiągne te 50/h na 2T
Ale tak czy siak to się w jakis sposób będzie działo.
HAHAHAHAHA już widze…dwumetrowy kloc 150kilo pierwszy na światłach na wyszyńskiego…Odre będzie przekraczał…
Dzięki Żerard
Już jaśniej to widze. Teraz musze zahaczyć jakiś skuterland… Posłuchać, no i się przymierzyć…
Dałem sobie na to tydzień i musi kuladełko zapiepżać już z większym garem.
“Pieszczoty” w stylu dostrajania i eksperymenty to kilka nastepnych niedziel…po pół dnia przy sprzęcie sie zbiore.
Zobaczymy…
Maretti czerwony już zamówiłem.ekspresowa dostawa.hahaha teraz coś pod ten zestawik i jeszcze dograć oddech i zasilanie jakoś. Kuuurde nie orientuje się zbytnio… ALE DAM RADEEE…
Będe stukał w klawke tutaj postępy. Szczęście, że jestem typem petrolhead i lubie to naprawde. Dłubanko, i efekty…Kolejna zabawa i aromat benzynki w powietrzu Mam dostęp do wszelkich maszyn, zagłebie się w temat troche bardziej i popróbuje sam jakoś podrobic, łamać patenty w co droższych rozwiązaniach.
Jednego jestem pewien, z racji ograniczeń i zaistniałej potrzeby nie mam zamiaru przebierać w środkach.Będe lazł na całość, bo dlaczego niby nie…?
Pierwsze co zrobie jak kupie maszynke to zamówie ze dwa komplety uszczelnien , zorientuje w DTR i dobiore łożyska etc… i wszystko, żeby wrazie czego zrobic kapitalke w jedno popołudnie no chyba, że karter albo wał wypadnie na asfalt. Obawiam się troche tylko napędu. Tutaj na tą chwile jestem kompletnie “ślepy”, a to napewno czuły punkt tych pojaździków… No ale czas nadszedł i trochę się trzeba będzie doszkolić…
Ponad 114km/h z 50cc rekord. Chciałbym z biegiem czasu wspinac się do stówki z tą 80 ale to muszę się porządnie “rozgościć” w temacie…
Pozdrawiam
Z 4t 100 km/h raczej nie wyciśniesz . Nie ma szans . 70 może , bo wiesz kawał z Ciebie chłopa. Ale na pewno dasz radę Poprzymierzaj się do skuterków i wybierz co Ci odpowiada
kuuuśka stoje przed placykiem z kuladełkami…Troche jak uczniak do pierwszej klasy jakbym szedł. HAHAHAHAHA
No ale cóż, jakie okoliczności takie rozwiązania… ide…
Zmieniam to co napisałem.W środe już do roboty lece na osiemdziesiątalu… 2T 4T , tego jeszcze nie wiem…
patrzył bym tylko na 2T. każde nasterydowane 4T zdechnie pod tobą nędznie a wyglądć i czuć się beziesz na tym jak kot na odkurzaczu.
Wg mnie sensowny wybór dla ciebie to Kymco Bet&Win 2T lub starszy peugeot Elyseo lub Elystar - też w 2T.
Cześć
A jednak. No tak też myślałem. Taki maleńki tłoczuś z 3 suwami bezefektywnie… leń ! Hahaha
Zestaw 80 zamówiony tak czy siak . Jeszcze mam czas.Poszukam Peżociny .
A może da się jeszcze więcej? Coś mi mignęło gdzieś kilkakrotnie o 125 w skucie 50…
To jest wogóle dostępne? Nie rozpierrrr… sie ten karterunio ? A co z chłodzenem, panewkami… ?
jeżeli ktoś zrobił przewał w kwitach to zarejestrował 125 jako 50. ale to jest lewizna.
nie da się zrobic z 50 pojemności 125. Trzeba wymieniać całość (kartery z napędem od 125). Były i są skutery wychodzące w tej samej budzie z pojemnościami od 50 do 150 - wtedy przekładka jest prostsza. Ale to też już gruba lewizna.
No i chińskie 4T 125 mają po 8KM a nie po 14 jak te bardziej markowe wypusty. A 8KM oznacza że to jedzie jak 2T po wymianie cylindra na przyzwoite 70cm - czyli Vmax w okolicy 80-85km/h. Tyle że pali to mniej.
Dzięki Wambat. Już jestem w miare zorientowany. Poczytałem troche wujka bryla…
Jest gorszy problem, w zach pom nie ma kompletnie wyboru.
Dzisiaj niedziela i ostatecznie “pocałowałem klameczke” , ale popatrzałem i nic średniego nawet nie mieli.Same maluchy. Nawet ol xy i take tam niewiele tego.Wszystko to albo dalej w polske. Jest chwile ode mnie barton , ale nie wiem jaki to model. Na focie wygląda na większy…gośc ma trzy i miał też ten sam problem co ja z lejcami.
Jakby co to chyba wezme. Cena niezła, jakaś linka niedomaga… a te w komisach u mnje to chyba ich poje…chali tymi skuterami po plecach
Jak już pisałem, kompresja sie uleczy nowym cylkiem , reszta sie okarze w praniu…
Mam tą fote, jak trzy stoją, to ten jeden wyrażnie większy ale nie ma opcji żeby Wam pokazać
A Moretti 80 będzie grał z Peżotem elystar 2t ? Model z 2002 roku. Łaaaaadny. Ale opinie, że sam w sobie kloc to jak sie dobierzemy… w dwa kloce, to kompromitacja totalna…HAHAHAHAHA
Hehhh troche za dużo mi namieszało to wszystko w dyńce. Nie wiem co robić
Najgorsze , że laik w temacie, a chce JUŻ, natychmiast działać…
KURRR … stary koń a jak dziecko…LOL
Jade zobaczyć tego bartona jak sie ułoży w miare pod to biore, wloke do piesni, lifter prowizorke zrobie w pare minut i pruje żelastwo.
Silnik na blat to w moim przypadku konieczność. Gdzie tam będe, na czworaka z łbem przy glebie ??? Narzędia pewnie jakieś , ale to dorobie sobie coś na poczekaniu… Tokareczka, szlifiereczka i bedzie git.
Czytałem pare tematów tutaj u Was. Współczuje… Silikony, lepienie uszczelek, hahaha. To już lepiej dorobić samemu co to jest pierścień na tłoku…Matko bosko!!! I te knypki potem śmigają tym po 8 dych po drogach…
Nie odbiera tel, w końcu niedziela.Siedze w tuningu po uszy, ale samochodów…
Widziałem YT fast forward wymiane na ten kit minarelli… Wystarczy.
Musze bo nerwowo nie wyrobie w kom . miejskiej .Skoro musze , bo i gabaryt to ide na całosç. Zestaw jurto ruszy do mnie, zobacze to , to działam dalej. Nie wiem co w kwestji paliwa.Ale kurier expres załatwi jak tego dotkne
Dodam, że wiem, że ważna przy tym a przede wszystkim dlaczego jest to godzina 12, że pierścienie mają zamki i czemu są minimum dwa itp. , itd…
Moretti nie minarelli.
Kolo nie odbiera, a nie dziwie sie, bo wkońcu niedziela i długi łikend do tego.
Mam nadzieje że to 2T…