Dwa pytania związane ze skuterem

Witam mam dwa pytania jeżeli to zły dział to bardzo przepraszam.
1. Po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym (300km) który polegał na wymianie oleju w silniku i przekładni (4t) oraz regulacji niektórych elementów skuter szybciej i bardziej się grzeje niż przed przeglądem po przejechaniu ok. 2km obudowa przekładni jest tak ciepła że trzymając dłużej rękę można się oparzyć. Czy taką różnicę mogła spowodować zmiana oleju ? Dodam jeszcze że na początku tzn. od nowości oleju było 1cm ponad max na miarce a po przeglądzie jest równo na max. Nie wiem czy tak już jest że na początku dają troszkę więcej oleju żeby się lepiej chłodził ? I nie wiem czy mam podjechać do serwisu i powiedzieć że skuter moim zdaniem za mocno i za szybko się grzeje ? Proszę o odpowiedz.
Teraz drugie pytanie w imieniu znajomego.
Ma on też chiński skuter i tylko po przekroczeniu prędkości 30km gdy puszcza manetkę gazu to słychać pisk jak doda gazu to pisk ustaje i silnik pracuje bez zarzutów czy takie coś jest normalne w skuterach chińskiej produkcji ? Poprosił mnie abym się w jego imieniu oto zapytał gdyż jego komputer znajduje się w naprawie. Proszę o odpowiedzi. Z góry dzięki. Pozdrawiam Szerokości.

Hello.
1. To nowy skuter, być może wcześniej nie sprawdzałeś temperatury obudowy. Na dotarciu bardziej się grzeje, a w takie dni zwłaszcza. Za duży poziom oleju nie dość, że nie pomaga w odprowadzaniu ciepła, to jeszcze dodatkowo je wytwarza. Szczerze mówiąc wątpię, aby to była wina przeglądu. A nie wlałeś przypadkiem 98 na stacji?
2. To piszczenie to dźwięk wariatora/sprzęgła. To zupełnie normalne, nie tylko w produktach sygnowanych made in China.

Leszek czy ty nie sypiasz ? :)

Witam
Temperaturę obudowy przekładni sprawdzam praktycznie na każdych światłach lub innym postoju i nie grzała się tak szybko. Co do benzyny jestem pewien ze wlałem 95 bo tego się bardzo pilnuję żeby nie wlać 98 i nawet mam do teraz rachunek na którym pisze 95. Więc nie wiem może jednak jakaś benzyna się taka trafiła ? Aż trochę boję się jeździć na dłuższe odcinki jak po 2km na manetce odkręconej do połowy się tak grzeje to boję się żeby na odcinku 10km go nie zatrzeć niby nie czuje spadku osiągów ale obudowa jest gorąca. Jak myślicie ? Z góry dzięki. Pozdrawiam

Może jednak powinieneś mieć więcej oleju przekładniowego, tak jak to było przed przeglądem?

Jaką masz ćiepłote świecy bo tez ma wpływ na odprowadzanie ćiepła z śilnika

lukas548 wrote:

Jaką masz ćiepłote świecy bo tez ma wpływ na odprowadzanie ćiepła z śilnika

Nie wiem o co ci chodzi ;/
qazwsxedc - mówiąc że mam 1cm ponad max na miarce mówiłem o oleju w silniku a miarki do przekładni nie widzę nigdzie żeby sprawdzić stan oleju w przekładni jest w ogóle coś takiego ? Pozdrawiam

Olej w przekladni jest, ale nie ma zadnej miarki, zeby go sprawdzic.

jasne, że chodziło mi o silnikowy...ciepło mi nie służy. sorry- mój błąd!

Gdzieś nie pamiętam gdzie czytałem że na upalne dni są jakieś specjalne świece które powodują że silnik tak szybko się nie grzeje. Wiadomo coś wam na ten temat i co o tym myślicie ?

Macie jakieś pomysły co zrobić żeby się tak nie grzał ?

kup świece championa L82YC ale chyba to nic nie da może troche

Mam radę - nie przejmuj się tym aż tak bardzo. Te silniki są tak samo eksploatowane w Hiszpanii, czy Włoszech, mają jeszcze wyższą temperaturę i dają radę!

Tu masz fajny opis świec http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.jawa50.fora.pl%2Ftutoriale%2C23%2Fswiece-co-jak-gdzie-ile%2C6385.html&ei=V8dITKGXHZePsAacgoXnDQ&usg=AFQjCNGjDYMOKu3m1XVGjG7DMQO1nS5l_w

U mnie w 2T pokrywa też się strasznie grzała, zajechałem do serwisu i zmieniłem ojel, pokrywa jest ciepła ale nie gorąca :) Pozder :D

Chwila, chwila. Chodzi Ci o temperaturę pokrywy przekładni? Tą, którą się zdejmuje, pod którą jest pasek? Jeśli tak, to jej temperatura jest spowodowana pracą całego przełożenia napędu. Nie ma na to wpływu olej w przekładni ani w silniku. W skuterach po tuningu wierci się otwory w tej pokrywie żeby lepiej odprowadzać ciepło, niekiedy nawet odcinana jest część pod którą jest sprzęgło. Za mała ilość oleju w przekładni skutkowałaby raczej jakimiś zgrzytami i szybkim zużyciem trybów, za mała ilość w silniku zatarciem. Fakt, w AC olej chłodzi silnik, ale raczej temperatura z silnika nie przenosi się aż tak daleko na przekładnię.