Dozownik oleju / mieszanka ręczna 2T

Mam skuter 2t i strasznie kopcił więc postanowiłam że zdejmę bak od odloeju i będę tankowała odrazy mieszanką ale mam pytanko takie jak zdjęłam ten bak i jeżdżę odrazy na mieszance to nie będzie problemu przy większym obciążeniu np jak jadę z kolegą albo z tatą bo coś kojarzę że jak jest większe obciążenie to pompka podaje więcej oleju

Sam leję olej do paliwa, nie używam dozownika. Mój skuter kręci ok 13 tyś obrotów i nawet w 2 osoby nie ma problemów, leję pełny syntetyk shella. Dolewam 120ml oleju na 5L benzyny

szkoda że nie piszesz standardowo jaki to skuter 2T. To przynajmniej bysmy wiedzieli o jakim sprzęcie mówimy.
Ale to ie jest tak że skuter podaje więcej oleju w zależności od obciążenia skutera (ludźmi).

Obciażenie silnika (bo takie pojęcie istnieje) to stopień otwarcia przepustnicy. A dozownik oleju jest napędzany z wału i zalezny od obrotów silnika. I tak jest w każdej konstrukcji gdzie dozownik ma mechaniczny napęd. Natomiast tylko niektóre miały taki patent że linka gazu rozdzielała się przy końcu i jedna część szła do przepustnicy a droga szła do dozownika oleju i on miał możliwość zwiększenia dawki.
Wiec nie każdy tak ma. Mój 1PE40QMB w junaku 607 nie miał.

Ja mam właśnie junaka rs607
On miał tak że jak się jedzie w jedną osobę to kopcił na biało i to tak że za mną była taka chmura porządna a w dwie osoby to już wogule tracił obroty trzeba było manetką trochę go przegazować i nabierał spowrotem obrotów plus mam pytanko czy da się jakoś zmniejszyć zryw przy ruszaniu ponieważ jak nim ruszam i dodaje gazu to przez chwilę nic a potem ma taki zryw i dopiero jedzie gładko jak chce lekko ruszyć to muszę go pare razy przegazować i rusza płynnie one tak mają? Czy da to się wyregulować.

Dodam iż zrobiłam mieszankę 100ml na 5l olej z orlena syntetyk jescze nie sprawdzałam jak teraz jeździ bo pogoda nie pozwala zabardzo

On miał tak że jak się jedzie w jedną osobę to kopcił na biało i to tak że za mną była taka chmura porządna a w dwie osoby to już wogule tracił obroty trzeba było manetką trochę go przegazować i nabierał spowrotem
To jest zupełnie inna usterka. Tobie pada cylinder lub masz tragicznie wyregulowany (uszkodzony) gaźnik

Powiesz mi co mam sprawdzić żeby zdiagnozować problem przydało by się żeby ten skuter trochę pochodził jescze
Jak miałeś taki skuter to może wiesz co poradzić na to niewiem chociaż żeby złagodzić mu objawy

  1. Zmierzyć kompresje
  2. Dokonać poprawnej regulacji gaźnika jeżeli kompresja jest w normie.
  3. Ew. gaźnika i napędu.

A jak reguluje się napęd? Z gaźnikiem sobie poradzę

google?

ale to nie napęd ci kopci. wiec kompresja i gaźnik na poczatek.

Okej gaźnik wyczyszczony leży jescze chwilę w benzynie niech się wymoczyć potem wypłukam i mam pytanko mugł byś mi w znaleźć dane jak ma być wyregulowany ten gaźnik ile obrotuw ustawić itp. Albo jak miałeś takiego to jak ty ustawiłeś z góry dziękuję za czas poświęcony na mój skuterek ;). Ogulnie to jest 50cc

https://www.google.com/search?q=regulacja+gaźnika+2t+skuter&rlz=1C1NHXL_plPL843PL843&oq=regulacja+gaźnika+2T&aqs=chrome.1.69i57j0l7.5560j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8