Regulowałem już kilka razy gaźnik jeżeli chodzi o wolne obroty i tutaj dostęp jest ok, ale w jaki sposób regulujecie śrubę do mieszanki bez odkręcania siedzenia + bagażnika pod siedzeniem.
A w ogóle nie wyobrażam sobie jak można wykręcić świecę bez tego zdejmowania wszystkiego.
Chcąc dobrze wyregulować gaźnik trzeba taką regulację tj. śruba od mieszanki + wolne obroty + obczajenie świecy wykonać kilka razy, czy za każdym razem rozbieracie pół skutera ?
Podpisuje się pod kolesiem u góry. Świecie da rade sprawdzić przy wyciągniętym całym siedzeniem - wiem bo sprawdzałem, ale śruby od mieszanki nie da rady wyregulować, jest ona w takim miejscu, i za tą złotą częścią odpowiedzialną za regulacje wolnych obrotów. Bym musiał cały skuter rozebrać, wyjąć gaźnik, wszystko w nim rozebrać i wtedy by się dało.
No to też już rzeczywiście... U mnie akurat nie ma tego problemu, bo gaźnik mam praktycznie na wierzchu i wolne obroty mogę sobie regulować nawet stojąc na skrzyżowaniu. Sądzę, że duża czesć skuterów maproblemzbrakiem dostępu do poszczególnych elementów ale to pewnie wynika głównie z wielkości skutera i konieczności "upchnięcia" wszystkiego wmniejszej przestrzeni.
Mam mały pomysł jak polepszyć sobie dostęp ale myślę, że mało kto się tym zainteresuje. Można wyciąć tzw. okienko kontrolne w obudowie ale to się wiąże ze zniszczeniem plastików i koniecznością oklejania itd....
Jak już wspomniano wszystko zależy od konstrukcji skutera. W Neosie, żeby dostać się do regulacji wolnych obrotów czy do świecy wystarczy odkręcić dwie śrubki i zdjąć klapkę.
Do regulacji składu mieszanki najlepiej mieć mały płaski śrubokręt i wcale nie potrzeba demontować wszystkich plastików. Przynajmniej u mnie w Routerze Traffico.
Podpisuje się pod Kisiu1981. To był jeden z aspektów dlaczego przesiadłem się z klasycznego "sedesika" na motorower z manualną skrzynią. Wszystko mam na wierzchu ;)