Do czego są te wężyki ? - Chińczyk - Nie odpala - Pomoc

Witam, jestem nowy na forum więc jak coś to nie czepiajcie się :)

Do czego służą te wężyki nr 1, 2 , 3 ?

Czy któryś wężyk musi być do czegoś podłączony ?

Czy wężyk nr 1 nie jest do niczego podłączony ?

Czy możliwe że przez te wężyki mi nie odpala skuter ? - ( skuter Haotian 4t )

Jeździłem nim było wszystko dobrze ( wymieniłem półksięzyc + to co napędza ten półksiężyc ) było wszystko dobrze jedziłem a po jakimś tygodniu idę do garażu a on mi nie odpala...

Dodaje większy obrazek:

+
link
http://www.iv.pl/images/94131933032419059913.jpg

1.Ten z głowicy powinien iść do filtra powietrza i łączy się z nr. 2
tak by to pasowało
3. ten najdłuży. to wygląda jak zawirowacz spalin (blokada że niby ekologia;d)

Nr.1 to odma. Łączy się z Nr.2 i wchodzi do puszki filtra powietrza. Generalnie służy do usuwania nadmiaru ciśnienia ze skrzyni korbowej. Jako, że czasem wysmarkuję także odrobinę oleju, to ekopedały postanowiły połączyć to z filtrem powietrza, który to zasysa. Osobiście mam ten wężyk odłączony od filtra, wisi na silniku w miejscu, gdzie nie powinien wpadać do niego syf. Nr.3 to zawirowywacz spalin. Powoduję, że część spalin wraca do silnika i jest ponownie przepalana. W rzeczywistości powoduje spadek mocy jednostki napędowej. Kolejny wymysł ekopedałów, zalecane usunięcie.

Ok dzięki a co z odpalaniem skutera ??

Nie mogę go odpalić ...

Iskra jest a świeca jest słucha co mam zrobić ??

Skoro masz iskrę a świeca jest sucha, to problem tkwi w dopływie paliwa. Sprawdź filtr paliwa, jeżeli jest w nim paliwo, to znaczy, że zator jest w gaźniku. Ewentualnie odkręć wieko membrany, wyjmij ją razem z iglicą i pokręć manetką. Za każdym ruchem manetki powinieneś ujrzeć drobny wytrysk paliwa wewnątrz otworu, który zasłania membrana.

Po mojemu , gdybyś miał części, to mógłbyś wszystkie oprócz 1 wywalić... Ten cały EGR (tak się to nazywa) to zwykłe coś do psucia się w tańszych jednośladach i podnoszenia cen części - głowica z egr itd.

Dla przykładu zippy tego nie mają ( chyba, że sytuacja się zmieniła).

Jak tak już chcesz coś wiedzieć o wężykach, to może nie odpalać przez uszkodzony kranik, wtedy z tego od podciśnienia leci paliwo, albo masz zgięty paliwowy.

Zobacz przy okazji, czy odpowietrznik, czyli przewód nr 1 nie jest zatkany.

Jaki EGR? Po co EGR?
System dopalania spalin polega na ponownym przepalaniu gazów wylotowych przez silnik. Zawór EGR powinien otwierać się tylko w momencie jazdy ze stałą prędkością i na biegu jałowym. Stosuje się go po to by zwiększyć temperaturę spalania bez zubożania mieszanki. Do działania tego systemu potrzebny jest aluminiowy kolektor dolotowy lub plastik odporny na wysokie temperatury oraz chłodnica spalin. Tego w skuterze nie ma.

Jest za to dodatkowy zawór podający świeże powietrze do kolektora wydechowego w celu dokładniejszego dopalenia sadzy które w innym wypadku osiądą w środku tłumika powodując gorszy przepływ spalin. To nie jest blokada bo ma znikomy wpływ na osiągi silnika.

Deep_Nothing... napisał:

Skoro masz iskrę a świeca jest sucha, to problem tkwi w dopływie paliwa. Sprawdź filtr paliwa, jeżeli jest w nim paliwo, to znaczy, że zator jest w gaźniku. Ewentualnie odkręć wieko membrany, wyjmij ją razem z iglicą i pokręć manetką. Za każdym ruchem manetki powinieneś ujrzeć drobny wytrysk paliwa wewnątrz otworu, który zasłania membrana.

Więc tak do filtra paliwa paliwo dochodzi normalnie. Włożyłem palec w miejsce iglicy gdy kopałem w kopkę i kręciłem manetką palec był mokry więc paliwo tam też dochodzi... ( nie wiedziałem którędy ma wytryskiwać więc włożyłem palec )

Im_Jurek napisał:

Po mojemu , gdybyś miał części, to mógłbyś wszystkie oprócz 1 wywalić... Ten cały EGR (tak się to nazywa) to zwykłe coś do psucia się w tańszych jednośladach i podnoszenia cen części - głowica z egr itd.
Dla przykładu zippy tego nie mają ( chyba, że sytuacja się zmieniła).
Jak tak już chcesz coś wiedzieć o wężykach, to może nie odpalać przez uszkodzony kranik, wtedy z tego od podciśnienia leci paliwo, albo masz zgięty paliwowy.
Zobacz przy okazji, czy odpowietrznik, czyli przewód nr 1 nie jest zatkany.

Przewód nr 1 nie jest zatkany, a co do kranika mam pytanie do kranika prowadzą dwa wężyki jednym leci paliwo do filtra paliwa potem do gaźnika a drugi wężyk prowadzi do weżyka który rozchodzi na dwa nowe węzyki ( co widać na zdjęciach ) i w tym wężyku nie leci paliwo co to tak ma być ??

sprawdzałem dzisiaj świece była leciutko mokra ( dosłownie kropelka ) czy świeca szybko staje się mokra - po jakim czasie ?
I jak mocno zazwyczaj jest mokra ?

linki :
http://iv.pl/images/50452040414467623196.jpg
http://iv.pl/images/10579286720724449547.jpg

Drugi wężyk poprzez podciśnienie powstałe w króćcu steruję membraną znajdującą się w kraniku paliwa. Dzięki temu, im szybciej jedziesz, tym więcej paliwa jest dostarczane do gaźnika. Przy czym widzę, że w Twoim wypadku wężyk się rozdwaja. Zrób zdjęcie, gdzie leci odnoga. Jeżeli chodzi o odmę, która wychodzi z pokrywy zaworów, to pod żadnym pozorem nie możesz jej zaślepiać. Jak już pisałem, służy ona do wypuszczania nadmiernego ciśnienia ze skrzyni korbowej. Jeżeli ją zatkasz, to w niedługim czasie wywieje Ci uszczelki w silniku. Spróbuj przed odpalaniem pokręcić manetka gazu kilka razy w tę i z powrotem. Spróbuj odpalić silnik. Do króćca powinna nalecieć większa dawka paliwa i pomóc w odpaleniu.

Deep_Nothing... napisał:

Drugi wężyk poprzez podciśnienie powstałe w króćcu steruję membraną znajdującą się w kraniku paliwa. Dzięki temu, im szybciej jedziesz, tym więcej paliwa jest dostarczane do gaźnika. Przy czym widzę, że w Twoim wypadku wężyk się rozdwaja. Zrób zdjęcie, gdzie leci odnoga. Jeżeli chodzi o odmę, która wychodzi z pokrywy zaworów, to pod żadnym pozorem nie możesz jej zaślepiać. Jak już pisałem, służy ona do wypuszczania nadmiernego ciśnienia ze skrzyni korbowej. Jeżeli ją zatkasz, to w niedługim czasie wywieje Ci uszczelki w silniku. Spróbuj przed odpalaniem pokręcić manetka gazu kilka razy w tę i z powrotem. Spróbuj odpalić silnik. Do króćca powinna nalecieć większa dawka paliwa i pomóc w odpaleniu.

Przed odpalaniem kręciłem manetką gazu kilka razy w tą i w tą i próbowałem na kopkę ( już prawie odpalił brakuje minimalnie czegoś ) pytałem się co to może być tam gdzie robią skutery i powiedzieli mi że możliwe że tłok do wymiany czy to może być prawda ?? macie jakieś inne pomysły ?