Witam, mam pytanie i liczę na odpowiedź. Posiadam skuter itajlet jupiter 125 do dnia przedwczorajszego działał bez zarzutu. Kłopot zaczął się z nim od tego, że gasnął podczas jazdy (żeby silnik nie zgasł trzeba go było "gazować"). Doszło do tego, ze nie chciał odpalić, dopiero zaskoczył po kilkunastu próbach lecz także trzeba było go "gazować". Dojechałem gdzie chciałem dojechać i zgasł, za nic nie chciał odpalić. Mechanik u którego skuter obecnie jest mówi, iż po rozkręceniu były jakieś wężyki zbutwiałe (?) I powiedział mi, że go naprawi (czego nie zrobił, bo okazało się, ze to nie kwestia wężyków lecz problemy z kompresją). W tym samym dniu powiedział mi, że kompresja jest dobra. Następnego dnia NAGLE zmienił zdanie i powiedział iż ma za mało kompresji. Powiedział także, że brak mu oleju z czego wymieniałem MIESIĄC temu! ._. Zasugerował kupno pierścienii, cylindra, i tłoku, bo zatarty jest silnik.. Jednak nie dał mi tej pewności, że jeśli kupie wyżej wymienione części to to rozwiąze mój problem. Następnym jego "pomysłem" było kupno silnika. Proszę o pomoc. Co z tym zrobić? Jak to rozwiązać? I czy faktycznie kupno tego silnika jest rzeczywiście jest nie uniknione, czy może da się to inaczej załatwić? Jaka może byś przyczyna nie odpalania skutera? Czy zatarty silnik to jedyna przyczyna tego problemu - czyli braku kompresji? Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi. Z góry dziękuję.
Zmień mechanika... Najlepiej znajdź jakiś autoryzowany serwis motorowerów - oni wbrew pozorom nie są tacy drodzy - przynajmniej będziesz miał pewność, ze poprawnie zdiagnozują problem...
Zawsze jak okaże się, że naprawa będzie za droga, możesz poszukać kogoś tańszego - ale przynajmniej będziesz wiedział co jest grane...
Jeżeli masz silnik 4T z dużym przebiegiem, możliwe że z powodu przedmuchów spalał olej co przyczyniło się do jego ubytku i przytarcia silnika. Dlatego jest mała kompresja, a silnik nie odpala. Komplet cylinder-tłok-pierścienie, powinny załatwić sprawę.
Możesz jeszcze sprawdzić głowicę-luzy i szczelność zaworów.
Pietro napisał:
Jeżeli masz silnik 4T z dużym przebiegiem, możliwe że z powodu przedmuchów spalał olej co przyczyniło się do jego ubytku i przytarcia silnika. Dlatego jest mała kompresja, a silnik nie odpala. Komplet cylinder-tłok-pierścienie, powinny załatwić sprawę.
Możesz jeszcze sprawdzić głowicę-luzy i szczelność zaworów.
Wielkie dzięki za odpowiedź i radę. Czy jeśli kupię ten komplet, który pan radzi to nie muszę kupować silnika? Czy jest możliwość kupienia używanych tych rzeczy? A moze istnieje możliwość wykonania szlifu (czy to nie wyniosło by taniej?) ? Proszę o odpowiedź.. + nadmieniam, że mechanik przy sprawdzeniu powiedział, że ma pięć atmosfer.
Nie radziłbym kupować używanych części... Kup nowe, chińskie. Wcale nie jest tak drogo
Shyem napisał:
Nie radziłbym kupować używanych części... Kup nowe, chińskie. Wcale nie jest tak drogo
Okej, dzięki, ale czy do Itajleta podejdą chińskie części? (to jest włoski skuter)
jakieś zamienniki podejdą ale nie oczekuj włoskiej jakości...