Witam mam taki problem z moim moto, a więc na zimnym silniku moto chodzi ok bez zastrzeżeń gdy już się zagdzeje
to dochodzą dziwne stuki z głowicy czym jest to spowodowane zawory są ustawione dobrze z góry mówię,
dziwne jest to że gdy zawory się nagrzewają robi się bardzo duży luz {powinny się zmniejszać wiem}
odkręcałem pokrywe głowicy na bardzo gorącym silniku i faktycznie jest bardzo duży luz, co może być problemem.
Jeżeli jest to silnik z rozrządem na popychaczach (bez łańcuszka), to raczej normalne zachowanie tej konstrukcji. Przy czym w jednych silnikach ten luz się zwiększa, a w innych zmniejsza. Może też być taka sytuacja, że po lekkim nagrzaniu silnika luzy się zmniejszą, aby po solidnym zagrzaniu się zwiększyć. Po prostu materiały cylindra, głowicy, rozrządu, mogą mieć różne właściwości rozszerzalności cieplnej i stąd takie odchyły w zależności od temperatury silnika. W internecie krążą nawet teorie, żeby w przypadku rozrządu popychaczowego ustawiać luzy zaworowe na zero. Moim zdaniem, bezpieczniej jednak zachować ten luz, choćby w granicach 0,05. Natomiast delikatnym cykaniem zaworów podczas pracy bym się nie przejmował. Lepiej, jak zawory słychać, niż miałyby być podparte, bo wtedy się po prostu wypalą.