Cześć, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy na temat tego skuterka w wersji na łańcuchu, pytania będę zadawał w punktach żeby nie było bałaganu.
-jakie macie opinie, praktykę z tym sprzętem, mi osobiście się bardzo podoba pod względem wizualnym ale nic więcej o nim nie wiem
czym różni się wersja Race od Revolution ? bo open to wiem że ma silnik tak jak praktycznie każdy skuter ale Race i Revolution czym się między sobą różnią ?
jaki jest silnik w wersjach na łańcuchu ? pytam o to bo chciałbym wiedzieć jakie koszta wchodzą w ewentualne naprawy
z uwagi że chcę jeździć na dowód raczej nie będę kombinował ze zmianą pojemności na 70cc itd ale zaciekawiło mnie coś innego, w sklepach z częściami spotykałem cylindry i tłoki 50cc ale w jakiś wersjach sportowych… dużo droższe niż inne komplety ( cylinder i tłok ) różnica w cenie była nawet 3 lub4 krotna, czy takie sportowe 50cc jeździ szybciej ? szybciej się zbiera ? warto kupić taki set ?
czy do gp1 na łańcuchu pasuje każdy łańcuch z motorka czy trzeba kombinować ? chodzi mi o dostępność podstawowych części, wiem że części w sklepach pod nazwą GP1 nie ma za wiele ale też wiem że to nie jest skuter stworzony z części tylko pod siebie i z pewnością wiele części będzie pasowało z innych skuterów
czy opłaca się kupić Derbi Gp1 w cenie między 2 a 3 tyś złotych, czy tego typu sprzęty są do uratowania czy to już raczej pokrzywione złomy ?
ile kosztuje profesjonalne malowanie skutera u lakiernika, takiego jak omawiane GP1, jak oscylują ceny między lakiernikiem a w pełni profesjonalnym lakiernikiem.
Resztę będę dopytywał na bieżąco, próbowałem zasięgnąć wiedzy na grupach na fb ale niestety… wszystko kręci się w okół kup/sprzedaj, żadnych merytorycznych dyskusji… więc zostaje stare, sprawdzone i poczciwe forum.
Pozdrawiam.
Ja niestety mogę odpowiedzieć Ci na 3 pytania
1.Sportowe 50 cc jest wykonane z innych , lepszych materiałów , ma lepiej sfazowane okna i ogólnie jest lepszy i może poprawić osiągi przy odpowiedniej regulacji
Z łańcuchem nie powinieneś mieć problemów pod względem dopasowania. Po prostu kupujesz łańcuch , mierzysz , spinasz i śmigasz
3.Kupno skuterka za 2 lub 3 tysiące może być okazją albo nie… Musisz sam ocenić stan .
Tyle wiem . Co do kosztów malowania to Ci nie pomogę , bo ja maluję sobie sam
600zł jeden element ? SZOK, więc przemalowanie takiego skuterka niemalże dotyka ceny jego zakupu… może oklejenie w profesjonalnej firmie wyszło by taniej ?
element trzeba zdemontować (chyba że przynosisz zdemontowane), czasem trzeba wypełnic ubytki, zeszlifować, zagruntować, walnąć podkład i potem lakier a czasem potem drugi raz lakier i klar. Potem to trzeba wysuszyć w sensownych warunkach.
Do tego dochodzi koszt lakieru.
Wiec zabawy może być sporo a cena to już jak lakiernik ceni swój czas. 400-600 za element biora lakiernie przy naprawach powypadkowych + koszty przygotowania. 4-10 tys kosztuje kompleksowe lakierowanie samochodu w sensownych warunkach na dobrych materiałach i zgodnie zregułami sztuki. Co nie znaczy że janusz w szopie pistoletem podpiętym pod odkurzacz nie polakieruje go za 1300. Tyle że pewnie bez demontażu części i po wierzchu a po zaschnięciu mogą byc dziwne powierzchnie.
Ja bym malował dobrze dobranym kolorem w sprayu. Już to robiłem z błotnikiem samochodzie i wyszło naprawdę spoko. Jeden dobry spray (ja używam Motip) kosztuje koło 50pln.