Witam wszystkich.
Przygarnąłem skuterek Daelim s-five - mam z nim problem. Odpala od pierwszego kopa, ale potem zaczynają się schody. Max prędkość jaką osiąga to 30km/h, szarpie, wyraźnie czuć brak mocy. Przy pochyleniu w lewy zakręt czuć chwilowy wzrost prędkości, po wyprostowaniu znowu muli. Tylko raz udało się pojechać ok 60km/h (wg wskazań prędkościomierza). Jestem w stanie utrzymać go w miejscu bez hamulców przy maksymalnych obrotach silnika.
Co z maszyną może być nie tak?
Czy pasek napędowy ma mieć aż taki luz? (Po ściśnięciu palcami "górna" i "dolna" strona paska stykają się ze sobą).
Z góry dzięki za pomoc.
Najpierw napisz czy to 2T czy 4T ! ! !
2t
mozambikanin napisał:
Jestem w stanie utrzymać go w miejscu bez hamulców przy maksymalnych obrotach silnika.
Wydaje mi się że to wina ślizgającego się paska a jeśli nie to zajrzyj do sprzęgła. Ale najpierw sprawdź czy pasek się nie ślizga.
Czyli co - uruchomić skuter na otwartej pokrywie i obserwować pasek? Tak?
A jeśli się ślizga to co - wymienić czy jest moze jakaś opcja napinania?
Bez obudowy nie odpalisz silnika. Więc odkręć wszystkie śruby ale zostaw z 1-2 poluzowane wtedy odpal silnik i ściągnij pokrywę, wcisnij tylny hamulec i daj gazu. Jeśli koło będzie stało w miejscu a pasek będzie pracował tzn. ze się ślizga tylko pamiętaj aby nie robić tego długo bo to szkodzi. Niestety ślizgający pasek nadaje się do wymiany.
Na pasku mam symbol Daelim VMatic 23100-SE1-0000 a w necie nie mogę niczego znaleźć - podpowiesz czego szukać?
Kup pasek w takim rozmiarze jaki jest na starym pasku :)
Tylko że tam nie ma nic więcej oprócz tego co napisałem.
Poważnie - gdyby tam był rozmiar to nie zadawałbym głupich pytań;)
Objawy wskazują na zużycie elementów przeniesienia napędu więc albo pasek albo sprzęgło. Sprzęgło ciężko zajechać więc może to być pasek. Bez rozkładania się nie dowiesz, więc zdemontuj obudowę i zobacz jak wygląda pasek a najlepiej go wymień jeżeli dawno nie był wyemieniany.
Odkręć dzwon sprzęgła i zobacz czy z okładzinami sprzęgła wszystko ok, czy sprężynki całe.
Jezeli ze sprzegłem jest wszystko OK , wymien napierw pasek na taki jaki powinien byc w twoim skuterze. Efektem tego , jak gorna i dolna czesc paska sciskasz - moze byc za luzny pasek i kreci sie luzem w sprzegle i na wariatorze nie dajac przy tym efektu mocy.
Kapuchon napisał:
Bez obudowy nie odpalisz silnika.
Czyżby? Nie dawno zrobiłem takie doświadczenie przez pomyłkę, otóż byłem u mechanika, odkrecił mi obudowe silnika, aby założyc nowe sprzęgło, przez ten czas mysle: "Aaa odpale sobie ze startera" nagle jak mi bendix nie wyskoczy, zachaczyl o tą swoją zebatke i odrazu sie wygiął :D + dodatkowe koszta :D Takze mozna odpalic skuterek bez pokrywy silnika aczkolwiek nie radze :D:D::D:D
Dobrze panowie - pasek - ale jeśli wiecie jak odnaleźć w necie model paska do daelim s-five 50cc rocznik 2002 - będę wdzięczny, parę godzin siedzę i nie ma nigdzie takiego info, na pasku rozmiaru też nie ma.