Witam. Ostatnio zauważyłem, że moj skuter (Vitality 2T) trochę stracił moc. Myślę, że trzeba wyczyścić gaźnik. Wiem, że było już dużo pisane na ten temat, ale mam jeszcze kilka pytań, bo będe to robił pierwszy raz i chcę się wreszcie takiej podstawy nauczyć, bo umiem dość dużo, ale gaźnika nie czyściłem :D
1. Czy przez ten gaźnik idzie tylko benzyna z powietrzem, czy też olej? Słyszałem, że olej jest dodawany później, ale chcę się upewnić, żeby potem nagle mi się nie zatarł czy coś;p 2. Czy jak chcę wyczyscić to muszę go koniecznie na nowo regulować? Koniecznie będę musiał odkręcać te śrubki od mieszanki i obrotów? Jak tak, to która jest od czego? :) 3. Od czego jest taka jakby zatyczka co jest po prawej stronie od gaźnika obok tej złotawej obejmy? (jest na przewodzie od filtra powietrza) 4. Jak nie mam żadnego kompresora itp to i tak dam radę dobrze wyczyścić? :) Jak macie jeszcze jakieś rady co do czyszczenia to chętnie przeczytam :) Z góry dzięki Pozdrawiam :)
Jak miałem vitalkę przez 26 tys. km to gaźnik ani razu nie był czyszczony. Stracił moc ale winny był wytarty pasek napędowy. U Ciebie może jest tak samo. Co do pytań to: 1. Przez gaźnik przechodzi benzyna, olej i powietrze; 2. Jak odkręcisz śrubki od mieszanki to będziesz musiał regulować; 3. To pewnie od systemu dopalania spalin, ale mogę się mylić; 4. ----
1. Czy przy 7 tyś km powinienem już zmienić pasek? ;) 2. Czy jak coś źle złoże w gaźniku, lub źle wyreguluje, to mogę spowodować zatarcie silnika? Na co uważać przy czyszczeniu? ;) 3. Zauważyłem, że jak mam już mało benzyny (ostatnie 1-1,5L) to skuter gorzej jeździ, jak doleje świeżej, jest natychmiastowa poprawa. Możliwe, że mam syf na dnie zbiornika i to dlatego? :) 4. Wyjąłem dzisiaj całą obudowę filtra powietrza. Czy to normalne że na tym przewodzie co łączy filtr powietrza i gaźnik było troszke benzyny? Było to trochę wilgotne. Może jak gaszę skuter i stawiam go na nóżkę to ta benzyna z gaźnika tam po prostu wpada, ale nie jestem pewien. 5. Która to rurka od oleju?
1.Przydało by sie wymienic ,by uniknac postoju w drodze,czy zmniejsza predkosc to trudno opisac .Sprawdz pasek czy ma duzo luzu i czy jest wytarty. 2.jesli za bogata mieszanke ustawisz to jak najbardziej mozna zatrzec silnik po przez wzrost temperatury 3,mozliwe ze blokuje ci dopływ paliwa, czym wiecej paliwa tym wieksze cisnienie jest i pcha paliwo 4..To ta co idzie od podajnika oleju ;) 5.Nie powinno byc paliwa oznacza to ze ci cofa badz przelewa (wina lezy w gazniku )musisz rozkrecic i zobaczyc .Moze pływak jest zawieszony badz nie domyka sie do konca
Ale to co może blokować ten dopływ? :p tego paliwa w tej rurce było bardzo malutko, taka plamka ;) gdy gaźnik się przelewa lub cofa to silnik zaczyna jakoś inaczej pracować czy coś? :p można wyczyścić gaźnik w benzynie ekstrakcyjnej? :p
Kurczę trochę się boję rozkrecac ten gaźnik, boję się, że zablokuje dopływ oleju czy coś i się zatrze:/ jest wgl coś takiego możliwe? :p
Witam. To znowu ja. Tym razem mam inny problem. Przed chwiląPo przejechaniu 15km czuje na odległość 20cm ciepło z przekladni. Nie pamiętam żeby mi się kiedyś aż tak mocno nagrzala. Jechałem średnio 55-60km/h jest ok 21st mogą to być objawy zużytego paska?;p