Olej Ci się leje bo za dużo go lejesz i widać to po tłoku…aż tłusty jest. Zacznij od pomiaru kompresji to będziesz wiedział czy cylinder szrot. Co to za pojazd jest ?
W trakcie pracy tłok przesuwa się wzdłużnie w cylindrze a co za tym idzie występuje tarcie, z czasem tuleja cylindra oraz same pierścienie ścierają się na tyle, że robią się spore prześwity na zamkach oraz cylinder i tłok tracą wymiar. Cofnij tłok tak aby przez okno widać było pierścienie i zobacz czy tłok ma czarny nalot za pierścieniami… będzie to oznaczało przedmuchy. Pomiar kompresji będzie tu bardzo ważny bo pozwala stwierdzić stan cylindra.
Nie ma czarnego nalotu przy pierścieniach, tylko to co na zdj, te plamy czarne po dwóch stronach. Mieszankę leje 1:50, 20ml na litr benzyny, to wychodzi na to że muszę lać przy mojej jeździe 1:60?
1:40 w silnikach wysokoobrotowych mocno obciążonych, natomiast zastanawia mnie dlaczego ci się tam ten olej leje przy mieszance 1:50. A te czarne plamy to właśnie przedmuchy na pierścieniach, takie same zapewne masz na gładzi cylindra. Cylinder do zwymiarowania, trzeba będzie prawdopodobnie dobrać tłok wyższej selekcji. Lub jeżeli cylinder nie ma już wymiaru tulejowanie jeżeli nicasil albo zmiana całego zestawu. Nic wieczne nie jest
Cylek zdjęty, tłok też. Rysy na tłoku i od strony ssącej i wydechowej(od wydech. trochę bardziej wyczuwalne pod palcem) cylinder w fajnym stanie tylko właśnie pod klapką zaworu wydechowego czarne ryski niewyczuwalne pod palcem. W zaworze wychechowym (tam gdzie się go ustawia z boku cyl.) był olej, ciężko stwierdzić czy to ze skrzyni czy z mieszanki. Będę pewnie jechać do mechanika. Ale mógłbyś postawić jakaś diagnozę na ten moment czy bez zdj ciężko?
Przedmuchów tych co na zdj jednak nie było, tylko leciutkie koło pierścionka. Te plamy to światło się tak odbijało od czarnego teflonu (pokrywy tłoka.)
Cylinder Nicasil ? Jeżeli cylinder Aluminiowy z Nicasilem i ma rysy to szrot. Pokaż foto to może stwierdzi się coś dokładniej. Jeżeli rysy są wyczuwalne pod palcem i to w nicasilu to jest śmietnik i wtedy zostaje postawić na półkę jako ozdoba albo tulejować…ale poczekamy na fotki
Pierścień jeden, delikatne miał w niektórych miejscach. Wyczyściłem dobrze cylinder i tych rys już nie ma, no ale jutro jedzie na dokładne zmywiarowanie i się okaże czy nie trzeba honowac
https://gmoto.pl/wossner-tlok-ktm-sx-85-03-12,26368.html
Z cylkiem już raczej ogarnę. Czy któryś z tych tłoków byłby dobry na nicasil? Jaką rolę pełnią te dziury od strony ssącej na wossnerze? Jak nie żaden z tych to polecisz jakiś dobry raczej z 1 pierścieniem? Dzięki