Hej, niedawno osiągnęłam pełnoletność i chciałam sobie sprawić pierwszy skuter elektryczny.
Szukając rzucił mi się w oczy Torq E-Lummi, bo nie dość że w przystępnej dla mnie cenie to jeszcze przyjemnie się na niego patrzy.
Niestety jest o nim dość mało opinii i nie wiem czy jest dla mnie opłacalny pod względem kosztów utrzymania (mieszkam w bloku, skuter musiałby stać na parkingu przed blokiem gdyż nie mam garażu nawet do wynajmu blisko oraz nie orientuję się ile kosztuje naładowanie takiego skutera)
Jest z centrum Warszawy, 45km/h mi odpowiada, bo jak na razie bałabym się trochę pędzić.
Skutera potrzebuję głównie do dojazdu do szkoły (7km) i do przyjaciół (ok 14km), więc nie przekroczę więcej niż 20-30km na dzień.
Jeśli ktoś posiada ten skuterek i chciałby wyrazić swoją opinię na temat niego, ewentualnie doradzić mi w zakupie innego, byłabym bardzo wdzięczna :3
i jak go zamierzasz ładować?
W mieszkaniu z gniazdka
bedziesz go codziennie wtaczał do mieszkania na 8h?
Z tego co przeczytałam na stronie jednego ze sklepów w których jest dostępny to że akumulator można wyjąć
Elon One ma wyciągany ale to z wyglądu bliźniak tego Torq. Ale czy i ten Torq tak ma to nie wiem. Jest 1-2 filmiki z tym skuterem i tam sie schowkiem pod kanapa i możliwością wyciągania baterii nie chwalą.
Dane techniczne podają:
WAGA: 68 kg (BEZ AKUMULATORÓW), 109 KG Z AKUMULATORAMI
to jest 40kg akumulatorów i podobno jest ich 6 - nie sądze że to się wyciąga.
ładowanie po cenie prądu sprzed podwyżek to pewnie około 1zł… czyli jakieś ~2zł za każde 100km
Dzięki za info, tamten sklep miał napisane chyba 3kg akumulatory więc pewnie im się pomyliło z jakimś innym modelem
Zaczęłam patrzeć na inne i ten Elon wydaję się wręcz idealny, jeszcze zainteresował mnie WOW! by Blinkee, gdzie 90kg z akumulatorami, 80kg bez więc teoretycznie bym udźwignęła ale nigdzie nie jest o tym czy wyjmowane.
Elon One ma jakieś mankamenty z którymi powinnam się liczyć przy zakupie?
40 kg akumulatorów to jakieś nieszczęście sprzed ery Li-Ion
Amperi Tiger ma 40 kg baterii ale to ogniwa CATL 104 Ah/72 V (72 kWh) i przejeżdża na nich ponad 200 km.
Zobacz: Amperi Tiger X - test
Dzięki za polecenie ale interesują mnie tylko skutery z wyjmowalnymi akumulatorami, a 200 km bym nie spożytkowała