OK, rozumiem.
Dzięki za podpowiedź.
Ale czy zapis:
“Pompa 19 RCS musi być używana z systemem podwójnej tarczy z 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami,
natomiast pompa 15 RCS może być instalowana w systemie pojedynczej lub podwójnej tarczy z 4-tłoczkowymi pływającymi zaciskami.”
należy rozumieć,
NIE - że: 19 RCS - NIE WOLNO stosować do pojedynczej lub podwójnej tarczy z 4-tłoczkowymi pływającymi (i pewnie stałymi) zaciskami
TYLKO, że akurat: 15 RCS - NIE POWINNO SIĘ (a dokładniej) NIE WOLNO (w sensie nie można) stosować do podwójnej tarczy z 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami?
bo jeśli dobrze zrozumiałem pompa 15 RCS “nie napędzi” podwójnej tarczy (dwóch zacisków) z czterema tłoczkami?
Czy dobrze rozumiem:
Pompa 15 RCS zastosowana do podwójnych zacisków i do tego czterotłoczkowych zaskutkuje bardzo słabym hamowaniem (lub w ogóle jego brakiem),
nawet po całkowitym dociśnięciu klamki, a z kolei
pompa 19 RCS zastosowana do pojedynczego zacisku może spowodować zbyt gwałtowną (skokową - bez tzw modulacji) reakcję hamulca?
A jak wygląda siła potrzebna do hamowania w obu przypadkach?
W moim przypadku trajka ma masę ok. 120 kg z bagażem + ok. 60 kg dziewczyna, która nią kieruje - czyli masa całkowita ok. 180 kg.
Ze względu na rozkład mas (nisko środek ciężkości, przesunięty bardzo w tył) + geometria trajki zupełnie nie grozi efekt OTB, czyli przerzucenia kierującej przez przednie koło - co może się zdarzyć gdy zastosuje się zbyt gwałtownie reagujący hamulec w rowerze lub motorze.
Z kolei siła w dłoni dziewczyny nie jest porównywalna z “męskim” hamowaniem na dużych i szybkich maszynach moto.
Czy z powyższych powodów, (być może?) mógłbym zastosować właśnie pompę 19 RCS do tej konstrukcji do jednego zacisku czterotłoczkowego,
i w tym konkretnym przypadku spowoduje to - nie negatywny efekt zbyt ostrego działania hamulca - a właśnie efekt silnego hamulca
- w połączeniu z dość delikatnym jego naciskaniem przez dziewczynę, bo przerzucenie konstrukcji przez przednie koło z przyczyn konstrukcyjnych zupełnie tutaj nie grozi.
“Upieram się” przy tej pompie, bo jej wersja z dodatkową regulacją trybu pracy (model BREMBO RCS 19 CORSA CORTA - daje trzy dodatkowe ustawienia modulacji hamowania) jest dostępna np. na Allegro, a ze względu bezpieczeństwo i niezawodność nie chcę używać najtańszych chińskich elementów układu hamulcowego.
Ten model wydaje mi się odpowiedni i ma szansę dobrze zafunkcjonować w mojej konstrukcji.
Chyba, że zaproponowałbyć? (lub kto inny) jakąś inną firmową pompę, która może się sprawdzić.
Poszukuję także dobrego niedrogiego zacisku do tej pompy (fabrycznie nowego).
Z tym także jest problem, bo albo są chińskie za kilkadziesiąt zł albo używki a potem firmowe za kilka tysięcy - raczej do dużych maszyn.
Z tego, co się zorientowałem - najlepszy byłby zacisk do motocykla 125 cm3.
Czy są gdzieś dostępne takie firmowe zaciski w cenie do ok. 1000 zł?
Musiałby to być zacisk na koło przednie, do tarczy po lewej stronie. Typ motocykla dowolny - bo i tak muszę dorobić adapter.
I do zacisku jeszcze potrzebowałbym tarczę o grubości chyba 4 mm (bo takie są z tego co wiem stosowane w motocyklach 125 cm3)
o średnicy 260 mm a nawet 280 mm (ze względu na konstrukcję silnika w kole).
Wymiar poziomy zacisku w osi od środka tarczy do brzegu zacisku po jego prawej stronie - czyli po stronie koła
musiałby być maksymalnie 25 mm (dla tarczy 280 mm) lub 20 mm (dla tarczy 260 mm).
Czy mógłbyś zasugerować (lub ktoś inny) - gdzie mógłbym poszukać takiego zacisku? Linki mile widziane
Z góry bardzo dziekuję za pomoc
K.